Десет ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г. (II част)

Десет ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г. (II част)

Бизнесът вече се подготвя за пазаруването през празничния сезон, затова е важно да се очертаят няколко маркетингови тенденции, които може да се окажат полезни.

Сред всички тенденции обаче се откроява едно нещо - свързаността. Марките през 2021 г. не просто се опитват да създават фантастични продукти, но и да изградят автентични връзки с клиентите, пише онлайн изданието business2community.com.

Тъй като светът бавно и постепенно се възстановява от пандемията, маркетолозите научиха, че клиентите предпочитат брандове, които са свързани с тях. Някои марки вече набраха преднина тази година, защото се възползват от тези тенденции.

Медията обобщава 10 ключови маркетингови тенденции за втората половина на 2021 г.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Отличаване на бранда

Това е епоха, когато клиентите са разглезени в избора. В такава ситуация това, което насърчава вземането на решения за покупка, е възприемането на брандовете. Най-мъдрите маркетолози са тези, които се отличават с брандиране, което се свързва по-добре с клиентите.

Вече има разбиране, че продуктите не са само продукти; те представляват опит. Затова най -успешните усилия за брандиране са тези, които предават автентичните преживявания, свързани с продукта. Доброто брандиране е свързано и с адаптиране към променящите се нужди и опит на потребителите. Днес марките са известни не само с продукти, решения и опит, но и с личност, социални ценности и автентичност.

Днес една марка трябва да изгради идентичност с много прозрачност, за да генерира доверие, така че да бъде приета, особено от по-младите поколения.

Беседи

Голям акцент върху свързаността на марката през последните няколко години стимулира растежа на беседите. Разбирането е, че независимо от тактиките, използвани от бизнеса, за да бъде по-свързан, например интерактивно съдържание, стратегия за социални медии или разказване на истории, нищо не превъзхожда комуникацията директно с клиентите.

Повечето традиционни маркетингови канали са еднопосочни, защото позволяват на марките да се свързват с аудиторията си, но не и обратното. Сега предприятията отварят нови канали, за да позволят на клиентите си да комуникират с тях. Имайте предвид, че това надхвърля обичайното разглеждане на жалби от обслужване на клиенти.

Разговорите имат за цел смислено взаимодействие с клиентите чрез целенасочени диалози. Ключът към успешните разговори като част от маркетинговата кампания е фокусът да се измести върху клиента, неговите нужди и желания, а не върху бизнеса или продукта.

Маркетолозите не трябва да бързат да събират информация за потенциални клиенти, за да не рискуват повечето от тях преждевременно да напуснат разговора.

Този вид маркетинг се разви доста с настъпването на пандемията, която принуди много марки да увеличат телефонните обаждания, SMS-ите, социалните съобщения и чатботовете за ангажиране на клиенти.

Мобилна търговия и мобилен маркетинг

С оставащите 6 месеца до новата година е важно да се отбележи прогнозата, че мобилната търговия ще се увеличи с невероятните 68% през 2022 г. Следователно е повече от очевидно, че предприятията със солидна мобилна маркетингова стратегия преди следващата година са в добра позиция да се възползват от растежа на мобилната търговия.

Този растеж е един от многото начини, поради които пандемията засилва някои технологични постижения.

Предизвикателството с мобилния маркетинг е, че той е всеобхватен, обхваща различни маркетингови формати - от социални медии и имейл до видео и платена реклама. Маркетолозите обаче могат да прилагат иновативни стратегии като push известия и мобилно SEO. Например, в случай на push известия, 40% от потребителите взаимодействат с тях в рамките на час след получаване.

Можете да направите така, че вашата марка да се откроява с директни, подходящи push известия, които привличат вниманието.

Маркетинг в общността

По отношение на свързания маркетинг сега стана по-важно от всякога да имаме силни общности. Маркетингът от уста на уста е най-старата форма на маркетинг и, честно казано, все още най-мощната. Изграждайки силни общности, за да предавате информация за вашите продукти и услуги, вие се придържате към една вековна идея, че отношенията, основани на споделени връзки, са най-силните.

Истинското предимство на общностите е, че прави лоялните клиенти посланици. Може да не успеете да проследите количествено печалбите, но те ще са налице. Дигиталните общности обслужват различни нужди, а маркетингът в общността наистина принуждава маркетолозите да инвестират в хора, а не в канали.

Създадено от потребителите съдържание

Друга нарастваща стратегия за изграждане на автентични връзки с вашата аудитория е чрез насърчаване на генерирано от потребители съдържание. Това често е предшественик или продукт на силни общности. Така че тази точка е силно свързана с предишния раздел.

От една страна, генерираното от потребителите съдържание влияе върху решенията за покупка на 90% от купувачите. Голяма част от това се дължи на автентичността, която този вид съдържание осигурява чрез "хуманизиране" на марката. Хората могат да видят един бранд и неговите продукти от гледната точка на други хора. Ако това възприятие е положително, то носи нови клиенти.

Тази форма на социално доказателство се оказва високоефективна. За да се възползвате от нея, трябва да ангажирате и разширите споделеното от потребителите съдържание, за да насърчите други хора да се включат. Оставете клиентите да разкажат своите истории и да управляват една такава кампания. Разбира се, трябва да наблюдавате моделите на кампанията, за да получите представа как да я подобрите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.