Десет ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г. (I част)

Десет ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г. (I част)

Бизнесът вече се подготвя за пазаруването през празничния сезон, затова е важно да се очертаят няколко маркетингови тенденции, които може да се окажат полезни.

Сред всички тенденции обаче се откроява едно нещо - свързаността. Марките през 2021 г. не просто се опитват да създават фантастични продукти, но и да изградят автентични връзки с клиентите, пише онлайн изданието business2community.com.

Тъй като светът бавно и постепенно се възстановява от пандемията, маркетолозите научиха, че клиентите предпочитат брандове, които са свързани с тях. Някои марки вече набраха преднина тази година, защото се възползват от тези тенденции.

Медията обобщава 10 ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г.

Социално аудио

Със социалното аудио историята се повтаря. Хората от 90-те и началото на това хилядолетие си спомнят стаите за интернет чат. В разгара на революцията в чат стаите хората прекарваха милиони часове в разговори. За само пет години - от 2010 до 2014 г., големите социални мрежи AOL Instant Messenger, Yahoo Messenger и MSN Messenger прекратиха поддръжката на стаите за гласов чат.

И сега напред към 2021 г. - социалното аудио се превърна в новаторски инструмент с иновативното приложение Clubhouse. Интересното е, че въпреки че Clubhouse все още е в бета версия, то вече има над 10 милиона потребители.

Дори установените социални медии влязоха в играта със социалното аудио. На фона на растежа на Clubhouse Twitter стартира своята социална аудио функция, наречена Spaces, а Telegram представи Voice Chats 2.0. Съвсем наскоро Spotify стартира Greenroom, докато Facebook Live Audio Rooms току що започна да се разпространява.

Въпреки неуспеха, който чат стаите претърпяха в началото на века, неотдавнашното завръщане на социалното аудио възстановява значението на интимните човешки асоциации, които медиите като аудио предоставят по начин, който текстът не прави. Аудио стаите отварят маркетингови възможности за брандове чрез събития в общността и спонсорство. Предстои да се види още какви изненади ще предложи социалното аудио на маркетолозите.

Автоматизация на маркетинга

През последните няколко години маркетинговите екипи разшириха бюджетите си за автоматизация, тъй като се стремят да интегрират нови технологии. Докато технологиите за автоматизация на маркетинга не станаха масови, маркетолозите се опитаха да намерят сплотена среда, която да интегрира безпроблемно маркетинга с продажбите.

Основният случай на използване на маркетинговата автоматизация доскоро беше генерирането на лийдове. Това вече се разпростира и върху други аспекти от дейностите и ангажираността на клиентите, като в крайна сметка увеличава приходите от продажби.

Специалистите по маркетинг вече са добре запознати с автоматизацията на социалните медии и автоматизацията по имейл маркетинг. Един аспект на автоматизацията, който спечели огромен тласък през последната година, е автоматизацията, управлявана от данни; това обхваща използването на изкуствен интелект, машинно обучение и инструменти за анализ на данни за извличане на прозрения за аудиторията за подобряване на маркетинговата стратегия и тактика.

Най-добрите продукти за автоматизация на маркетинга на пазара са фокусирани върху данните.

Видео съдържание и поточно предаване на живо

Блокадите от миналата година доведоха до увеличаване на излъчването на живо. Това видео е сред най-ангажиращите видове съдържание, тъй като връзката с публиката се осъществява в реално време.

Нещо повече, хората възприемат видеоклиповете на живо като по-автентични и реалистични, защото са част от поток от действия в реално време; следователно стратегията за съдържание на живо се отразява положително върху всяка марка.

Според проучване 48% от маркетолозите се ангажират да увеличат своите маркетингови бюджети за видео през 2021 г.

Инфлуенс маркетинг

Инфлуенс маркетингът се разраства силно от няколко години, особено с разпространението на микроинфлуенсърите в социалните медийни платформи. През 2021 г. се очаква индустрията да нарасне до около 13,8 млрд. долара и дори да надмине тази стойност.

За много фирми 2021 г. е първата година, в която имат специален бюджет за инфлуенс маркетинг. TikTok и Instagram Reels се очертават като най-често срещаните начини инфлуенсърите да се свържат с аудиторията си чрез кратки, лесно смилаеми и ангажиращи видеоклипове. Много от тези влиятелни видеоклипове съчетават забавление и образование, за да поддържат вълнението на публиката.

Тъй като все повече хора искат автентичност за марките, микроинфлуенсърите ще станат основен стълб в тази индустрия. Някои от тези партньорства понякога се пренасочват за реклами и маркетингово съдържание и на други платформи.

Микромоменти

Идеята за микромоментите и макромоментите трансформира начините, по които маркетолозите подхождат към пътуването на клиентите през последните няколко години. С многобройните технологични постижения маркетингът започна все по-успешно да улавя критичните моменти, в които може да привлече вниманието на хората.

Това е още по-важно сега, когато има множество канали и платформи, където хората могат да намерят забавление, образование и т.н. Сега маркетолозите са съсредоточени върху моментите на вземане на решения, насочени към намеренията, за да привлекат вниманието на отделните хора.

Маркетингът в микромоменти се ръководи от времето и значимостта и по този начин е по-важен за маркетолозите, особено с приближаването на празниците. Затова и маркетингът все повече ще се съсредоточава върху идентифицирането на решаващи моменти за клиентите.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.