OpenAI си партнира с Shopify, за да изгради собствена функция за пазаруване в рамките на ChatGPT, според публикация на TechRadar.
Медията цитира непубликуван код, открит от Testing Catalog. Интеграцията изглежда позволява на потребителите да разглеждат, сравняват и купуват продукти от търговци на Shopify, без да напускат интерфейса за чат на AI приложението.
Функцията ще отбележи значителна стъпка напред в помощната програма на ChatGPT като инструмент за пазаруване.
ChatGPT в момента предлага препоръки за продукти и връзки към сайтове на трети страни, припомня Emarketer. Интеграцията с AI приложението на OpenAI ще пренесе цялото изживяване при пазаруване, вкл. подробности за продукта, ценообразуване, рецензии и бутон "Купете сега", директно в интерфейса за чат.
Ако се разпространи по-широко, функцията може да промени начина, по който потребителите пазаруват онлайн. Въпреки че кодът е свързан с търговците на Shopify, не е трудно да си представим как функционалността ще се разшири към други платформи за електронна търговия в сравнително кратък срок.
Задълбочаването на електронната търговия би поставило ChatGPT в по-равностойно положение с конкуренти, които вече направиха стъпки в тази посока. Microsoft например пусна своята Copilot Merchant Program, която позволява на търговците да вграждат продуктови каталози директно в приложението Copilot. След това потребителите могат да използват приложението за достъп до предложения за продукти в реално време, известия за цени и завършване на покупка.
Perplexity стартира функция с един клик "Купете с Pro" още през ноември 2024 г. Тя позволява на потребителите да купуват продукти, без да напускат търсачката. Компанията също отвори API за търговци, за да поддържа директни интеграции за пазаруване.
Въпреки че OpenAI няма предимството на първия, компанията притежава нещо, което може би е по-ценно: мащаб. ChatGPT ще има 77,1 милиона потребители само в САЩ тази година, което представлява почти 66% от потребителите на генеративния изкуствен интелект. Това дава значителна преднина в обхвата, видимостта и потенциалната привлекателност за търговците.
Преминаването към електронната търговия е логична и потенциално променяща играта следваща стъпка за OpenAI. Вграждането на пазаруване директно в чат изживяването може да промени начина, по който потребителите взаимодействат с марките, и да превърне откриването на продукти, сравнението и плащането в безпроблемен разговор в реално време.
За търговците функцията отваря нов канал за ангажиране на купувачи с високи намерения, а за потребителите предлага удобство и персонализация, които традиционните платформи за електронна търговия често не успяват да осигурят.
Търсенето е налице - общо 39% от потребителите в САЩ, които са използвали или планират да използват приложения за генеративен изкуствен интелект, са използвали технологията за онлайн пазаруване, а 53% планират да го направят тази година, според резултати от проучване на Adobe. Повечето потребители се обръщат към AI с въпроси за проучване на продукт (55%) и препоръки (47%). Естествените функции за пазаруване биха могли да затворят този цикъл, като превърнат търсенето в продажба, всичко на едно място.
Ако OpenAI разпростре тази функционалност отвъд Shopify, може бързо да се превърне в търговска сила, която както марките, така и платформите ще трябва да приемат сериозно.