Десет грешки в уебдизайна, които вредят на продажбите

Десет грешки в уебдизайна, които вредят на продажбите

Хората си съставят мнение за уебсайтовете, които посещават, за по-малко от секунда. Създаването на добро първо впечатление е жизненоважно, за да останат потребителите на сайта достатъчно дълго, така че да запомнят бранда и да направят покупка. Твърде много фирми обаче създават слабо онлайн присъствие, което не успява да покаже силните им страни и да осигури необходимото клиентско изживяване.

Business.com посочва десетте най-често срещани грешки в дизайна на сайтовете, които вредят на продажбите.

Липсващи или неясни бутони с призив към действие

Дори да имате хубав трафик към уебсайта си, посетителите могат да не успеят да разберат какво искате да направят. Освен това те могат да напуснат, без да предприемат действия. За съжаление, твърде много марки нямат забележим бутон за призив към действие (CTA), който ясно казва на посетителите на уебсайта каква стъпка да предприемат.

Когато проектирате уебсайта си, обмислете какво точно действие искате да предприемат посетителите. Може да е да последват бранда в социалните медии, да споделят статия или инфографика, да коментират публикация в блога, да купят продукти/услуги, да се регистрират за бюлетин или уебинар, или друго. След като определите конкретното действие, което искате посетителите да предприемат, проектирайте ясен, завладяващ CTA бутон. Той трябва да се откроява и да не оставя място за объркване. Трябва да е с подходящи размери и на видно място, така че да е трудно да се пренебрегне.

Елегантният, красив и функционален дизайн на уебсайт е страхотен, но без изпъкващ CTA бутон рискувате да впечатлите посетителите с естетика, без да успеете да конвертирате.

Лоша скорост на зареждане на уебсайта

Скоростта на зареждане на страниците на уебсайта е от решаващо значение за поддържане на потребителския интерес. В електронната търговия всяка секунда има значение - ако сайтът се зарежда бавно, клиентите могат да отидат да търсят това, което искат, другаде.

Според PageSpeed ​​Insights на Google добрата скорост на зареждане на страницата означава, че най-важното съдържание - изображения или заглавия, трябва да се появи напълно на екрана в рамките на 2,5 секунди. Ако на сайта му отнема повече, за да зареди това съдържание, е по-вероятно посетителите да го напуснат, преди да се ангажират с него.

Според доклада на Illustrate Digital за глобалната скорост на зареждане на уебстраници за 2024 г. уебсайтовете изпитват среден спад в реализациите от 4,42% за всяка допълнителна секунда на изчакване за времето от 0 до 5 секунди.

Скоростта на зареждане се подобрява, като надстроите хостинга, подобрите времето за реакция на сървъра, идентифицирате и отстраните проблеми с производителността, намалите ненужните добавки, скриптове, големи файлове с изображения и видеоклипове с висока разделителна способност.

Изображения с лошо качество

Някои бизнес уебсайтове използват сток изображения. Прекомерното използване на нискокачествени или общи изображения може да направи уебсайта да изглежда непрофесионален и безличен. Може дори по невнимание се използват същите изображения като на конкурент. Това убива реализациите.

Когато е възможно, създавайте свои собствени изображения. Персонализираните изображения, съобразени с вашия продукт или аудитория, се представят по-добре онлайн. Ако използването на оригинални снимки не е опция, помислете за алтернативни източници на снимки, които предлагат модерни, висококачествени и уникални изображения. Още по-добре, направете стоковите снимки свои собствени — стига да е разрешено модифициране, като ги редактирате, за да отговарят по-добре на вашата марка.

Качеството на изображението също може да повлияе на реализациите. Много онлайн инструменти могат да подобрят качеството на вашите изображения.

Объркваща навигация на сайта

Неудобната и нелогична навигация на уебсайта разочарова посетителите и вреди на реализациите. Ако менюто е твърде сложно, хората си тръгват.

Използвайте просто оформление с добре организирани, четливи и кликващи категории. Направете етикетите на категориите ясни и лесно разпознаваеми, така че потребителите да могат бързо да намерят това, от което се нуждаят. Уверете се, че всички връзки работят правилно, за да предотвратите грешки в навигацията.

