Какво трябва да знаете за омничанъл подходът и как да го приложите? (II част)

Какво трябва да знаете за омничанъл подходът и как да го приложите? (II част)

Многоканалният подход вече е необходимост за маркетинга. Днес много търговци на дребно са приели този факт и развиват маркетинга си успешно. За други обаче присъствието офлайн и онлайн е просто импровизирано решение поради продължаващата пандемия.

Едно от проучванията за омничанъл търговията на дребно, осъществено от Harvard Business Review, разкрива, че 73% от потребителите са използвали множество канали през цялото си потребителско пътуване. Потребителите, изложени на многоканално пазаруване, осъществяват 23% повече повторни покупки, пише онлайн изданието moengage.com.

Повече за омниченъл маркетинга и как да го развием ще си говорим по време на eCommerce Annual Summit 2021 05.10. Разгледайте програмата ТУК.

Потребителите, които вече имат опит с омничанъл пазаруването, предпочитат и препоръчват такива марки.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Как да преодолеете успешно различията между офлайн и онлайн каналите, за да предложите завладяващо изживяване - ето някои отговори.

Свързаност и интеграция

В свръхсвързания свят, в който живеем, постоянно се натъкваме на нови канали и екрани. Почти е изкушаващо да опитате всички от тях, за да увеличите обхвата и осведомеността. Това обаче може да не е идеалното решение.

Целта на омничанъл е да бъдете там, където отиват вашите целеви клиенти. Каналите ще бъдат различни за различните клиенти. Избирайте канали въз основа на това, което използва целевият ви клиент. Един от начините да разберете най-добре представящия се канал е като говорите с вашите купувачи за техните предпочитания.

След като идентифицирате най-ефективните канали, открийте начини да ги интегрирате, за да създадете уникално изживяване. Например, можете да използвате геолокация, за да информирате целевите си клиенти за вашия магазин, ако те са наблизо. Веднага щом влязат в магазина ви, те могат да използват Wi-Fi, за да проучат продуктите ви онлайн, преди да купят нещо. Целта е да се осигури плавен преход между всеки етап от потребителското пътуване.

Офлайн канали

Някои сайтове за електронна търговия имат и физически магазини, например Warby Parker. Потенциалът на реалните магазини не е за пренебрегване, защото все пак 85% от всички продажби се реализират на място. Ето някои често използвани канали за офлайн маркетинг.

Геолокация: Можете да използвате геолокация, за да изпращате на клиентите си известия, когато са наблизо. Walmart и Target например използват геолокация, за да информират клиентите за най-близките магазини в техния район. Можете да използвате геолокация и когато вашият целеви клиент е близо до магазина на вашия конкурент. Можете да предлагате отстъпки, промоционални кодове и други предимства, за да привличате хора в магазина си.

Маркетингът с геолокация е рентабилен и може да увеличи трафика в магазина и да подобри информираността за марката. Почти 9 от 10 търговци потвърждават, че това е увеличило продажбите им и е довело до 84% по-голяма ангажираност на клиентите.

Дейност в приложението: Това е бъдещето на маркетинга на дребно. Почти 51% от клиентите използват мобилни приложения за пазаруване. Walmart също е за пример. Гигантът има приложение за търговия на дребно, което помага на клиентите да планират своите пазарувания, да проверяват цените в магазина и да сканират баркод за получаване на цена. По същия начин Sephora предлага на клиентите отзиви за продукти, съвети за красота и друга ценна информация.

Превръщането на дейността в приложението като част от вашия магазин за търговия на дребно ще ви помогне да подобрите клиентското изживяване и да задържите лоялните клиенти.

Онлайн канали

Наясно сте, че клиентите си правят онлайн проучване, преди да купуват. Затова е важно да укрепите вашите онлайн маркетингови канали, а не просто да ги третирате като част от многоканалния маркетингов микс.

Уебсайт: Търговците на дребно често забравят, че уебсайтовете могат да бъдат и магазини за търговия на дребно. Намерете начини да привлечете целевите си клиенти към вашия уебсайт. Можете да ги добавите към вашия списък с абонати, за да ги информирате за промоции и други важни новини. Можете да им изпращате и персонализирани известия и съобщения, за да ги насърчите да пазаруват от вашия уебсайт.

Без значение как решите да привлечете трафик, уверете се, че уебсайтът предлага добро изживяване на вашите клиенти. Той трябва да е удобен за SEO, да се зарежда бързо и да е лесен за използване.

Приложения: Хората обичат удобството. Можете да конвертирате мобилното си приложение в онлайн магазин, така че клиентите да могат да правят поръчки от самото приложение. От разглеждане на нови продукти до извършване на плащания, приложението ви трябва да предлага същото изживяване като вашите магазини на дребно и онлайн магазин.

Социални медии: Над 3,5 милиарда души активно използват социалните медии. Така че не можете да ги изключите от маркетинговата си стратегия. 91% от клиентите посещават приложение или уебсайт чрез социалните медии. Историите в Instagram и планирането на кампаниите във Facebook могат да ви помогнат да привлечете, ангажирате и конвертирате клиенти. Facebook също предлага ремаркетинг за повторно ангажиране с клиенти. Можете също така да създадете магазин във Facebook и Instagram, за да активирате директни покупки. Идеята е да направим пазаруването удобно за клиентите.

Безпроблемно свързване на каналите за по -добро изживяване

Като начало усилията за интеграция намират пропуските между вашите офлайн и онлайн канали и ги преодоляват. Уверете се, че клиентът може да закупи от всички точки, които желае, по начин, който му е удобен.

Nordstrom например предлага различни начини за покупка. Може да се направи онлайн поръчка, а продуктите да се вземат от магазина или пък продуктите да се добавят в количката и в магазина да се изпробват, преди да бъдат закупени. Ключът е да направите преживяването при закупуване възможно най-удобно.

Уверете се, че данните на клиента преминават безпроблемно между каналите. Например, ако вашият клиент е добавил артикул в количката, за да го вземе по-късно в магазин, тогава тези данни трябва да бъдат налични в магазина незабавно.

Уверете се, че комуникацията ви с клиенти продължава както офлайн, така и онлайн. Например, можете да поискате от клиентите им техните данни за контакт за бъдещи комуникации и да ги използвате, за да ги уведомявате за разпродажби и отстъпки в магазина.

Продължавайте да измервате ефективността на всеки от тези канали, за да сте сигурни, че те допринасят за цялостното преживяване. Задайте си критерии и цели, спрямо които да измервате успеха.

Очаквайте скоро трета част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.