ROI все още е основно предизвикателство за инфлуенсър маркетинга

ROI все още е основно предизвикателство за инфлуенсър маркетинга

Инфлуенсър маркетингът е основна част от стратегиите на много марки. Разходите за спонсорирано съдържание в социалните медии ще достигнат общо 8,14 милиарда долара през 2024 г. и близо до границата от 10 милиарда долара до 2026 г., според прогнозата на Emarketer.

Проследяването на успеха и измерването на възвръщаемостта на инвестициите (ROI) остава значително предизвикателство. Това е тема, която е в развитие, а инструментите и системите за измерване не са наваксали изоставането.

Сложността на представянето на инфлуенсър маркетинга

Измерването на маркетинговата ефективност на инфлуенсърите не е лесно и много организации нямат необходимата инфраструктура за отчитане действията на инфлуенсърите.

Липсва яснота и по отношение на целите на кампанията на инфлуенсърите. Някои маркетолози се затрудняват да определят успеха извън обсега и показателите за ангажираност като харесвания и споделяния.

През 2024 г. реализациите (46%) — като регистрации или изтегляния, и продажбите (44%) се използват като показатели за успех на инфлуенсър кампании, според данни от септември 2024 г. от Linqia. Популярността и на двата показателя нараства бързо от 2023 г., което подчертава натиска върху търговците да демонстрират финансовото въздействие на инфлуенсър кампаниите.

Инфлуенсър маркетингът често работи извън традиционните показатели за ROI. Въздействието му може да варира значително в зависимост от платформата, типа аудитория и целите на кампанията. Това затруднява установяването на бенчмаркове или сравняването на резултатите от инфлуенсърите с други цифрови канали.

Огромното количество спонсорирано съдържание също внася затруднения в отчитането на инфлуенсър кампаниите. Независимо дали става дума за спонсориран хаштаг, или етикет за платено партньорство, 84,4% от пазаруващите в социалните мрежи в САЩ са забелязали спонсорирано съдържание в социалните медии, според проучване на Emarketer.

Има три предизвикателства, за да се подобри маркетинговата ефективност на инфлуенсъра:

- Да идентифицирате правилните инфлуенсъри: Работете с творци, чиято аудитория проявява покупателно поведение, което е в съответствие с целите на марката.

- Да развиете устойчиви взаимоотношения: Изграждане на партньорства, които надхвърлят еднократни кампании, за дългосрочно въздействие.

-Да определите възвръщаемостта на инвестициите на кампаниите: Точно измерване на успеха, за да се оправдае инвестицията и да се подготвят бъдещите стратегии.

Повече за дигиталните тенденции и цифровото представяне на бизнеса можете да научите на конференцията Digital Community Day

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.