Осем начина да получите повече препоръки от клиенти (и как да ги използвате) - I част

Осем начина да получите повече препоръки от клиенти (и как да ги използвате) - I част

Нека си признаем - всички обичат да получават добри препоръки от клиенти.

Когато проучвате за даден продукт или услуга, проверявате какво казват другите хора. Така че, когато някой казва нещо прекрасно за вашия собствен бизнес, вие знаете, че това е чудесен знак за бъдещето, пише онлайн изданието business2community.com.

Как обаче да накарате клиентите си да ви дават препоръки? По какво се различават отзивите от препоръките?

Препоръка е одобрение от клиента на продукт или услуга. Това, което прави препоръките уникални, е, че клиентите подчертават, че с вашите продукти или услуги са се справили с някакво предизвикателство и описват как е станало това.

Това, което прави препоръките различни от отзивите, е, че те се предоставят от клиента директно на вашата компания и предлагат значително повече подробности за техния опитОсвен това, тъй като те се управляват от вас, можете да изберете кои да се показват на вашия уебсайт - за разлика от липсата на контрол върху добри или лоши отзиви, оставени на платформи на трети страни.

Значението на препоръките на клиентите

Препоръките карат хората да се чувстват по-сигурни при свързването с вашия бизнес. Що се отнася до B2C бизнеса, хората често разчитат на своите приятели и семейство за препоръки.

Когато става въпрос за B2B бизнеси, те искат да чуят някой в подобна позиция (например други собственици на бизнес). Четенето на препоръки им позволява да ви видят в действие, преди да рискуват времето си или трудно спечелените пари. Това им позволява да видят възможната си възвръщаемост от инвестициите, когато научат за това, което сте направили за клиенти с подобни проблеми.

Човешкото лице на марката

Подобно на казус, препоръката позиционира вашата марка, като разказва история, в която вие сте герой. Казусът обаче изисква много специфични знания.

Всеки, който знае какво прави една компания, може да прочете и разбере препоръка и това е, което дава такава сила на препоръките. С препоръка потенциалният клиент може да ви "види" в действие, преди да купи. Една добра препоръка се фокусира върху фактите, но също така има достатъчно емоционален елемент, за да може потенциалните клиенти да си представят, че скоро ще се радват на подобни, също толкова желани резултати.

Отзивите показват вашето дълголетие

Бизнес, който току що е отворил врати, вероятно няма нито едно свидетелство за името си. В наши дни, когато все повече търговията е онлайн, всички онези признаци, които правят марката ви да изглежда по-стабилна в онлайн пространството, са жизненоважни маркери за доверие.

Разбира се, онлайн препоръките могат да бъдат фалшифицирани. Всеки може да напише препоръка и да я постави на своя уебсайт. Хората обаче са напълно способни да забележат фалшива препоръка и често няма да поставят под съмнение съдържанието на препоръки от иначе уважавани марки.

Когато хората мислят за покупка, те обикновено искат да знаят, че някой като тях е имал успех с нея в миналото. Това е особено вярно в B2B света, където много специфични аспекти на начина на бизнес на компанията влияят върху това дали дадено решение е правилното.

Когато изберете правилната колекция от препоръки, можете:

-Да демонстрирате възвръщаемостта от инвестициите

-Изградите бизнес казус

-Направете лична връзка

Често това е искрата, от която бъдещият клиент се нуждае, за да се задълбочи в това, което му предлагате. Тъй като препоръките могат да се разглеждат в самия връх на фунията за продажби, те засилват доверието към вас в началото на връзката.

Препоръките са мощно социално доказателство

Успехът на другите ще повлияе на бъдещите ви резултати. Накратко, колкото повече други хора ползват вашата услуга или продукт и го споделят, толкова по-привлекателен ще изглежда.

Виждаме това през цялото време в днешния пейзаж на дигиталния маркетинг. Мъдростта на тълпите предполага, че колкото повече хора застават зад една идея, толкова по-вероятно е нейните недостатъци да бъдат посочени - от някого, някога - ако наистина са имали значение.

Как да накарате клиентите си да ви дадат препоръка - прочетете във втората част тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.