Не е тайна, че повече потребители от всякога пазаруват онлайн. Глобалните продажби от електронна търговия се очаква да надхвърлят 5 трилиона долара през 2022 г.
Това увеличение на разходите обаче едновременно доведе до увеличаване на конкуренцията. В тази нова реалност за брандовете средният процент на конверсия на сайтовете за електронна търговия е под 3%, а проектирането на съдържание, което конвертира, като същевременно генерира по-подходящ трафик към вашите продукти, е изключително важно, пише entrepreneur.com.
Да, имате нужда от добър уеб дизайн с бърза скорост на зареждане, мобилна оптимизация и силен призив за действие.
Независимо обаче дали се опитвате да привлечете първия си клиент, или хилядния, отстраняването на тези проблеми няма да доведе до приходи, ако не използвате три критични и често пренебрегвани лоста, които привличат качествен трафик към страниците с вашите продукти.
Припомнете си тук трите основни причини, поради които аудиторията ви не купува от вас
Страхотен продукт по своята същност
Всички марки трябва да започнат с качествен продукт. Защо? Защото нискокачествените продукти (без значение колко интелигентно са опаковани) няма да преобразуват в дългосрочен план.
Потребителите са умни и проницателни и няма да дадат току така трудно спечелените си пари. Имате нужда от висококачествен продукт, който резонира с тях, за да ги накарате да отворят портфейла си и да възнаградят страхотния ви дизайн с парите си.
Въпреки че това може да изглежда очевидно, марките често се фокусират толкова много върху стратегиите за електронна търговия, че забравят да обмислят дали имат продукт, който отговаря или надхвърля очакванията на клиентите за качество.
Резонансът на марката е връзката, която клиентите развиват с марката и нейния продукт, както и интензивността на емоционалната връзка с нея. Колкото повече резонира даден продукт, толкова по-силна ще бъде ангажираността и лоялността на клиентите.
Вашият продукт трябва да реши проблем или да подобри състоянието на вашия целеви пазар. Така че разберете какво иска или има нужда вашият идеален клиент и му го дайте.
Комуникирайте целта и мисията на вашата марка. В едно проучване 82% от потребителите съобщават, че вземат решения за покупка въз основа на целта и мисията на марката. В резултат на това потребителите се задълбочават във вашата марка.
Изгледът и усещането на един продукт трябва да се харесват на клиентите. Продуктът трябва да привлича клиентите ви и емоционално.
Потребителите се доверяват повече на препоръки за продукти и отзиви от приятели и семейството си, отколкото на реклама и маркетинг. Колкото повече клиенти препоръчват вашия продукт на другите, защото го намират за висококачествен, толкова повече вашата марка ще се приближава до по-голям брой потребители.
Ако имате посредствен продукт, нищо друго, което правите, няма да има значение.
Открояване от конкуренцията
Може да имате добър продукт на разумна цена, но това да го има и вашата конкуренция. Начинът, по който вашата марка се откроява и се представя, се определя от ... съдбата!
Съдбата на вашия продукт е най-вероятното му представяне въз основа на съпоставяне с конкуренцията на дигиталния рафт. Дигиталният рафт помага на марките да разберат истинската си конкуренция, като гледат кои продукти се появяват до техните при търсения на пазари и други дигитални канали.
Оптимизацията за търсачки (SEO) подбутва съдбата на бранда ви, като увеличава органичния трафик към вашите страници. Колкото по-високо се показва вашият продукт в резултатите от търсенето, толкова по-голям е шансът купувач да посети страниците ви.
Потребителите обикновено взаимодействат само с първите 10 резултати на Google и рядко преминават след първата страница.
Борбата със съдбата започва обикновено с избор на ключови думи и фрази, които можете реалистично да спечелите чрез платени и органични средства. Ако имате две различни ключови думи, спечелването на една може да донесе два милиона посетители на месец, а друга може да донесе 400 000. Ако ключовата дума с по-нисък обем обаче е по-печеливша, гонете нея. Често това е по-ефективно използване на ресурсите и в крайна сметка ще ви донесе повече посетители.
След като завоювате водещи позиции по подходящите ключови думи и изрази, може да откриете, че ключовите думи пред нея са станали по-лесни за печелене и можете да повторите процеса отново със следващата ключова дума наред.
Преобразуване
След като свършите цялата работа, за да привлечете качествен трафик към сайта на вашата марка, трябва да конвертирате тези посетители в клиенти. Преобразуването е е най-предизвикателната част от процеса на продажба.
На помощ тук идва A/B тестването или разделното тестване - най-ефективният метод за определяне на съдържанието с най-висок процент на конверсия. Това проучване ще ви подскаже какво привлича вниманието на потребителите. То се прави, като им предоставяте две изображения, за да видите как реагират на тях.
Започнете със създаване на две версии на съдържание, като промените само една променлива - заглавие, изображение или призив за действие. След това покажете всяка версия на аудитория с подобен размер и вижте коя се представя по-добре. След като намерите версията с променлива, която се представя по-добре, започнете да тествате с друга променлива. течение на времето и в мащаб този процес ще ви помогне да откриете как да проектирате съдържание на страниците си, което да преобразува добре.
Помислете за вашето продуктово портфолио за момент. Има ли нещо там, което може да се наложи да бъде заменено в полза на по-качествен продукт? Мислили ли сте къде се намират вашите продукти на дигиталния рафт и как можете да използвате ключови думи, за да поставите продукта си на правилното място? Внедрявате ли A/B тестване в мащаб, за да оптимизирате вашите продуктови страници за преобразуване?
Ако не, дошло е време да се захванете за работа. Всеки от тези три лоста е мощен начин за привличане на повече приходи. Най-успешните марки дърпат и трите лоста едновременно.