Добре работещите шопинг центрове и търговските улици са във фокуса на търговците

mall-2

Промяна на концепцията, нов търговски миск, търсене на правилните ниши. Това са част от тенденциите, които ще определят пазара на търговски имоти в следващите години. Това каза Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton на пресконференция днес.

По думите му доказателство за това са репозиционирането на няколко мола в София и страната - City Center Sofia, Panorama Mall в Плевен и молът във Велико Търново. След откриването на двата търговски центъра в София през миналата година през тази се очаква стартирането само на още един проект - молът в Люлин. Това означава, че пазарът се е наситил и сега навлиза в нова фаза.

Вълната от сделки с подценени активи, която се усети по-силно през последната година на пазара на търговски площи, продължава и през тази. Според редовния тримесечен доклад на Forton периодът януари-март 2015 г. е приключил със сделки с търговски площи на обща стойност 14 млн. евро, като преобладават покупките на неработещи или слабо представящи се проекти, които се нуждаят от преструктуриране. Знакова сделка от този тип през първото тримесечие бе тази за Мол Марково Тепе в Пловдив, който бе придобит от „Джи Пи груп“ с намерение да бъде завършен и позициониран на пазара.

Интересът на търговците към разрастване се запазва, като основният им фокус са добре работещите шопинг центрове и търговските улици в София и големите градове. Сред новите имена на пазара през периода бе полската верига за обувки CCC, която отвори първите си обекти в Sofia Ring Mall и Mall Ruse. През първото тримесечие с първи монобранд магазини в София навлезе и модната марка Tommy Hilfiger.

Наемните нива в търговските центрове остават без промяна, като за София те са средно 20 евро/кв. м/месечно за търговски обект с първокласна локация в мол. За страната стойностите варират между 12 и 16 евро/кв. м/месечно в зависимост от локацията и интереса към търговския център.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.