Когато времето е ценно: Как да подобрите скоростта на зареждане на сайта си?

internet-advertising-business

Каквото и да правите – спрете, отворете уеб браузъра си и влезте в сайта на любимия си ресторант. Пребройте колко секунди са необходими за зареждането му. Една? Или може би три, или пет? Наблюдавайте как търпението ви се разклаща с увеличаването на продължителността на времето с всяка една секунда. Изкушавате ли се да се откажете?

Числата варират, но  повечето проучвания се обединяват около извода, че  страниците, които се зареждат за повече от три секунди, губят около 53% от мобилните потребители, пише онлайн изданието business.com. „Времето на потребителите все повече не достига, което означава, че страниците, които не се зареждат веднага, могат да загубят клиенти“, казва Даниел Чънг, SEO и content консултант в Prosperity Media.

Отделно Google използва времето за зареждане на началната страница като важен фактор за определяне на класирането на сайта в резултатите от търсенето. Колкото по-надолу се класира сайтът ви, толкова по-малко хора ще ви намерят и ще посетят сайта ви. Ако сайтът ви се зарежда бавно, можете да загубите не само настоящите, но и бъдещите потребители.

Магическото число на Google за идеалната скорост на зареждане на страницата е две секунди. Всички страници, които се зареждат по-бавно от това, трябва да очакват отрицателен ефект върху тяхното класиране.

Психологията на скоростта на зареждане на страницата

Не винаги хората са били нетърпеливи, зомбирани потребители, които преглеждат  уеб страници със светкавична скорост, но ние сме продукт на нашата среда. Дигиталната епоха засили необходимостта и радостта от моменталното удовлетворение, така че много от нас не могат да издържат повече от осем секунди без някаква форма на външна стимулация.

Потребителите формират мнение за целия ви бизнес  въз основа на вашия уебсайт и колко бързо се зарежда. "Не само потребителите очакват да видят резултатите бързо", казва Диона Кид, старши консултант по интернет маркетинг в Knowmad. По думите и скоростта на зареждане на страницата веднага се отразява на професионалното им мнение за вас.

Потребителите възприемат бавния или тромав уебсайт  като отражение на начина, по който се управлява вашият бизнес. Повече от 40% от посетителите с лош опит казват, че го споделят с другите, затова е във ваш интерес да подобрите скоростта на зареждане на сайта си.

И как да го направите?

Добрата новина е, че това не е много трудно. Започнете, като направите равносметка на вашия уебсайт и как се представя. Можете да използвате Google PageSpeed ​​Insights, GTmetrix или Pingdom, за да получите разбивка на това, което се нуждае от внимание.

Компресиране на текст и изображения

Основните виновници на забавянето на сайта са ненужните изображения и видео файлове, казва Бевърли Фридман, мениджър на съдържание в ReviewingThis. „Компресирането, преоразмеряването може да помогне драстично, както и премахването на всяко видео съдържание, което не е от решаващо значение за съдържанието на вашия сайт“, допълва тя.

Оптимизиране за мобилни устройства

Направете вашия сайт удобен за мобилни устройства. Това е може би най-важното нещо, което трябва да направите за вашия уебсайт. Повечето потребители вече имат достъп до интернет през мобилен браузър, а не на десктоп. Затова се уверете, че уебсайтът ви е проектиран така, че да отговаря на устройството и размера на екрана.

Проверете вашия хостинг доставчик

Компресирането на изображения и мобилната оптимизация не означават нищо без добър сървър зад тях. Бъдете сигурни, че имате добър уеб-домакин със солидна поддръжка. Ако се налага, преминете към друг хостинг, това може да ви спести жизненоважни секунди.

Кеширане

Кеширането е процесът на запаметяване на вашата информация на устройството на потребителя, така че информацията да може да се зарежда по-бързо. Това е особено ефективно при повишаване на скоростта на зареждане на страниците за връщащите се потребители. В зависимост от софтуера статична версия на уебсайта може да се съхранява и тази версия ще бъде първоначално заредена, което става много по-бързо.

Намалете CSS и JavaScript

Свеждането до минимум на JavaScript код може да стане с приставка. Има начин и за оптимизиране на кода на сайта, така че да се намали първоначалното време за зареждане за потребителя и да се зарежда първо горният код, за да се види горната част на страницата, а след това долната. Това обаче трябва да се направи от специалист.

Изтрийте неизползваните приставки

Ако използвате система за управление на съдържанието като WordPress, уебсайтът ви може да изостава, защото има твърде много допълнителни инсталации, които го забавят. Ако сте имали същия уебсайт известно време и постоянно инсталирате приставки за интегриране на нови функции, може да претоварите сайта. Изтрийте  или деактивирайте всички плъгини, които вече не са от значение. Това ще реши много проблеми.

Хоствайте съдържание на външни сайтове

Може да помислите за хостинг на големи видео файлове на сайт като YouTube или Vimeo. Можете да ги вградите на вашия сайт, а не да ги качвате директно. Хостингът на големи файлове на ваша собствена услуга ще отнеме много място. Качването им във външни платформи не само ще намали изоставането, но и ще създаде нов източник на трафик към вашата страница.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.