Написали сте електронна книга или сте направили викторина, или видео поредица, или пък мини курс с видео или по имейл за нещо. Хората обаче не се регистрират за вашия имейл списък.
Време е да научите как да създавате т.нар. "водещи магнити" (lead magnets) - безплатни и етични "подкупи", за да разраснете имейл списъка си, така че да преодолеете силния онлайн шум и да привлечете клиенти.
Реалността е, че никой не иска повече имейли - според бяла книга на Radicati Group средностатистическият американец получава повече от 120 имейла на ден, пише entrepreneur.com. Хората обаче много искат проблемите им да бъдат решени.
Маркетингът по имейл не е популярен, но за сметка на това превъзхожда социалните медии, когато става въпрос за намерение и ангажираност на купувача. Ако още нямате списък с имейли, моментът да започнете е сега. Водещите магнити решават този проблем и ние ще ги дефинираме по-подробно.
Това, което се промени през годините, е, че онлайн бизнес аудиторията стана значително по-сложна. Читателите знаят, че изтеглянето на безплатен ресурс по имейл означава абониране за друг имейл бюлетин.
За да убедите наистина случайни последователи да станат ангажирани имейл абонати, вашият магнит трябва да бъде наистина много добър. Тогава ще успеете да увеличите влиянието и доходите си по-бързо от всякога.
Нямате нужда от голям магнит, за да получите резултати. Просто се нуждаете от правилния водещ магнит, който решава правилния проблем в точното време.
Какво представлява магнитът?
Той помага на читателя ви да навлезе по-дълбоко в съдържанието, което вече е консумирал, и да предприеме действия с по-малко усилия. Читателите трябва да са проактивни и да го изтеглят - това ви помага да определите, че вашият списък е подходящ и че абонатите в списъка ви всъщност искат да бъдат там.
Законът за реципрочността гласи, че когато дадете нещо ценно на някого безплатно, този акт на добра воля е по-вероятно да бъде реципрочен в бъдеще. Законът за реципрочността е тайният сос зад много неща в предприемачеството, включително разрастване на вашата мрежа, измерване на интереса към оферта и вдъхновение на вашата аудитория да действа.
Водещият магнит е безплатен подарък за вашите читатели и наличието на такъв ще направи вашия призив за действие много по-ефективен. "Изтеглете този безплатен подарък" е призив за действие. За разлика от "Регистрирайте се за моя безплатен бюлетин".
Не се превръщайте във фалшив инфлуенсър с над 100 хил. последователи, но без реално влияние. По-добре е да имате по-малка, но фокусирана аудитория, която иска да ви чува и да се ангажира с вас.
Общата тема на водещите магнити
Основната линия на всички успешни водещи магнити е, че те добавят стойност бързо. Времето на вашия читател е ценно; когато покажете на новите абонати, че ще им осигурите стойност веднага, вие задавате тона за това как се показва вашата марка. Запомнете: Брандирането не е изискано лого или курсивен шрифт. Това е възприятието, което читателите имат за това кой си, какво правиш и защо си правдоподобен. Потребителското изживяване и репутацията са по-мощни от визуалните елементи.
Най-добрите магнити трябва да се консумират за не повече от 15 минути. Вместо да смачкате новите си читатели със съдържание и да ги оставите да се чувстват сякаш не могат да преминат през всичко, добавете стойност незабавно и ги накарайте да искат повече.
Можете ли все пак да използвате и голям водещ магнит? Можете, но бъдете нащрек: ако дадете на потребителите си безплатно копие от цяла книга например и се появи някой друг, който може да даде на читателите същите резултати с калкулатор или електронна таблица вместо това, читателите винаги ще избират вашия конкурент, защото безплатното му решение решава проблема им по-бързо и с по-малко усилия.
Дайте на абонатите правилната информация в правилния ред
Често срещана грешка в дизайна на водещи магнити е, че предприемачите се опитват да дадат на своите бъдещи абонати това, от което те самите се нуждаят, а не това, което самите абонати смятат, че имат нужда.
Вашите настоящи и бъдещи абонати имат определени убеждения относно това, което искат или от което имат нужда в момента. Тези вярвания могат да бъдат или да не бъдат особено точни. Засега точността е без значение, защото тези вярвания са това, което ръководи текущите решения, поведение и разговор с вашите читатели.
Дайте на своите читатели това, което искат, преди да им дадете това, от което се нуждаят. Често съдържанието, образованието и вдъхновението, които предоставяте по имейл през следващите седмици и месеци, ще помогнат на абонатите ви да осъзнаят какво всъщност трябва да направят.
За да направят това, потенциалните клиенти се нуждаят от начин да се настроят, а алгоритмите на социалните медии са непредвидими в наши дни. Обръщайте се към вярванията, които вашата публика има днес, дори ако крайната ви цел е да промените или развиете тези вярвания или убеждения в бъдеще. След като вашите последователи станат ваши фенове, можете да ги насочите към това, което всъщност трябва да направят, за да намерят решение на проблема си.
Свършете работата вместо тях
Ако можете да разработите шаблон, калкулатор, контролен списък или друго plug-and-play решение, което ще помогне на вашите потенциални клиенти да свършат работата за по-малко време, те ще ви харесат от първия ден. Популярността на водещите магнити от типа "направено за вас" нараства.
Стимулирайте ангажираността с отстъпка при първа покупка
Този изпитан и истински водещ магнит за електронна търговия вероятно сте срещали най-много. Когато попаднете на уебсайта на търговец на дребно, често се срещате с изскачащ прозорец или код на купон, който ви предлага отстъпка при първата ви покупка в замяна на вашия имейл адрес и/или телефонен номер.
Това е стратегическо. Търговците на дребно знаят, че трябва да привличат вниманието ви. Постигането на това чрез имейл маркетинг е безплатно и по-рентабилно от рекламите с пренасочване, които вероятно ще се усложнят в бъдеще заради инициативите за поверителност на данните. Имейл маркетингът генерира $42 за всеки похарчен $1, възвръщаемост на инвестициите, която абсолютно разбива конкуренцията.