Имейл маркетингът е ефективна стратегия за продажби и ангажиране на клиентите, но правилното му изпълнение изисква сериозна работа. Имате нужда от висококачествено, подходящо съдържание с отлични нива на доставка на имейли и завладяващи призиви за действие, за да постигнете най-добрата възвръщаемост на инвестицията в дигитален маркетинг.
Ангажираността на абонатите е от решаващо значение за успешните имейл маркетинг кампании. Ангажираните абонати получават, четат и действат според вашите съобщения, а това увеличава продажбите и разраства бизнеса, пише business.com.
Медията предлага седем добри практики за ангажиране на имейл абонатите.
Според данните на Litmus имейл маркетингът има най-високата възвръщаемост на инвестициите от всички дигитални маркетингови стратегии, като връща 36 долара за всеки похарчен долар, повишава разпознаваемостта на марката, популяризира вашето съдържание и генерира потенциални клиенти.
Актуализирайте списъка си с имейли
Силната ангажираност на абонатите започва с изграждането на имейл маркетинг списък с качествени получатели във вашата целева аудитория. Затова никога не купувайте готови списъци.
Законите за поверителност на данните като Общия регламент за защита на данните и Калифорнийския закон за поверителността на потребителите от 2018 г. изискват проактивно включване за имейл списъци. Освен това, тъй като "купените" получатели не са се съгласили да получават вашите имейли на първо място, те вероятно ще ви маркират като нежелана поща. Така бъдещите ви имейли няма въобще да ги достигнат и ще погубят репутацията ви.
Дори висококачествените, органично отгледани списъци се нуждаят от поддръжка. Премахнете адресите, до които писмата ви не достигат, както и имейл адресите с ниско качество. Те влияят на репутацията ви на подател - системата за оценяване, която доставчиците на имейл услуги използват, за да отграничат спамърите от легитимните податели.
Разчиствайте редовно списъка си с имейли. За да поддържате списъка си чист по-дълго, настройте програмен интерфейс за приложение за потвърждение на имейл в реално време. След като е активен във формулярите ви за регистрация, този софтуер проверява валидността на всеки нов имейл адрес, преди да влезе в списъка ви.
Премахнете неактивните абонати
Премахването на абонати може да изглежда нелогично. Искате вашият имейл списък да расте, а не да се свива. Неангажираните и неактивни абонати обаче не помагат на вашата кауза. Те изкривяват вашите показатели и влошават процента на отворени имейли. Изпращането на имейл до неактивни абонати е загуба на време и ресурси.
Освен това неактивните абонати могат лесно да се превърнат в това, което е известно като "рециклирани капани за спам". Рециклираните капани за нежелана поща са изоставени имейл адреси, а такива имейли лесно могат да се превърнат в капан, заради който да бъдете объркани за спамъри.
Въведете двойно потвърждение на имейлите и направете отказването лесно
Друг начин за повишаване на ангажираността с имейл е да гарантирате, че хората от вашия списък искат да бъдат там. Методът на двойното потвърждение е отличен начин да гарантирате, че абонатите ви наистина се интересуват от получаването на вашето съдържание. Двойното потвърждение означава, че всеки абонат кликва върху връзка за потвърждение, за да ви позволи да му изпратите имейл.
Прозрачността относно процеса на отказ също е от решаващо значение. Съгласно Закона CAN-SPAM на Федералната търговска комисия всеки маркетингов имейл или бюлетин трябва да има видим и ефективен начин за отписване. Ако отписването от имейл бюлетин е трудно, има риск да бъдете маркирани като спамъри.
Опознайте аудиторията си
Свързването с вашата целева аудитория е едно от най-големите предизвикателства за имейл маркетинга. Познаването на вашата аудитория е от решаващо значение за ефективния имейл маркетинг. Не искате да изпращате досадни имейли до вашите получатели - искате да изпращате съдържание, което ги интересува.
В случая са важни два елемента. За да направите своя имейл маркетинг по-ефективен, съберете възможно най-много информация за хората, които се регистрират за вашия списък. Изградете персоната на клиента чрез анкети с въпроси, които разкриват повече за тях и техните предпочитания.
Изпращайте персонализирани имейли до вашия списък. Използвайте имената на абонатите в реда за тема и тялото на имейла и добавете допълнителни критерии за персонализиране като местоположение, поведение при пазаруване в миналото и друга подходяща информация.
Свържете се с вашите абонати, като пишете разговорно
Вашите имейл бюлетини и промоционални имейли трябва да имат професионален, разговорен, приятелски тон, който да ангажира вашите читатели. Генерирайте ангажиращо съдържание за имейл кампаниите си.
Грабнете вниманието с темата и заглавния текст
Избягвайте употребата на спам думи в темата и заглавния текст - например "разчистване", "евтино" и "бързи пари". Безплатни онлайн проверки на тригерни думи за спам могат да бъдат полезни. Напишете така темата си, че да накарате хората да отворят имейла ви - тя трябва да събужда любопитството и да примамва.
Поработете върху заглавния текст - първото, което абонатите ви виждат от имейла. Тези няколко думи, които хората виждат веднага след темата ви, могат да направят разликата при отварянията. Вашият текст за визуализация обяснява ли допълнително съдържанието на вашия имейл? Прави ли го още по-неустоим?
Бъдете последователни във вашия имейл маркетинг
Някои търговци правят грешката да изпращат бюлетини или съобщения само когато имат нещо за продажба или друг мотив. Усилията ви за имейл маркетинг трябва да са последователни. Някои съобщения може да включват оферти, но други трябва да споделят полезна информация.
Постоянното присъствие във входящите кутии на вашите получатели е най-важният фактор. Вашите имейли трябва да пристигат като по часовник. По този начин вие съобщавате, че вашата марка е стабилна и надеждна. Това ви прави силни.
Придържането към график също увеличава вашата производителност. Чрез постоянно изпращане на вашите бюлетини и съобщения вие ставате като доверен съветник или приятел на вашите читатели.
Ако искате да сте в крак в тенденциите и иновациите в търговския сектор и индустрията, посетете първото retail събитие за годината: Retail & Manufacturers Community Day. Вижте повече за лекторите и условията за регистрация на сайта на събитието: https://retailsummit.enterprise.bg/