Случвало ли ви се е да попаднете на потребител, с когото не можете да се разберете по никакъв начин? Обслужването на клиенти е от съществено значение за успешния бизнес, който може да расте, но има моменти, когато съпричастността не идва.
Трябва да имате предвид, че основната цел е да поддържате здравословни взаимоотношения с клиента в полза на себе си и на компанията. Не приемайте лично какво се случва с трудния клиент, това е риск, на който всички сме изложени, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Емпатията и търпението са много полезни инструменти за справяне с трудни клиенти, както и още няколко съвета, които онлайн изданието обобщава. Запомнете ги и ги практикувайте, за да сте готови при необходимост.
Първа част на материала вижте тук!
Говорете бавно и със спокоен тон
Ако вашият клиент повиши тон, не е нужно да отговаряте по същия начин. Понижете гласа си и забавете скоростта, с която говорите, така че ефектът да е обратен на това, което той прави. Агресията не се посреща с агресия, станете точката на баланс, за да се върнете в центъра на разговора и да го успокоите, като покажете твърдост и сигурност и поставите границите, без да губите уважението си към клиента.
Представете си, че около вас има повече хора
В случай, че сте по-реактивни и ви е трудно да запазите спокойствие, представете си, че около вас има повече хора, други клиенти или потребители и че те ще ви оценяват как проактивно разрешавате конфликти и се справяте със ситуацията по най-добрия възможен начин. Останете уверени и спокойни в речта си - това ви помага да сте професионални, въпреки че може би искате да покрещите.
Престорете се, че грешите
В момента, в който се съгласите с клиента, ако приемете, че сте "съгласен" с всичко, което казва вашият клиент, ще дойде момент, в който той ще отстъпи и омекне.
Възнаградете клиента
За да поправите нанесени вреди, възнаградете клиента с малък подарък, нещо, което харесва - кафе, шоколад или нещо друго. Това ще го поласкае и ще го накара да се чувства обгрижен.