Защо е важно инфлуенсър маркетингът да се фокусира върху връзките?

Защо е важно инфлуенсър маркетингът да се фокусира върху връзките?

Независимо дали се насочвате към малка или голяма аудитория, успехът в инфлуенсър маркетинга до голяма степен зависи от изграждането на връзки.

Маркетингът от старата школа използва стратегия за излъчване: създавате реклама и я показвате на възможно най-много хора, които отговарят на вашия целеви пазар. Днешният маркетингов фокус върху социалните медии обаче позволява по-персонализиран подход към групите и индивидите, пише business.com.

Инфлуенсър маркетингът е маркетингов сегмент в социалните медии, който извежда личния подход на ново ниво. Тъй като инфлуенсърите зависят от доверието на своите последователи, те дават приоритет на популяризирането на висококачествени, първокласни продукти и услуги. Те не биха рискували репутацията си, за да направят бързи пари.

Връзката между звезда в социалните медии и марката, която същата звезда представлява, е от ключово значение. Професионалните отношения, основани на доверие, могат да повишат видимостта на марката и доверието в инфлуенсъра - и в крайна сметка да подобрят връзката на марката с нейната целева аудитория.

Категоризация на инфлуенсърите

Инфлуенсърите са развили големи, лоялни последователи в социалните медии.

Мегаинфлуенсърите имат 1 милион или повече последователи. Компаниите, които използват мегаинфлуенсъри, обикновено са огромни корпорации, марки, насочени към широка аудитория, или луксозни марки.

Макроинфлуенсърите имат между 100 000 и 1 милион последователи. Към тях обикновено се обръщат стартъпи, които търсят бърз растеж и по-голяма осведоменост, организации с нестопанска цел и туристически компании, насочени към конкретни категории пътувания.

Микроинфлуенсърите имат между 10 000 и 100 000 последователи. Микроинфлуенсърите се харесват на средни компании и бързо развиващи се малки предприятия в специфични ниши.

Наноинфлуенсърите имат между 1000 и 10 000 последователи; те обикновено имат нишова аудитория. Наноинфлуенсърите обикновено са по-достъпни от инфлуенсърите от по-високо ниво, така че се харесват на малкия бизнес.

Разходите за маркетинг на инфлуенсърите варират значително, като за макро- и мегаинфлуенсърите могат да достигнат и няколко милиона долара, в зависимост от размера на тяхната аудитория, социалните платформи, индустрията, нишата, ангажираността на последователите и други критерии.

Какви са ползите от изграждането на маркетингови връзки с инфлуенсър

Изграждането на взаимоотношения е съществена част от инфлуенсър маркетинга. Когато изградите връзка с инфлуенсър, вие също укрепвате връзките с целевата си аудитория — ако изберете правилната звезда в социалните медии, с която да си партнирате.

Приоритизирането на вашите връзки с влиятелни лица може да повлияе на крайния ви резултат.

Изграждането на маркетингови взаимоотношения с инфлуенсър ви помага да достигнете до висококвалифицирана аудитория. Правилният инфлуенсър може да ви помогне да достигнете до конкретни хора, които ще бъдат силно възприемчиви към вашия продукт или оферта и е по-вероятно да купят.

Инфлуенсърите могат да ви помогнат да изградите аудитория, настроена към вашите предложения. Когато вие и вашият влиятелен човек имате силна връзка, има по-голяма вероятност той да стане истински фен на вашата марка. Този ентусиазъм ще се предаде и на неговите последователи, което ще ви помогне да увеличите продажбите.

Изграждането на маркетингови взаимоотношения с влиятелни лица разширява обхвата ви. Всеки път, когато влиятелен човек се ангажира с вашата марка или сподели публикация, той ви помага да достигнете до много по-голяма аудитория, отколкото бихте могли сами.

Изграждането на маркетингови връзки с инфлуенсър създава доверие с вашата аудитория. Според доклад на Oracle 37 процента от потребителите се доверяват на влиятелни лица в социалните медии, а не на марки - а поколението Z и милениалите са два пъти по-склонни да се доверят на влиятелни лица. Ако изградите силна маркетингова връзка с инфлуенсъри, те ще бъдат по-автентични, когато популяризират или подкрепят вашата марка - и тяхната аудитория ще възприеме тази автентичност.

Изграждането на маркетингови взаимоотношения с влиятелни лица подобрява задържането на клиенти. Не е достатъчно да поддържате добри отношения с инфлуенсъри. Трябва да дадете приоритет на отношенията с членовете на аудиторията, които стават ваши клиенти. Спечелете ги с качеството на продукта и отличното обслужване. Ако не установите връзки с клиентите, купувачите може да се откажат от марката ви, ако инфлуенсърът спре да популяризира продукта ви.

Когато изграждате взаимоотношения с влиятелни лица и клиенти, ще подобрите задържането на клиенти и ще осигурите повтарящ се бизнес.

Как да изградите добри взаимоотношения с инфлуенсъри?

Връзките не се развиват за една нощ, независимо дали са лични или професионални. Мислете за инфлуенсъра като за нов познат и дайте време на връзката ви да се развие в нещо истинско и дългосрочно. След първоначалния си контакт с инфлуенсъри непрекъснато поддържайте връзката, така че да стане взаимно полезна.

Срещайте се с вашите инфлуенсъри лице в лице. Помислете за организиране на инфлуенсър парти или месечен брънч, така че инфлуенсърът да се запознае с вас и вашия екип. Ако сте твърде отдалечени, планирайте редовни видео разговори.

Помислете как връзката е от полза за инфлуенсъра. Може би бихте могли да ги запознаете с влиятелни хора във вашата мрежа. Може би бихте могли да установите дългосрочно партньорство с тях и да работите заедно по бъдещи проекти. Можете дори да им предоставите платформа, за да покажат таланта си или да разширят последователите си. Каквато и форма да приеме, предоставянето на стойност на инфлуенсър може да го направи по-склонен да укрепи връзката си с вас.

Бъдете последователни в отношенията си с влиятелните лица, с които работите. Вероятно имате "приятел", който идва при вас само когато има нужда от нещо. Този тип връзка вероятно не е дълбока и доверителна от ваша страна. По същия начин връзката ви с инфлуенсър не може да се развие в нещо истинско, ако се обръщате към тях само когато имате нужда от нещо. Поддържайте връзка между проектите и проявявайте интерес към техния живот и кариера.

Благодарете на инфлуенсъри за добре свършената работа. Благодарността е прост, но ефективен начин да укрепите връзката си.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.