Осем начина да получите повече препоръки от клиенти (и как да ги използвате) - II част

Осем начина да получите повече препоръки от клиенти (и как да ги използвате) - II част

Нека си признаем - всички обичат да получават добри препоръки от клиенти.

Когато проучвате за даден продукт или услуга, проверявате какво казват другите хора. Така че, когато някой казва нещо прекрасно за вашия собствен бизнес, вие знаете, че това е чудесен знак за бъдещето, пише онлайн изданието business2community.com.

Как обаче да накарате клиентите си да ви дават препоръки? По какво се различават отзивите от препоръките?

Препоръка е одобрение от клиента на продукт или услуга. Това, което прави препоръките уникални, е, че клиентите подчертават, че с вашите продукти или услуги са се справили с някакво предизвикателство и описват как е станало това.

Това, което прави препоръките различни от отзивите, е, че те се предоставят от клиента директно на вашата компания и предлагат значително повече подробности за техния опит. Освен това, тъй като те се управляват от вас, можете да изберете кои да се показват на вашия уебсайт - за разлика от липсата на контрол върху добри или лоши отзиви, оставени на платформи на трети страни.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Всичко, което трябва да направите, за да получите препоръки от клиенти, е да ги попитате. Ето и няколко стратегически момента за това.

Внимавайте за времето

Поискайте препоръка, докато клиентът още си мисли за вас. Подходящ момент да направите това е да попитате с последващ имейл или телефонно обаждане. Колкото по-щастливи са клиентите, толкова по-вероятно е да се съгласят да ви дадат добра препоръка.

Накарайте конкретен член на екипа да поиска препоръки

Докато всеки от вашата компания може да поиска препоръка, ако човекът, който е работил с клиента в процеса на сделката, го направи, то вероятно искането ще бъде посрещнато с по-голям ентусиазъм. Това е така, защото връзката вече е установена и хората се чувстват удобно да говорят с този човек. Този продавач може също да се позове на конкретни случаи по време на преживяването, за да може клиентът да доразвие историята.

Поискайте писмена препоръка

Искането на препоръки в писмена форма ви позволява да включите инструкции. Така улеснявате клиента. След като ви изпратят препоръката, оставете клиентите за известно време без да ги безпокоите. Така намалявате шанса да станете досадни.

Дайте примери за други препоръки

За много хора писменото задание - независимо колко кратко е - може да е обезсърчаваща задача. Те не знаят откъде да започнат или какво да включат, така че продължават да отлагат писмената препоръка. Предоставянето на примери или шаблон ще направи процеса възможно най-лесен за всички.

Потърсете съществуващо съдържание.

Преглеждайте Google и Yelp, коментарите в социалните медии, коментарите в блога на вашия уебсайт и в имейлите на клиентите, за да търсите добри, подробни отзиви, които могат да служат като препоръки. Можете също да настроите Google Alerts. Винаги обаче искайте разрешение от клиентите си дали може да използвате думите им като препоръка на вашия уебсайт. Това е от решаващо значение, особено ако ще използвате пълното им име.

Направете бързо видео

Попитайте клиентите си дали биха се чувствали комфортно да ви дадат препоръка пред камера. Имайте предвид, че това може да не е предпочитаният от всички метод. Ако се съгласят, можете да използвате съдържанието както във видеоклип, така и като използвате откъси в целия уебсайт. Друга възможност е да използвате отзиви за продукти или услуги, които вече са публикувани в YouTube.

Задавайте отворени въпроси

Органичният разговор с хората ще доведе до допълнителна информация. Попитайте ги защо са избрали вас пред конкурент или дали можете да направите нещо, за да подобрите преживяването в бъдеще.

Това ви дава възможност да получите прозрения, които могат да бъдат благоприятни за вашата компания. Ако е така, попитайте дали можете да ги използвате като препоръки на вашия уебсайт.

Използвайте формулярите за обратна връзка

Понякога хората просто предпочитат да правят всичко онлайн, вместо да водят лични или телефонни разговори. Някои други се справят по-добре с конкретен формат на въпрос/отговор. Предоставяйки формуляр за обратна връзка на вашия уебсайт е друга възможност за клиентите да ви дадат мнението си.

Въпреки че можете просто да помолите клиентите да ви дадат препоръка, вие искате да сте сигурни, че им давате насоки, така че те да ви изпращат пълна, полезна информация. Заедно с вашата молба поискайте и следната информация:

- Подробности, подкрепящи защо вашето предложение е важно или какво го прави специално

- Обобщение на стойността, която са получили

След като разполагате с цялата информация, не забравяйте да я редактирате за по-голяма яснота и да добавите името, позицията, организацията на клиента. Сега сте готови да публикувате препоръката. Тя трябва да намери място на началната страница на сайта ви, в страницата за продукти/услуги, в целевите страници, в специалната страница за препоръки.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.