Рекламните технологии винаги са се финансирали на кредит, но това вече става скъпо

Рекламните технологии винаги са се финансирали на кредит, но това вече става скъпо

Рекламните технологии винаги са живели в свят, където парите се движат по-бавно от рекламите, които продават. Издателите често чакат седмици, понякога месеци, агенциите и рекламодателите да се разплатят.

Тази тенденция се задълбочава, според Digiday.

Близо шест от десет фактури (58%) в сектора са платени в края на първата половина на годината, според данни за плащанията от OAREX. Почти една от всеки пет фактури е пристигнала с повече от две седмици закъснение - след първоначалните 60, 90 или дори 120 дни.

Тази дълга опашка от плащания не е нова, защото машината винаги е работила по този начин. Рекламодателите налагат условия за плащане. Агенциите прехвърлят забавянето надолу по веригата. Оттам доставчиците на рекламни технологии теглят кредитни линии, за да плащат на издателите. Всички финансират всички останали.

С покачването на лихвите цената за поддържане на това колело се увеличава.

За по-малките играчи без дълбоки кредитни линии това може да бъде застрашаващо. Дори по-големите компании не са имунизирани, защото трябва да използват собствените си баланси, за да плащат надолу по веригата на доставки в сектора.

Понякога тези пари никога не пристигат. Клауза, известна като последователна отговорност, е вградена в повечето договори за рекламни технологии, според която посредниците са отговорни за плащанията едва след като самите те получат плащане. На практика може да остави издателите в края на веригата - последните, на които се плаща, и първите, които поемат загубата, когато нещо се срине нагоре по веригата.

Кризата създаде възможност за малък набор от финансисти, създадени специално за особеностите на рекламните технологии.

Например инвестиционният фонд FirstPartyCapital наскоро стартира FirstPartyFinance, подразделение за дългово финансиране, предназначено да освободи парични средства, блокирани в дълги платежни цикли. Казано по-просто, то свързва рекламните технологични компании с персонализирано дългово финансиране чрез специфично за сектора поемане на риск, за да помогне на компаниите да получат необходимите им средства за растеж, без да се налага да се отказват от собствен капитал или да вземат хищнически заеми, за да оцелеят.

Мащабът на проблема и възможността за решаването му привличат сериозен капитал. По-рано тази година основателите на Revving Петит и Дейв Мандено набраха 107 милиона паунда, за да разширят собствената си платформа за финансиране. Тя извършва авансови плащания към рекламни технологични бизнеси - понякога дори преди издаването на фактури.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.