Пет начина да подобрите дигиталното присъствие на бизнеса си онлайн (I част)

Пет начина да подобрите дигиталното присъствие на бизнеса си онлайн (I част)

Традиционните главни улици се представяха по-слабо и преди пандемията. Коронавирусът ускори процеса. Ръстът на онлайн пазаруването и навлизането на големи търговци, които работят само онлайн, на пазара, подчертават тази тенденция.

Пандемията и блокадите с цел ограничаване разпространението на вируса доведоха до окончателно затваряне на много магазини. Потребителите имаха все по-малко причини да напускат домовете си и да излязат на улицата, когато имат по-голям избор онлайн. Според агенцията за недвижими имоти в Обединеното кралство Savills може да има до 40 процента излишни търговски площи в цялата страна, пише онлайн изданието Entrepreneur.com.

Както показват данните на BBC, само през първата половина на 2020 г. почти два пъти повече са затворените магазини в Обединеното кралство, като около 6 001 магазина затварят вратите си окончателно.

Данните на Statista показват, че тази тенденция не се ограничава само до главните улици в Обединеното кралство. Затворените в САЩ магазини например са двойно повече през 2020 г. спрямо 2019 г.

Докато Covid-19 ускори затварянето на физически магазини, той също така предостави на много компании представа за това какво може да направи дигиталната трансформация за техния бизнес модел. Прехвърлянето на операции към по-онлайн бизнес модел може да бъде сложно, но технологията проправи пътя за много по-безпроблемен преход в изграждането на цифрово присъствие онлайн.

Медията обобщава пет неща, които фирмите да направят, за да увеличат дигиталното си присъствие.

Пресъздайте откриването на продукти онлайн

Сърфирането е една от най-добрите части на шопинга. Клиентите могат да се скитат по пътеките, да се справят с предмети и да следят за продукт, който предизвиква интереса им. Тази форма на пазаруване може също да доведе до импулсивни покупки.

Някои магазини са загрижени точно за това, но не е необходимо да се притесняват твърде много - 54 процента от импулсивните покупки се осъществяват онлайн. Това означава, че марките все още имат потенциала да насърчават купуването, стига да създават подходящата онлайн среда, която да го подкрепя.

Не забравяйте да улесните откриването на продукти и пазаруването, като рекламирате артикули, които най-вероятно ще харесат на клиентите. Например, ако вашият посетител разглежда столове за настолни компютри, покажете им други свързани предмети, например допълнителни елементи, като компютърни бюра и чекмеджета.

Поддържайте системите си актуални, тъй като това помага на клиентите незабавно да видят кои продукти са им наблизо или са изчерпани.

На уебсайта си използвайте технология, която е в състояние да предложи свързани елементи за клиентите, така че те да могат да намерят ефективни алтернативи и да проверят какво са закупили други клиенти.

Предлагайте безплатни мостри, ако продуктите ви го позволяват. Това е чудесен начин да насърчите покупките.

Опитайте преди да купите

Клиентите винаги са обичали предимствата да пробват нови продукти, преди да решат да ги купят. От монтажните зали до безплатните мостри на козметика, огледите на къщи - тази стратегия е ключова за продажбите. За нея ви помага разширената реалност.

Използвайки добавена реалност, клиентите могат да моделират и пробват дрехи, грим или да поставят мебели в домовете си без да се налага физически да имат продуктите на ръка. Това позволява на бизнеса да даде възможност на потребителите да изпробват артикули без да поддържат огромен физически инвентар.

Примерите за прилагане на добавена реалност в търговията вече са безброй. За отбелязване е, че Facebook и други социални медийни платформи започнаха да приемат AR приложения, които с помощта на камера на смартфон позволиха на потребителите да изпробват елементи като слънчеви очила или грим. Други платформи като IKEA Place са пионери, предоставяйки възможност за виртуално позициониране на мебели и други домакински предмети в дома, за да се види дали отговарят на обкръжението.

Съблекалните за разширена реалност имат потенциала да станат много по-често срещани през следващите години. Техническите гиганти като Facebook, Apple и Niantic бързо разработват нови интелигентни очила, които ще бъдат готови за пускане през следващите две години - някои от продуктите ще имат AR възможности, които ще изглеждат и ще се чувстват по-естествено за виртуални изпробвания.

Още съвети и идеи за развитие на eCommerse бизнеса ще можете да научите по време на eCommerce Annual Summit 2021 на 05.10.2021г. 

Очаквайте втора част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.