Пет начина да подобрите дигиталното присъствие на бизнеса си онлайн (II част)

Пет начина да подобрите дигиталното присъствие на бизнеса си онлайн (II част)

Традиционните главни улици се представяха по-слабо и преди пандемията. Коронавирусът ускори процеса. Ръстът на онлайн пазаруването и навлизането на големи търговци, които работят само онлайн, на пазара, подчертават тази тенденция.

Пандемията и блокадите с цел ограничаване разпространението на вируса доведоха до окончателно затваряне на много магазини. Потребителите имаха все по-малко причини да напускат домовете си и да излязат на улицата, когато имат по-голям избор онлайн. Според агенцията за недвижими имоти в Обединеното кралство Savills може да има до 40 процента излишни търговски площи в цялата страна, пише онлайн изданието Entrepreneur.com.

Както показват данните на BBC, само през първата половина на 2020 г. почти два пъти повече са затворените магазини в Обединеното кралство, като около 6 001 магазина затварят вратите си окончателно.

Данните на Statista показват, че тази тенденция не се ограничава само до главните улици в Обединеното кралство. Затворените в САЩ магазини например са двойно повече през 2020 г. спрямо 2019 г.

Докато Covid-19 ускори затварянето на физически магазини, той също така предостави на много компании представа за това какво може да направи дигиталната трансформация за техния бизнес модел. Прехвърлянето на операции към по-онлайн бизнес модел може да бъде сложно, но технологията проправи пътя за много по-безпроблемен преход в изграждането на цифрово присъствие онлайн.

Медията обобщава пет неща, които фирмите да направят, за да увеличат дигиталното си присъствие.

Вижте първа част на материала тук!

Персонализирано обслужване

Според показателите на iAdvize, осем от 10 клиенти оценяват персонализираното пазаруване повече. Личното докосване и контактът с клиентите е много важен. Това е лесно да се случи в реалните магазини. В електронните това се осъществява от чат ботове и функции за чат на живо. Тези решения помагат на клиентите да се ангажират с онлайн консултанти, да задават въпроси и да получават подробни отговори бързо.

Въпреки че този метод не поддържа връзки лице в лице между служители и клиенти, той позволява на агентите да поддържат по-приятна връзка със своите клиенти.

Социално доказателство за вашия бизнес

Както онлайн търговците на дребно, така и магазините на улицата разбират стойността на социалните доказателства, въпреки че те обикновено се измерват по различни начини. Там, където местните магазини получават своите социални доказателства чрез уста на уста, онлайн социалните доказателства обикновено произтичат от обширни платформи за преглед.

Независимо дали е на главната улица или онлайн, от уста на уста винаги е бил един от най-ефективните начини за привличане на нови клиенти. До 82 процента от потребителите обикновено четат отзиви онлайн за местен бизнес - така че преминаването към цифрова среда трябва да носи същите съображения.

Добавянето на социални доказателства към уебсайта ви помага да се генерира настройка от уста на уста, където потребителите могат да видят коментарите на останалите купувачи, преди да решат да извършат покупка. Не забравяйте да публикувате положителни отзиви на страниците на вашия уебсайт, за да сте сигурни, че тези социални доказателства са влиятелни в точното време.

Също така си струва да насърчавате клиентите да оставят отзиви за вашите продукти на платформи като Google и Facebook, за да разширите обхвата си.

Ефективно се ангажирайте с вашата аудитория онлайн

Друго предизвикателство, пред което са изправени фирмите при преминаване от физически към онлайн магазин, е загубата на личността на марката. На главната улица бизнесът може да демонстрира своята личност в неизбежна реклама и набиране на персонал, който отговаря на етоса на марката. Онлайн това може да се възпроизведе в социалните медийни платформи, но не е достатъчно само да публикувате съдържание. Успешните марки изграждат връзки и активно се ангажират с клиентите.

Като говорите директно с клиенти в социалните медии, можете да възпроизведете видовете разговори, които могат да се водят между служители и клиенти в магазините на улицата, като междувременно спомагате за насърчаване на надеждни отношения.

Има много начини, по които можете да се ангажирате с клиенти онлайн, от коментиране на вашите публикации до участие в разговори за марката онлайн, чрез споделяне на генерирани от потребители изображения и съдържание и бързо адресиране на критики в социалните мрежи.

Не забравяйте да определите специален екип, който да обгрижва акаунтите и да действа като непосредствена контактна точка за клиентите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.