Инвестициите в дигитална реклама в Европа растат най-силно от 2011 г. насам през 2024 г.

Инвестициите в дигитална реклама в Европа растат най-силно от 2011 г. насам през 2024 г.

Европейският пазар на дигитална реклама е реализирал двуцифрен растеж в процентно изражение през 2024 г., като достига рекордните почти 119 млрд. евро инвестиции за миналата година, според 19-ото издание на доклада на IAB Europe - AdEx.

Тазгодишното издание на доклада е подготвено на базата на данни от 30 национални пазара, като за първи път е включена и Португалия. За първи път в доклада се обхващат и медиите на търговците на дребно като самостоятелна категория в дигиталната реклама, съобщават от организацията.

След макроикономическата несигурност през 2022 г. европейският пазар на дигитална реклама започна да се възстановява през четвъртото тримесечие на 2023 г., като тази тенденция продължава и през 2024 г. Последните данни показват двуцифрен растеж от 16%, като общите инвестиции достигат 118,9 млрд. евро. Това е и най-силният растеж, регистриран от 2011 г. насам, с изключение на дигиталния бум през 2021 г. след пандемията.

Засилват се инвестициите на рекламодателите в каналите и форматите, оформящи иновативната екосистема на дигиталната реклама, посочват от IAB Europe.

Данните показват, че над две трети от всички рекламни разходи в Европа вече са за дигитална реклама (67,2%).

Социалните мрежи се очертават като един от най-силно представящите се канали с 23,9% растеж, сочи още статистиката.

При видеото и медиите на търговците на дребно растежът се подхранва от променящите се потребителски навици и развиващото се медийно потребление. При видеото увеличението достига 24,5% на годишна база, до голяма степен обусловено от растежа на свързаните телевизионни формати, включително SVOD и BVOD. Видеото също така представлява над 50% от дисплейната реклама на девет пазара, което подчертава доминиращата му роля в дигиталния пейзаж.

Растежът при медийните мрежи на търговците на дребно се измерва 22,2%.

Аудиото представя смесена картина - докато дигиталното аудио остава област на интерес, растежът през 2024 г. се забавя до 18,3% до голяма степен поради продължаващите проблеми с мащаба и измерването.

Програматик рекламата отново се ускорява през миналата година с ръст от 18,4%.

Великобритания е сред най-силно представящите се пазари на дигитална реклама в региона през миналата година с общи инвестиции, достигащи 42 милиарда евро - най-големият пазар от гледна точка на неговата стойност.

Развиващите се пазари също се представят силно - страни като Украйна (27,2%) и Сърбия (24,8%) отбелязват забележителен растеж, отразяващ продължаващото дигитално ускорение и повишеното доверие на рекламодателите в по-малките региони.

Общо 21 от 30-те обхванати от доклада пазара в Европа отчитат двуцифрени ръстове в процентно изражение на дигиталната реклама. Топ 10 се формира от Турция, Украйна, Сърбия, Полша, Австрия, Румъния, Литва, Словакия, Франция и Хърватия.

България идва на 11-та позиция на пазарите с най-силен ръст с 13,9%.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.