Социалните медии се превърнаха във важен, ако не и най-важен, компонент на дигиталните маркетингови стратегии за брандове и фирми от всякакъв мащаб. Използването на силата на социалните медии изисква да сте в течение с постоянно променящия се пейзаж.
Стратегиите, които бяха ефективни преди няколко месеца, не генерират непременно същите резултати днес. Защо? Потребителското поведение се променя, социалните медийни платформи се променят, развиват се и нови платформи, които стават все по-популярни, пише онлайн изданието business.com.
Тъй като потребителите променят начина, по който използват и взаимодействат със социалните медии, търговците трябва да се адаптират, за да достигнат до целевата си аудитория. Оставането в челните редици на социалните медии гарантира, че стратегията ви е винаги актуална и ви осигурява конкурентно предимство.
Как се е променил маркетингът в социалните медии?
Брандовете вече не могат да очакват резултати само защото публикуват редовно в своите социални канали. Освен това съдържанието в социалните медии не може да бъде явна реклама - потребителите са имунизирани срещу този тип маркетинг.
Трябва да изпъкнете и да бъдете запомнящи се в социалните медии. Днес маркетинговата стратегия за социални медии, ориентирана към резултатите, трябва да включва следното:
-кампании за привличане вниманието на потребителите
-силно креативно съдържание, специално създадено за всяка платформа
-уникални начини за генериране на съдържание, създадено от потребителите.
Видеото като най-силен начин за ангажиране
Видео съдържание се предпочита от потребителите на социални медии. Като бранд трябва да създавате съдържание във формата, който предпочита вашата аудитория.
Макар да си мислите, че традиционните публикации с изображения в Instagram са по-подходящи за вашия бизнес, трябва да направите следващата крачка. Установените социални канали имат специфична функционалност за видео съдържание (Instagram, Facebook, YouTube). Можете да се насочите и към социални мрежи, фокусирани върху видео като TikTok и Triller, които са по-нови.
Възможностите за електронна търговия в приложения продължават да се развиват
През 2021 г. социалната е-търговия ще стане още по-популярна и ще има още повече достъпни опции за покупка в приложенията. Последната актуализация на приложението на Instagram постави иконата му за функция "Пазаруване", където потребителите преди това са имали достъп до техните известия.
Въпреки че това беше ход, който мнозина смятаха за малко подъл, това е ясен знак, че Instagram е с пълна пара, когато става въпрос за разширяване на функцията си Магазини. TikTok също се очаква да пусне скоро и електронна търговия в приложението.
По-рано през годината TikTok обяви партньорство с Shopify, най-голямата платформа за електронна търговия в света, за да позволи на търговците си безпроблемно да рекламират в TikTok.
Втора част на материала можете да видите тук!