Осем съвета за справяне с трудни клиенти (I част)

Осем съвета за справяне с трудни клиенти (I част)

Случвало ли ви се е да попаднете на потребител, с когото не можете да се разберете по никакъв начин? Обслужването на клиенти е от съществено значение за успешния бизнес, който може да расте, но има моменти, когато съпричастността не идва.

Трябва да имате предвид, че основната цел е да поддържате здравословни взаимоотношения с клиента в полза на себе си и на компанията. Не приемайте лично какво се случва с трудния клиент, това е риск, на който всички сме изложени, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Емпатията и търпението са много полезни инструменти за справяне с трудни клиенти, както и още няколко съвета, които онлайн изданието обобщава. Запомнете ги и ги практикувайте, за да сте готови при необходимост.

Не приемайте лично трудните клиенти

Трудният клиент демонстрира собствената си личност и стил, а понякога - липса на разум и безсмислено лошо настроение, по различни причини, които може дори да не включват компанията. Това не ви засяга, така че не внасяйте проблемите на трудни клиенти във вашия дом или в личния ви живот.

Изслушайте клиентите, дори когато знаете, че не са прави

Знаете, че тези хора не са прави, но те все още не го разбират, така че въоръжете се с търпение и ги оставете да се излеят. Това в крайна сметка ще ги накара на почувстват, че им е обърнато внимание.

Намерете точката на равновесие

Опитайте се да откриете откъде идва гневът, досадата или разочарованието, за да подходите към ситуацията от друг по-обективен и неутрален ъгъл. Като идентифицирате откъде произхожда реакцията, можете да определите дали сте изпълнили ангажимента си, или трябва да предприемете още стъпки към изпълнението му.

Емпатия

Опитайте се да оставите настрана агресивното, грубо и погрешно отношение. Каквото и да преживява, клиентът копнее да му се помогне и да разберете дискомфорта му. Запомнете смисъла да го слушате, опитайте се да бъдете автентични, като демонстрирате готовност да му помогнете, бъдете разбиращ, дайте му да разбере, че сте загрижени и заинтересовани. Подарете му удоволствието да завърши говоренето първи.

Очаквайте скоро втора част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.