Съдържание със сценарий, колаборации, автентичност: Кои са водещите тенденции сред инфлуенсърите в платформите?

Съдържание със сценарий, колаборации, автентичност: Кои са водещите тенденции сред инфлуенсърите в платформите?

Сериалите и онлайн риалититата - или като цяло съдържание със сценарий, е една от най-новите тенденции сред популярните канали на създатели на съдържание във водещите платформи в България (TikTok, Instagram, YouTube).

Това става ясно от първото издание на обзора на инфлуенсър пазара и тенденциите в България, осъществен от influencer.bg.

Колаборациите между инфлуенсъри също се налагат като тенденция във всяка от платформите.

Потребителите търсят все по-голямо разнообразие от съдържание и формати и социалните платформи се адаптират към тези трендове. TikTok например позволява публикуването и на по-дълги видеа, а сред най-популярните инфлуенсъри се нареждат както известни личности, така и обикновени хора, които показват неподправения живот без планиране и стратегия.

Какво е най-популярното съдържание в трите платформи, кои са най-добре позиционираните инфлуенсъри и какви са най-устойчивите тенденции в социалните мрежи? Най-важното е съдържанието да е автентично и истинско, да не е забързано и хаотично, самите инфлуенсъри да се вълнуват от съдържанието и темите, които представят, според обзора.

TikTok

В TikTok една от основополагащите категории съдържание е комедията и това продължава като тенденция. В обзора се посочват и едни от най-запомнящите се създатели на комедийно съдържание, като NasiSvej, Кристиян Янкулов, Димитър Христов, Милен Колев и др.

От тенденцията за по-дълго съдържание в платформата се възползва сериалът "Русалки", в който си сътрудничат познати TikTok личности. Сериалът получи своето продължение под формата на игрален филм със същото име, който събра сериозна публика в кината.

Т.нар. "хора от народа", които показват неподправеното си ежедневие без специален план и без амбиции за професионално развитие, също са сред предпочитаните създатели на съдържание. Сред тях се открояват Мариана Георгиева, Николай Димитров и др.

Уличните интервюта, например с Боян Тодоров или каналът "Точно с Влади", също са успешен модел за позициониране в платформата. Все по-популярно там става и съдържанието на политическа и социална тематика благодарение на създатели като Мими Шишкова, Михаил Косев, Боряна Ангелова.

Успешно позициониране в TikTok като създатели на съдържание могат да имат хората, които създават и показват запомнящи се герои, както и лесно разпознаваеми ситуации, с които зрителите се идентифицират. Автентичните, колоритни и натурални личности, с които се провеждат искрени разговори на всякакви теми, винаги вълнуват публиката.

Относно рекламодателите - основните съвети са да не странят от забавното съдържание и да оставят инфлуенсърите да работят на техния собствен език; да създават дългосрочни партньорства; да следват тенденциите, като реагират бързо и са смели; да правят социално отговорно съдържание; да поемат рискове, за да се отличат от останалите.

YouTube

YouTube е водещата платформа за видео съдържание, с над 2,5 млрд. активни потребители по света. Всяка минута в платформата се качват 500 часа видеа, а потребителите прекарват средно по 11 минути и 24 секунди на ден в сайта. Най-голям дял от аудиторията се държи от мъжете на възраст 25-34 г., като платформата се посещава все по-често от възрастова група в много широк диапазон.

Дългото съдържание (8+ минути) е с приоритет, когато става дума за монетизация, но YouTube Shorts се разрастват бързо, за да се конкурират с TikTok.

Най-популярният български YouTube канал е The Clashers на Слави Панайотов, който се фокусира върху образователно-развлекателно съдържание. С над милион абонати е и Светът на Ванката на Димитър Кирязов, който създава скеч комедия. Айде БГ е канал за интересни факти, а създателите на Andy Studio предлагат забавно съдържание.

