Най-добрият измерител на успеха на бизнеса са продажбите. В тази статията ще ви дадем пет идеи как да ги увеличите чрез рекламни кампании във Facebook и Google и да намалите броя на изоставените колички.
По същество рекламите, които стимулират завършените покупки, са в края на маркетинговата фуния, пишат от Beluga.
В тази връзка кампаниите за ремаркетинг, които ще изброим по-долу, зависят от броя на потребителите, които са били на вашия сайт и са го разглеждали. Ето защо първата стъпка за успеха на самите кампании е да доведете максимален трафик на сайта си.
За целта имате нужда от:
-Изграден онлайн магазин
-Рекламни акаунти в двете платформи
-Имплементирани кодове за проследяване
-Продуктови фийдове, направени съгласно изискванията на Facebook и Google
-Желание за развитие
Динамични search реклами в Google
Като използвате такава реклама, ще се появявате в резултатите на търсачката, когато потребител търси продукт, който продавате.
Този вид реклама използва съдържанието (имена, цени и описания на продуктите) от вашия сайт. Например, ако потребител търси в Google "смарт телевизор Х", вашата реклама ще покаже резултата от този конкретен модел, където в заглавие можете да настроите да се показва директно името на продукта и цената.
Описанието на рекламата трябва да бъде написано така, че да е подходящо за всеки продукт. Ако се върнем към примера с телевизорите, "Description" на нашата динамична реклама при търсене може да изглежда така: "Вземете вашия смарт телевизор на страхотна цена!". Тук можете да добавите още предимства защо клиентите да закупят от вас - безплатна доставка, N години гаранция, доставка до 2 дни и т.н.
Запомнете: Не задавайте конкретни цени и характеристики на вашите продукти, които се отнасят само за един модел!
Друг важен елемент от рекламата е лендинг страницата, на която ще водите потребителите. Този тип реклама използва продуктовите страници на сайта като целева (лендинг) страница. Няма нужда да ги поставяте ръчно.
В нашия пример със смарт телевизор X рекламата ще използва продуктовата страница на смарт телевизор X като целева страница.
Динамичната реклама при търсене е един от най-лесните и ефективни начини да достигнете до потребители, които търсят конкретна оферта. Спестява време за изготвяне на рекламни текстове и предотвратява риска от грешни целеви страници.
Стандартен ремаркетинг през Google
Стандартният ремаркетинг на Google е реклама, която се показва на потребители, посетили вашия сайт. За да пуснете такава реклама, е необходимо предварително да поставите ремаркетинг таг на сайта си).
Тази кампания е вид банерна реклама, която се показва в приложения или уебсайтове, които са част от дисплейната мрежа на Google. Банерите, които можем да добавим към кампанията, са същите като за стандартна GDN кампания.
Аудиторията, която достига, може да бъде създадена от вас или да разчитате на автоматизираните аудитории, предлагани от Google Ads, които са:
-Списък на всички посетители;
-Списък на потребители, които са направили поръчка;
-Оптимизирана аудитория, която комбинира различни потребители от наличните източници.
Динамичен ремаркетинг през Google
Динамичният ремаркетинг е т.нар. "следваща стъпка" в кампаниите за ремаркетинг. Използваме го, когато искаме да покажем на потребителите конкретни продукти, които са разглеждали на нашия уебсайт. Именно в това се състои и разликата между него и стандартния ремаркетинг. Тук показваме на потребителите оферти, а не общи банери.
Специфичното за този тип кампания е, че се нуждае от продуктов фийд, за да запълни рекламното съдържание. Той автоматично извлича снимки на продуктите, цени, имена, описания и т.н.. Това прави съдържанието по-персонализирано и води до повече продажби, респективно - по-голям успех.
Динамични продуктови реклами във Facebook
Подобно на Google Dynamic Remarketing, Facebook също предлага на рекламодателите да създадат реклама, която да показва продуктите, които всеки потребител е видял на вашия уебсайт (Facebook DPA).
Основно предимство на тези реклами е показването на актуалната цена на продукта, без необходимост от ръчна работа.
Тази реклама води към конкретните продуктови страници във вашия онлайн магазин или приложение. Ето и кратък списък необходимите елементи, за да настроите Facebook DPA:
-Имплементиран Facebook Pixel на сайта, или SDK във приложението ви;
-Акаунт в Business Manager;
-Продуктов каталог.
Повече информация за процеса по настройване можете да откриете в Help портала на Facebook.
Динамични реклами във Facebook за широка аудитория
Facebook отива още по-далеч от персонализирания DPA, като позволява реклама в DABA (динамична реклама за широка аудитория). Facebook DABA се показва на потребителите, които се интересуват от продукти, подобни на тези, които продавате, дори и да не са посещавали вашия онлайн магазин.
Рекламата показва на потребителите, само и единствено, продукти, които са релевантни за тях. Банерите изглеждат, както тези за Facebook DPA. За да настроите този тип реклама, ви трябват отново:
-Имплементиран Facebook Pixel на сайта, или SDK във приложението ви;
-Акаунт в Business Manager;
-Продуктов каталог.
Не забравяйте, че успехът на рекламата зависи не само от избора на нейния вид. Настройката, качеството на онлайн магазина, бюджетът, конкуренцията в нишата и много други фактори оказват също влияние върху него.
И не забравяйте да проверите честотата (frequency) на кампанията си. В крайна целта ви не е да отблъсквате потребителите, като им показвате рекламата си непрестанно.