Цената и промоциите диктуват решенията на българите за пазаруване, според проучване

Цената и промоциите диктуват решенията на българите за пазаруване, според проучване

Цената, промоциите и личният опит с марката са сред водещите фактори, които влияят върху покупателните решения на българските потребители през 2025 г. Това сочат данните от международното проучване The State of Shopping 2025, инициирано от Shopfully - европейска технологична компания, специализирана в решения, които насърчават пазаруването във физически магазини чрез дигитални канали.

В условията на продължаваща икономическа несигурност 53% от анкетираните българи не очакват подобрение в покупателната си способност, а над една трета (36,3%) планират да продължат да пестят, дори и при увеличение на доходите.

На този фон не е изненадващо, че цената се нарежда сред водещите критерии при избора на марка за над 60% от потребителите, редом с качеството (72,7%) и положителния предишен опит с бранда (47,3%).

"Българите вече не пазаруват импулсивно - те сравняват, изчакват и взимат информирани решения. Промоциите и отстъпките са в основата на този по-осъзнат подход, който все по-често се подпомага от дигитални инструменти", коментира Кристина Милкова, управител за България в Shopfully.

Технологиите - съюзник в търсенето на изгодни оферти

Все повече потребители в България разчитат на мобилни приложения, онлайн каталози и оферти според местоположението си, за да открият най-изгодните предложения. Въпреки това, липсата на доверие (31%) и ограничената информираност (29%) все още възпрепятстват по-широкото използване на тези решения.

ROPO ефектът: онлайн търсене, офлайн покупка

Тенденцията "търси онлайн, купи офлайн" (ROPO) продължава да набира популярност у нас. Все повече потребители започват покупателното си пътуване с онлайн проучване и планиране, а окончателното решение взимат в магазина. Това подчертава колко е важно търговските брандове да бъдат откриваеми и полезни на всяка стъпка от потребителския път - от търсенето до финалната покупка.

Изчерпателни данни за електронната търговия в България ще можете да научите от доклада: "Пулсът на онлайн потреблението в България 2025". Повече за проучването можете да научите тук: https://pulsereport.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.