Икономиката на творците все още расте бързо, но този растеж не винаги е от полза за творците. Вече е трудно и въпрос на късмет за един инфлуенсър да може да се издържа от създаване на съдържание.
Приблизително 3% от населението на САЩ през 2022 г. се е смятало за инфлуенсъри спрямо около 2% през 2020 г., според данни на маркетинговата платформа за влиятелни лица Influencity, цитирани от Digiday.com. В градове като Ню Йорк например 6,45% от населението се смятат за влиятелни лица, а в щата Калифорния - 5,42%.
Междувременно агенцията Neoreach установява, че само около 15% от 2000 анкетирани създатели на съдържание през 2023 г. са спечелили повече от 100 хил. долара годишно. Около 69% от тях са спечелили под 50 хил. долара годишно от такава дейност, а около 48% - под 15 хил. долара.
Като се има предвид конкурентната среда, както и несигурният икономически пазар и нестабилността на платформи като TikTok, някои създатели на съдържание обмислят да се присъединят отново към традиционната работна сила, за да получат повече стабилност.
Крачката назад обаче също не е лесна.
Медията е интервюирала създател на съдържание, който е започнал работа от 9 до 17 ч., за да намали темпото, въпреки че е бил сред успешните инфлуенсъри, с шестцифрени годишни доходи. Ето какви са били предизвикателствата пред него, въпреки че има професионален опит в маркетинга и стратегията за социални медии.
Инфлуенсърът е говорил при условие на анонимност. Печелил е над 200 хил. долара на годишна, като се е занимавал със създаване на съдържание от 2013 г. до 2021 г. Около 2021 г. е забелязал, че бюджетите на компаниите започват да намаляват и е решил да прекрати тази дейност.
Като цяло възвръщаемостта на инвестициите на създателите на съдържание се променя към по-лошо, защото има твърде много създатели на съдържание.
Освен това работата на инфлуенсърите не насърчава психическата устойчивост, особено кратките срокове, в които се работи по съдържанието, смята интервюираният. Вече не е достатъчно инфлуенсърите просто да имат голям брой последователи. От тях се очаква да продават продуктите, а същевременно да не остаряват - според интервюиранията възрастта от 28 години е вододел за бизнесите.
Когато създателят на съдържание обаче е решил да си потърси работа на пълен работен ден, опитът му е бил използван срещу него. Когато потенциални работодатели са търсили информация за него онлайн, те са решавали, че този човек няма да се задържи дълго на позицията. Обратната връзка защо е отхвърлен за работни места е или че е твърде впечатляващ, или че е твърде несериозен, или че няма да се подчинява на правилата на компанията.
Същевременно много желаещи да са инфлуенсъри затъват, защото са принудени да вършат сериозна работа за много малко пари. От това страдат и брандовете, защото конкуренцията между създателите на съдържание излиза от здравословните рамки.