Над една пета от българите (22%) планират да започнат да следят по-често промоции по търговските вериги, след като страната ни приеме еврото от 2026 г.
Това показват данните от проучване, инициирано от компанията Shopfully - платформа, специализирана в решения, които насърчават пазаруването във физически магазини чрез дигитални канали.
Статистиката сочи, че 66% от потребителите не очакват промяна в навиците си за следене на промоции.
Според данните, над 90% от анкетираните използват карти за лоялност в супермаркети, докато при други търговски категории този дял е значително по-нисък.
Общо 70% от потребителите се възползват от персонални предложения, когато те включват отстъпки или бонуси. Особено младите потребители приемат индивидуалния подход като стандарт.
Брошурите - без значение от формата им, продължават да бъдат ключов инструмент за информиране и мотивиране на потребителите. Почти 3 от 4 посещения в супермаркети са провокирани от видяна оферта в брошурата, коментира на третото издание на събитието Shopfully Retail Insights Кристина Милкова, управител на компанията за България.
За да бъдат ефективни, тези оферти трябва да бъдат персонализирани и релевантни, добавя Милкова.
Проучването сочи още, че 63% от българите разглеждат дигитални брошури всяка седмица, като 39% комбинират хартиени и дигитални формати в търсенето на оферти.