Ако прекарате малко време в частта на TikTok "Как да растете", бързо ще научите едно нещо: ако не публикувате няколко пъти на ден, губите. Или поне така казват експертите по алгоритми.
От Buffer са анализирали 11.4 милиона TikTok публикации от над 150 хил. профила, за да определят честотата на публикуване в платформата, която води до успех на профилите. Изводът - групата "публикувай Х пъти на ден" не греши, но данните от резултатите от изследването показват някои нюанси.
Колко често да се публикува в TikTok?
Краткият отговор: целете се в от 2 до 5 публикации седмично. Резултатите от изследването показват, че преминаването от публикуване само веднъж към 2 до 5 пъти седмично в TikTok може да предложи най-значимото увеличение на гледанията.
Все пак е важно да се уточни, че публикуването на повече наистина означава повече гледания, макар и не толкова много повече, колкото при този скок - от веднъж към 2-5 пъти седмично.
Как честотата на публикуване влияе върху гледанията в TikTok
Анализът показва, че при публикуване от 2 до 5 пъти седмично гледанията се увеличават със 17% на публикация. При 6-10 публикации седмично ръстът на гледанията се увеличава с до 29%, а при над 11 публикации - с до 34%.
При повече от 6 публикации седмично обаче възвръщаемостта на печалбите намалява, установява изследването. Т.е. има повече гледания, но по-малко от тях се материализират в лоялни последователи и реални ползи за профила.
Разбира се, понеже TikTok е сложен, това не означава, че автоматично ще започнете да отчитате увеличение на гледанията, дори ако установите ритъм от 11+ публикации седмично. Увеличението на гледанията не идва от постоянно нарастване на представянето на публикация, а по-скоро от увеличените шансове за пробивен успех.
Всъщност медианата на гледанията на публикация остава доста плоска, независимо колко публикувате, според анализа. Същевременно обаче колкото повече публикувате, толкова по-големи са шансовете ви да станете вирусни с една единствена публикация.
По-интелигентно публикуване
Помнете, че количеството може и да е важно, но качеството винаги ще бъде най-важният фактор за успех в социалните медии. Така че вместо да се стресирате за ежедневно качване на съдържание, фокусирайте се върху последователното присъствие и създаването на съдържание, от което сте горди.
Данните показват, че и само три публикации седмично правят разлика. Публикуването на повече съдържание помага, но главно защото увеличава шансовете да имате повече късмет. В TikTok се нуждаете от само една експлозивна публикация.
Как да получите повече последователи в TikTok
Започнете от избора на ниша, към която да се придържате. Изкушаващо е да опитате различни неща, за да видите какво работи, но фокусът върху една ниша помага да се откроите, като казва на алгоритъма на TikTok за какво е съдържанието и ви помага да изградите авторитет.
Разбирането на аудиторията ви е друг ключов елемент от основите. Инструменти като SparkToro и AnswerThePublic помагат да откриете най-важните въпроси за вашата публика. Можете да съберете информация и чрез анализ на конкуренцията в платформата.
Следващата стъпка е да си напишете ясна и завладяваща биография. Ако оставите мястото за биография празно, ще загубите потенциални последователи, които са влезли там, за да разберат повече за вас. Биографията ви трябва да казва какво съдържание да очакват последователите ви. Съсредоточете се върху нишата ви и добавената стойност за публиката.
Следвайте календар, за да публикувате съдържание регулярно. Платформата обожава последователността. При съдържанието се включете в трендовете, като използвате популярни звуци, хаштагове, предизвикателства и специфични трендове за нишите.
Поствайте, когато публиката ви е онлайн и се фокусирайте върху "кукички", които привличат зрителите и спират скрола. Основното правило е да грабнете и задържите вниманието на публиката в първите три секунди от клипа.
Добра идея е да публикувате и серия от съдържание, с епизоди по конкретни теми. Така публиката ви ще има причина да се връща към профила ви.
И не на последно място, взаимодействайте с аудиторията си. Отговаряйте на коментари, за да покажете, че сте активни и слушате. Използвайте видео отговори, за да отговаряте на въпроси или да откроявате страхотни коментари. Работете съвместно в дуети, за да се присъедините към разговори. Реагирайте на популярни видеоклипове, за да увеличите видимостта си. Изградете сътрудничества с други създатели на съдържание - това има много позитиви за всяка от страните. Експериментирайте с различни дължини на видеата. И в никакъв случай не си купувайте последователи!
Ако искате да се подготвите за задълбочено разбиране на позиционирането и изграждането на бранове в TikTok & Instagram, вижте повече за обучението TikTok & Instagram Marketing Masterclass ТУК