Безпорядък на уебсайта

Много уебсайтове залагат на естетиката "повече е повече". Прекомерните анимации обаче, както и ярките, натрапчиви цветове, досадните рекламни подкани, множеството сложни графики, автоматичното пускане на видеоклипове, фоновата музика утежняват сайта и отблъскват посетителите. Естетиката "по-малкото е повече" опростява оформлението и дава приоритет на най-важното.

Неотзивчив дизайн

Мобилната оптимизация вече не е модна дума или тенденция - адаптивният уеб дизайн е необходим за успешен сайт и важен фактор в класирането в Google. Според Statista мобилният трафик съставлява повече от половината от глобалния уеб трафик. Освен това, според доклада на HubSpot за потребителските тенденции за 2024 г., потребителите от всички възрасти пазаруват от своите смартфони повече от всяко друго устройство, като 71% от представителите на поколението Z предпочитат мобилното пазаруване.

Тъй като мобилните устройства се предлагат в различни форми и размери, оптимизирането на уебсайта за различни размери на екрана е от решаващо значение.

Затруднено плащане

Вашият уебсайт може да направи страхотно първо впечатление и дори да убеди посетителите да направят покупка. Ако обаче процесът по плащане е тромав, объркващ или отнема много време, клиентите могат и да си променят мнението. Дори изискването потребителите да създадат акаунт преди плащане може да бъде сериозно възпиращо средство.

Намерете начини да намалите напрежението в сайта си и да направите плащането безпроблемно. Например покупката с едно щракване може да намали изоставянето на пазарската количка и да увеличи продажбите. Създайте и опростена опция за плащане като гост, за да се ускори процесът за купувачите, които нямат време да правят профили и регистрации.

Използване на генерирано от AI съдържание

Инструментите за изкуствен интелект (AI) могат да бъдат чудесни при създаването на текстове, описания на продукти и маркетингови материали. Ако обаче тези текстове се използват без преглед и адаптация, рискувате доверието в уебсайта си.

Генерираното от AI съдържание може да бъде нож с две остриета. Въпреки че е мощен инструмент за бързо създаване на съдържание, то може да изглежда неавтентично. Потребителите стават все по-умели в откриването на нискокачествено генерирано от AI съдържание, както и търсачките. Търсачките като Google все повече дават приоритет на съдържание, което демонстрира опит и оригиналност. Лошо изпълненото AI съдържание рискува да бъде маркирано като нискокачествено, което може да навреди на класирането и органичния трафик.

Непоследователен цвят и типография на марката

Ако посетителите пристигнат на вашия сайт и се натъкнат на несъответстващи шрифтове, непоследователни цветови схеми или неясна марка, те ще се объркат. Още по-лошо, те могат да видят вашия уебсайт като непрофесионален и да загубят доверие във вашата марка. Визуалната последователност допринася за доверието на марката и подобряване на потребителското изживяване.

Последователността е от решаващо значение за изграждането на доверие и разпознаването на марката. Когато посетителите срещнат визуално несъответствие, това може да предизвика съмнения относно бизнеса, което води до по-високи нива на отпадане и по-ниски проценти на реализация. Унифицираният дизайн не е само естетичен - той е психологически сигнал, който уверява потребителите, че са на правилното място.

Не се показват отзиви на клиенти

Купувачите все повече разчитат на препоръки, за да валидират решенията си за покупка. Уебсайт, който не показва добри отзиви на клиенти, може да накара посетителите да се притесняват от вашите предложения. Купувачите разчитат на прегледи, за да потвърдят решенията си, особено за продукти, които не могат да докоснат или опитат.

Отзивите дават усещане за автентичност. Те показват преживявания от реалния живот и разглеждат общи проблеми, които могат да бъдат решаващ фактор за колебливите купувачи. Без тях вашият бизнес може да изглежда по-малко утвърден или надежден.

Дизайнът на вашия уебсайт играе решаваща роля за превръщането на посетителите в клиенти. Добре оптимизиран, визуално привлекателен и удобен за потребителя сайт премахва бариерите пред преобразуването и насърчава потребителите да предприемат действия.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.