Мъртви ли са социалните медии и как да диверсифицираме маркетинга си

Мъртви ли са социалните медии и как да диверсифицираме маркетинга си

Мъртви ли са социалните медии? Не точно, но знаците за бъдещето им не са особено обещаващи и оптимистични.

Да вземем Twitter като пример. Платформата "гореше" пари много преди Илон Мъск да поеме юздите ѝ. Тя беше опетнена и от противоречия, причинени от лошо управлявани съкращения и реч на омразата. Тези фактори накараха рекламодателите масово да изоставят Twitter (понастоящем Х), пише boss-digital.co.uk.

Междувременно Facebook се изправя пред най-големия си съперник TikTok, който привлече удивителните 1,5 милиарда потребители от старта си и който не показва признаци на забавяне.

Основателят на платформата Марк Зукърбърг инвестира милиарди в разработването на своя собствена идея за метавселената. Това обаче още не му е донесло и един цент печалба.

Какъв е изводът от тези факти? Социалните медии са нестабилни. Дали обаче биха могли да изчезнат - досущ като динозаврите?

Колко платформи за социални медии има?

Ако отхвърлим стартиращите платформи със само няколко хиляди члена и се съсредоточим върху големи марки, които привличат голям трафик, има 36 платформи със 100 милиона потребители в световен мащаб към момента.

Този малък брой демонстрира как само малка част от платформите са успели да си изградят репутация на силно конкурентен пазар.

Спряха ли платформите за социални медии с иновациите?

Платформите за социални медии нямат друг избор, освен да правят иновации. Провалът на Facebook срещу TikTok е пример за това. Въпреки че има повече потребители, Зукърбърг по същество клонира най-близкия си конкурент във всичко, освен в името, като същевременно залага милиарди на успеха на технологията, която все още е в бета етап (метавселената).

Сега да видим и новите участници на пазара. Чували ли сте за WeAre8? Шансовете да не сте са големи, въпреки че платформата стартира през 2012 г. и плаща на потребителите (да, правилно четете - плаща), за да гледат реклами. Събраните средства могат да се ползват от потребителите за техни нужди или да се даряват на благотворителни организации.

Все още не е ясно дали социалните медии ще продължат да бъдат основна част от ежедневието ни след 2027 г. Едно нещо е сигурно: секторът все още не е изчерпан от идеи и няма да залезе без сериозна битка.

Ще променят ли регулациите начина на работа на социалните медийни платформи?

Вредните ефекти на социалните медии не са останали неразпознати. В решителен ход TikTok беше забранен от телефоните на държавните служители на САЩ. Този ход може да създаде прецедент и да доведе до национална забрана на приложението.

Начинът, по който работят алгоритмите в Х, YouTube и подобни платформи също се контролира. Тези спекулации са до голяма степен подхранвани от Илон Мъск, който свободно споделя файлове, които повдигат неудобни въпроси:

-Може ли Twitter да цензурира туитове?

-Заглушават ли се хора понякога?

-Колко безпристрастна е платформата?

И пак възниква въпросът: Мъртви ли са социалните медии? Все още не, но регулациите могат да принудят платформите да променят начина, по който взаимодействат със своите потребители.

Време ли е за паника сред бизнеса?

Ако вашият бизнес е 100% зависим от социалните медии за генериране на потенциални клиенти, тогава е време да разпределите неизбежния риск, като се обърнете към други цифрови медии. Най-важното е да имате собствен уебсайт.

Ако вече имате сайт, увеличете максимално предимствата му. Генерирайте редовно полезно съдържание и използвайте персонализиран имейл маркетинг, за да поддържате връзка с аудиторията. Междувременно продължете да използвате и социалните медии.

В крайна сметка социалните медии са безплатни, така че няма причина да изоставяте стратегията си набързо поради промени, които евентуално биха настъпили в бъдеще. Социалният маркетинг е все още жив и мърда, но е изкуство, което е трудно за овладяване.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.