През последната година риалити форматите изживяха подем в платформата. Възходът на този жанр не е случайност — той се крие в желанието на инфлуенсърите, които се развиват онлайн, да се откъснат от влиянието на големите телевизионни продукции и да създадат нещо свое.

YouTube сериалите показват възхода на полупрофесионалните продукции, популярни сред младата аудитория. Тенденцията показва, че създателите на съдържание постепенно се адаптират към нуждите на младата аудитория, която търси лесно достъпни и неангажиращи продукции.

В YouTube намират популярност и повече канали с политическо и социално съдържание, например каналът на Любомир Жечев, който през миналата година публикува популярния документален филм за "Исторически парк". Подкастите също са във възход, като сред най-популярните са ЧакалCast, Надкаст, подкастите на големите телевизионни риалитита, различни тематични подкасти, колаборацията между Емил Конрад и Изабел Овчарова Е,и? и др.

В хумористичните канали изграждането на разпознаваеми образи е от съществено значение за привличане и задържане на зрителите. В основата на успеха на уеб сериалите стои добрата история - нещо, което ще ангажира аудиторията. Създаването на успешно риалити предаване в YouTube започва с ясна концепция и добре определена целева аудитория, с интересна тема и открояващо се съдържание.

За създатели на съдържание, които търсят възможности да покриват по-задълбочено теми от обществен интерес, е необходимо да публикуват само последователни и добре проучени материали.

Препоръките за брандовете са подобни като препоръките за работата с инфлуенсъри в TikTok - повече смелост, дългосрочно сътрудничество, подкрепа за значими теми, актуалност. Работата със създатели на риалити съдържание може да бъде много ефективна, ако целта е да се демонстрират продукти в контекста на реални преживявания.

Instagram

През 2024 г. Instagram продължава да бъде една от водещите социални мрежи, като има повече от 2 милиарда активни потребители месечно. Възможностите за бизнес реклама са значителни, с над 25 милиона бизнес профила в платформата. Броят на потребителите, които откриват нови продукти и услуги чрез Instagram, е изключително висок - около 60% от активните потребители.

Instagram привлича както брандове, така и последователи предимно с изчистеното, полирано и курирано съдържание, което предлага. Причината за това е свързана със силно утвърдените категории съдържание, които се развиват в платформата - лайфстайл, фитнес, пътешествия, семейство.

За брандовете изчистеното съдържание в Instagram е идеалната среда за рекламиране - визуално привлекателните публикации и сторита се вписват в стандарта за естетика и внимание към детайла, характерен за платформата, а рискът е минимален.

Сред популярните инфлуенсъри в тази категория са Теа Минкова, Наум Шопов, Лора Найденова, а в категорията на риалити героите - Мирела Илиева, Александра Фейгин, Филип Атанасов, Маги Томова и др.

Все по-популярна става категорията за обществени коментари, която залага на видео и текст, а не на перфектни кадри. Примери за такива профили са Георги Блажев, Асен Кукушев, Цвета Тодорова. Комедията също е популярна категория в платформата благодарение на Reels, като сред популярните лица са Калоян Димитров-Ballan, Димитър Иванов-Капитана, Семейство Роглеви и др.

За създателите на съдържание в Instagram е важно да подберат релевантна и устойчива ниша, да поддържат високо качество на съдържанието, да експериментират с форматите, да са актуални и да помислят за създаването на вирусна рубрика.

За рекламодателите е ключово да заложат на креативност и последователност, с фокус върху съдържание с високо ниво на ангажираност, а не толкова на общ брой последователи. Сътрудничеството с инфлуенсъри, които притежават уникален стил и са релевантни за аудиторията, гарантира не само по-широко покритие, но и по-дълбока връзка с потенциалните клиенти.

Какви тенденции ще определят ритейл пазара през 2025 г.? Как да повишите ефективността на кампаниите си? Как иновациите променят търговския сектор и производството? На тези и други въпроси отговори ще чуете на Retail & Manufacturing Community Day. Вижте програмата на събитието и лекторите!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.