Много предприемачи правят грешката да вярват, че след като изградят онлайн общност и натрупат няколко хиляди последователи, ще продават без особени усилия. Така се стига до неприятни изненади, когато обявят събитие, промоция или публикуват нов продукт и никой не реагира.
Само защото хората харесват и коментират публикациите ви не означава, че ще купят от вас, пише Entrepreneur.com. Да натиснеш бутона и да извадиш кредитната си карта изисква по-специфична мотивация.
Ако искате да изведете бизнеса си до влиятелно и доходоносно ниво, трябва да накарате хората не само да се интересуват от продукта, който продавате, но и да вярват, че вие сте най-добрият човек, който да им го продаде. Те трябва да се чувстват свързани с вас до такава степен, че да станете нещо повече от безсмислено превъртане - доверен източник на полезна, ценна информация, от когото могат да купуват.
Историите продават. Това е факт. Не е достатъчно обаче да напишете добра история на базата на житейския си опит. Трябва да създадете и култивирате разказ, който да отговаря на желанията на вашия читател и да се справя със страховете им, като същевременно им предоставя решение на наболял проблем.
За съжаление, много предприемачи никога не стигат до тази точка. Те прескачат много стъпки и преминават към директния маркетинг, преди да са изградили дълбока връзка с тези, на които продават. Те четат най-добрите маркетингови книги, слушат всички известни гурута, създават персоната на идеалния клиент, очертават своите цели, но никога не са намерили отговора на въпроса за милион долара: кои са моите хора и как да им служа?
С други думи, те започват да продават, преди да са спечелили правото да го направят.
Хората купуват от тези, които познават, харесват и на които имат доверие. Така че, ако вашите хора просто не купуват това, което продавате, има вероятност да правите една от следните грешки.
Нямате консистентна история
Всяко ваше съобщение се усеща като самостоятелен епизод, вместо като част от по-голямо нещо, което да препраща хората към историята на вашата марка - кои сте вие, какво правите, как можете да помогнете и защо хората да ги е грижа. Вашата публика може и да харесва публикациите ви, но няма ясно разбиране за това с какво всъщност се занимавате и как можете да ѝ помогнете.
Ваша работа е да им обясните това по начин, който изгражда връзка и ги привързва към бизнеса ви.
Когато нямате последователна история на марката, която е била подхранвана и усъвършенствана, е трудно да осъществите емоционална връзка с аудиторията си. Хората искат да знаят кой сте, за какво се застъпвате и как можете да им помогнете. Те не искат просто списък с професионалните ви признания или смирени разкази за вашия житейски опит.
Вие не носите смисъл
Действителният урок не е ясен за вашата аудитория и те не виждат как това, което казвате, се отнася за техния живот, проблемите или желанията им. Когато се фокусирате твърде много върху себе си и целта е заровена под купчина излишни детайли, които нямат значение, тогава не успявате да предоставите достатъчно стойност за аудиторията си.
Вашата работа като разказвач е да пакетирате информацията, която споделяте, по начин, който е уместен и ценен за идеалната ви аудитория.
Не карайте публиката си да прави умствена математика. Направете основното си послание и призив за действие кристално ясни.
Не се позиционирате като авторитетна фигура във вашето пространство
Вашата история е това, което завладява сърцето на вашата аудитория, но позиционирането ви като експерт е това, което ще завладее портфейлите им. Те трябва да вярват, че ще постигнат желаните резултати и ще решат проблемите си с вашите продукти.
Въпреки че е важно да се срещнете с аудиторията си там, където се намира, и да говорите с нея на същото ниво, в края на деня трябва да запомните, че сте там, за да бъдете лидер и водач, а не просто поредният познат. Пишете така, че да споделяте мъдро и да преподавате, не да назидавате.
Как да създадете история, която продава
Ако искате да превърнете своите последователи в клиенти, трябва да отделите време, за да култивирате история на марката, която е емоционално резонираща, уместна и вдъхновяваща. Бъдете честни с това кои сте, какво прави вашата история уникална и как можете да я използвате, за да облагодетелствате аудиторията си.
Уверете се, че историята на вашата марка е отразена последователно в цялото ви съдържание. Не се фокусирайте само върху уебсайта си или публикациите си в социалните мрежи. Уверете се, че вашата история е вплетена във всеки аспект на вашия бизнес.
Включете ясни призиви за действие. Изразете своята гледна точка, така че аудиторията ви да е ясна относно стойността, която давате. Преди да публикувате каквото и да било, запитайте се: Какво искам моята публика да направи, след като прочете това? Каква е поуката за хората?
Вплетете социално доказателство във вашето разказване на истории. Клиентски истории, препоръки и казуси са чудесен начин да оживите историята на вашата марка и да дадете на аудиторията си осезаемо доказателство, че можете да им помогнете.
Попитайте аудиторията си за обратна връзка. Проявете любопитство и направете малка анкета, като попитате аудиторията си какво я възпира да купи (отговорът може да ви изненада).
Персонализирайте съдържанието си. Направете предложение, на което клиентите ви да не могат да откажат.
Понякога не съдържанието не е привлекателно, а действителното предложение. Ако вашата аудитория намира съдържанието ви за полезно, но не и вашите продукти или услуги, разгледайте офертата си и вижте къде можете да подсладите сделката.
Когато става въпрос за превръщане на последователи в клиенти, разказването на истории е ключово. Като отделите време за култивиране на мощна история на марката, вие ще отворите вратата за създаване на дълбока емоционална връзка с вашата аудитория. С полагането на усилия с течение на времето ще откриете, че продажбата ще става по-лесна и по-естествена.
Не става дума за самохвалство или самореклама. Става дума за създаване на връзка с вашата аудитория, която вдъхва доверие и увереност.
Очаквайте скоро: Три начина да засилите търсенето онлайн за вашите продукти!