Рекламата вече се стреми да изразява автентичност, а не да впечатлява клиентите със звезди

Рекламата вече се стреми да изразява автентичност, а не да впечатлява клиентите със звезди

Валерия Гущерова-Бойчева е мениджър "Реклама и комуникации" в dm България вече близо десет години. На тази позиция тя отговаря за стратегическото развитие на маркетинговите комуникации на компанията и управлението на нейните комуникационни канали и платформи. С дългогодишен опит в маркетинг комуникациите в компании от ритейл сектора, тя е специализирала в създаването на интегрирани рекламни кампании, които изграждат дълготрайни отношения с клиентите и емоционална връзка с тях. Вярва, че: "Целта на маркетинга е да накараш хората да те намерят, опознаят и харесат".

Разговаряме с Валерия Гущерова-Бойчева по повод началото на новата рекламна кампания на dm под мотото #товасъмаз

В началото на месеца в dm България започнахте нова рекламна кампания. Какво е нейното основно послание?

Новата ни кампания е изцяло насочена към човека - такъв, какъвто е. Без филтри, без подобрения, без взискателна бюти фотография с нейните идеализирани образи. Тя е естествено продължение на дългогодишното ни послание - "Тук съм човек, тук пазарувам". Тук съм себе си. На преден план искаме да покажем човека с неговите несъвършенства, който въпреки това иска и може да се чувства красив, отстоявайки своята автентичност. В кампанията участват реални хора с техните истински истории, за да покажем, че всеки е уникален и всички трябва да ценим и приемаме себе си и другите, без да съдим.

Как новата кампания отразява ценностите на марката dm?

Още от създаването си dm е компания, в чийто център стои човекът - било то клиент, наш колега или партньор. Нашият слоган е повече от просто думи. Той дава основното ни обещание към хората - да бъдем до тях във всички ценни моменти и важни етапи от живота им, като ги подкрепяме във всекидневието им с нашия богат асортимент. Фокусът ни винаги е бил върху уникалността на всеки човек и уважението и подкрепата ни към него. Целта на новата кампания е да насочи общественото внимание върху тези основни ценности, които все по-трудно се отстояват в сложното ни време. Затова във визуалните материали на компанията виждаме приятели, семейства, които се радват, подкрепят се взаимно, минават през трудни периоди заедно, преодоляват предизвикателства и продължават през живота напред с всичките му възходи и спадове.

Какви емоции се стремите да предизвикате у хората с основното послание?

Радвай се на живота, погледни се в огледалото без страх, усмихни се, бъди щастлив - това си ти и никой друг не може да е точно като теб, намери себе си, за да намериш път и към другите. Показвайки истински хора с техните автентични истории, целим на първо място да окуражим всеки човек да опознае себе си, да се приеме такъв, какъвто е със своите качества, но и слабостите си, като в същото време уважава уникалността на другите.

Какво Ви вдъхнови за новата кампания? Крие ли се зад концепцията някаква история или пък избора Ви се базира на проучване сред целевата аудитория?

Кампанията ни е вдъхновена от визиите и идеите на рекламистите на 14 държави, в които тя тръгна едновременно в началото на януари. Ние в dm често обичаме да казваме, че независимо къде се намира нашият клиент, влизайки в наш магазин, винаги трябва да се чувства по един и същи начин, да получи едни и същи услуги и добра консултация. В същото време всички ние също сме много различни като нации, манталитет, хора... Всеки искаше хората от неговата държава да се разпознаят в рекламата - поставихме една не лека задача на виенската рекламна агенция DODO, която разработи концепцията. Но въпреки това тя се справи страхотно, изтъквайки точно различията ни, които ни обединиха.

Използвахте ли различен подход и стратегия в новата кампания, които смятате, че ще я направят по-ефективна?

И да, и не - чрез своите кампании dm винаги се е опитвала да разказва истински истории, за истински хора. Да обръща внимание на онези ценности, които сме забравили или на които в забързаното си всекидневие не обръщаме внимание. Ние се стремим да сме онзи вътрешен глас, който те насърчава да направиш по-добро за себе си и за околните. Но и винаги се опитваме да дадем модерен прочит на това наше послание, следим тенденциите, обръщаме се към младите, като не забравяме и тези, които са ни създали и са неизменно около нас.

Отговаряте за рекламната комуникация на dm България вече близо десет години. Какви са наблюденията Ви върху рекламния пазар у нас? Как се разви той и какви са актуалните предизвикателства за него в момента?

Рекламата е жив организъм и се развива с доста бързи темпове, никога не можеш да си сигурен, че това, което снимаш днес, ще е актуално, докато дойде време да го покажеш на клиента. Но предвид навлизането на технологиите и AI във всекидневието ни, предвид бума на социалните мрежи и живота със смартфон в ръка, смея да твърдя, че за десет години доста се промени и естеството на съдържанието, което трябва да носи една добра реклама. Докато преди всеки се стремеше да привлече звезда в кампанията си и да има известен посланик на марката си, за да впечатли клиентите, днес това все повече не е релевантно за човека, до когото искаш да достигнеш.

Социалните мрежи помогнаха да надникнем във всекидневието на почти всеки и да станем ням свидетел (понякога и съдник) на неговия живот. Спряхме да търсим съвършенството и да "бъдем като" и започнахме да се стремим към автентичност, без да се страхуваме да признаем това, което ни тежи и което не харесваме. Оттук и рекламата започна да се стреми да изразява точно това.

Ако ме попитате каква тогава е ролята на изкуствения интелект и на перфектно създадените образи - моето мнение е, че те са неизбежна част от рекламния бизнес, но не могат да се конкурират със съвършенството на естествената креативност (ако мога така да я нарека). Със сигурност помагат много и спестяват време и ресурс, когато трябва да съобщиш на клиента за поредното намаление или промоция, но все още не вярвам, че могат да предадат посланието на марката, както може да му вдъхне живот един истински творец.

Съдържание от dm Bulgaria

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.