Как се промени маркетингът в социалните медии в последните години? (II част)

Как се промени маркетингът в социалните медии в последните години? (II част)

Социалните медии се превърнаха във важен, ако не и най-важен, компонент на дигиталните маркетингови стратегии за брандове и фирми от всякакъв мащаб. Използването на силата на социалните медии изисква да сте в течение с постоянно променящия се пейзаж.

Стратегиите, които бяха ефективни преди няколко месеца, не генерират непременно същите резултати днес. Защо? Потребителското поведение се променя, социалните медийни платформи се променят, развиват се и нови платформи, които стават все по-популярни, пише онлайн изданието business.com.

Тъй като потребителите променят начина, по който използват и взаимодействат със социалните медии, търговците трябва да се адаптират, за да достигнат до целевата си аудитория. Оставането в челните редици на социалните медии гарантира, че стратегията ви е винаги актуална и ви осигурява конкурентно предимство.

Първа част на материала можете да прочетете тук!

Инфлуенс маркетингът вече трябва да е по-автентичен

В ранните дни на инфлуенс маркетинга, преди той дори да бъде наричан инфлуенс маркетинг, можеше да привлечете много купувачи само като заложите на инфлуенсър с голяма база последователи, който да рекламира вашия продукт, услуга или публикация. Това обаче се промени много бързо.

За много брандове това е предпочитан вид маркетингов канал. Само че вече броят на последователите на инфлуенсърите няма никакво значение. Микроинфлуенсърите, които имат силно ангажирани последователи, перфектно съобразени с вашата целева аудитория, е пътят към успеха, ако заложите на такъв тип маркетинг. Начинът, по който те популяризират вашата марка, трябва да бъде естествен и автентичен - държането на продукта с изкуствена усмивка вече не работи за това.

Дългосрочните партньорски отношения с инфлуенсъри, които ценят вашата марка, са най-ценната форма на взаимоотношения. Автентичното съдържание с участието на вашата марка, популяризирано от конкретни влиятелни лица, които ценят продукт или услуга, е най-ефективният метод за постигане на резултати.

Създаденото от потребителите съдържание превъзхожда традиционните реклами

Експерти по дигитален маркетинг изчисляват, че повечето американци са изложени на около 4000 до 10 000 реклами всеки ден. Ако отделите минута, за да превъртите всичките си емисии в социалните медии, несъмнено ще влезете в контакт с реклами, по няколко на всяка платформа.

Потребителите стават все по-имунизирани срещу традиционната реклама всеки ден. Те могат да усетят много бързо агресивната реклама и да я подминат.

UGC, или генерирано от потребителите съдържание, е чудесен начин за привличане на осведоменост за марката, като същевременно ви дава високоефективно социално доказателство. Маркетингово съобщение, което включва действителен потребител на продукт или услуга, се продава по-добре от креативна реклама, състояща се от професионална фотография и видео с висока производствена стойност.

Стимулирайте клиентите си да създават съдържание за вашата марка. Създайте кампания, използвайки специфичен за марката хаштаг, който награждава клиентите с безплатни продукти, отстъпки или други специални оферти. Документирайте открояващите се в акаунтите си в социалните медии - това е бърз начин да създадете ефект на снежната топка с помощта на генерирано от потребителите съдържание.

Социалните медии като канал за обслужване на клиенти

Когато потребителят има въпрос или оплакване, къде се обръща? Социална медия. От Instagram и Twitter до съобщения във Facebook, голям процент от запитванията за обслужване на клиенти произхождат от социалните медии.

Вашият ангажимент за обслужване на клиенти в социалните медии играе огромна роля за успеха на вашата марка. Потребителите обичат да изразяват мнението си за марки, както положителни, така и отрицателни, в социалните медии.

Като отделите време, за да сте сигурни, че всички ваши входящи заявки за обслужване на клиенти се обработват бързо и задоволително, можете да създадете армия от лоялни поддръжници, които ще ви помогнат да растете. Повечето CRM платформи имат социални интеграции, което улеснява екипа ви за обслужване на клиенти да следи съобщенията, изпратени чрез социалните платформи.

По-голям регулаторен контрол

Социалните медии не са това, което бяха в началото. Сега има засилен регулаторен контрол и марките също трябва да са добре запознати със законосъобразността по отношение на оповестяванията на партньорства с инфлуенсъри. Най-просто казано, трябва да сте изключително прозрачни, когато залагате на маркетинг в социалните медии. Трябва да се уверите, че инфлуенсърите, с които работите, следват правилата, както и кампаниите, които сами правите.

Обхватът и ефективността на платените реклами по отношение на възможността за насочване към аудитории може да се променят много скоро. Facebook вече говори за това как актуализацията на iOS 14 на Apple може да повлияе на рекламодателите. Ако платените реклами във Facebook и Instagram са основна част от вашия маркетингов пай, отделете време за тестване и усъвършенстване на различни органични стратегии.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.