Победителите в седмото издание на конкурса "Сайт на годината", организиран от "Фондация за активно развитие на уеб", бяха обявени на тържествена церемония в City Stage, НДК.
Сп. Enterprise е медиен партньор на събитието.
Конкурсът, който отличава най-добрите постижения в българската уеб индустрия, събра водещи специалисти от сектора, включително дизайнери, програмисти и дигитални експерти.
Тази година "Сайт на годината" привлече 155 участници в 14 категории, които представиха разнообразие от разработки, демонстриращи висок стандарт и креативност в уеб пространството.
Проектите бяха оценявани от професионално жури от 58 утвърдени експерти в маркетинга, дигиталния дизайн и уеб разработката, както и от членове на младежкото жури, което внесе свежи идеи и перспективи в надпреварата. Освен това, общо 8191 души гласуваха онлайн, като участваха активно в процеса за определяне на най-добрите проекти.
Събитието беше открито с приветствие от организаторите, които подчертаха значението на
конкурса за развитието на уеб индустрията в България. "Конкурсът "Сайт на годината" е не просто сцена за награждаване на най-добрите уеб проекти - той е катализатор на иновации и вдъхновение за цялата българска уеб общност. С всяко ново издание виждаме как креативността и технологичните постижения на участниците издигат нивото на дигиталната среда в България. Радваме се, че насърчаваме създаването на смели, достъпни и впечатляващи проекти, които отразяват духа на съвременния български уеб", коментира Жюстин Томс, организатор на "Сайт на годината".
Нови специални награди бяха връчени в тазгодишното издание. За първи път беше връчен приз за сайт, изцяло оптимизиран за незрящи хора. Създателят на проекта е компанията Access Drum, специализирана в уеб достъпността.
Постиженията на дамите в сектора бяха отличени с наградата "Жени в технологиите и лидерството". Наградата грабна Мариана Киричева с проекта Планинка - planinka.bg.
Две агенции бяха удостоени с наградата "Агенция на годината" за най-много спечелени призове на конкурса - Alpha Best и Studio X.
Павлина Върбанова спечели приза за "Добрата дума" с каузата "Как се пише".
По време на церемонията бяха връчени награди от името на експертното жури, но също и от името на публиката. Ето и лидерите във всички категории с награди от журито.
- Корпоративен сайт
- ◦ ПОБЕДИТЕЛИ: Creative Corner Studio, Агенция: Creative Corner Studio
- ◦ и American Express Global Business Travel, Агенция: eDesign Interactive
- Сайт на startup или малка фирма
- ◦ Победител - 200% Студио, агенция 200% Студио
- Електронна търговия
- ◦ Победител: ViVenda, Агенция: RIZN
- Електронен магазин
- ◦ Победител: IVY BABY, Агенция: Alpha Best
- Продуктов сайт
- ◦ Победител: Vitroso, Агенция: eDesign Interactive
- Институционален сайт
- ◦ Победител: МОНТЕСОРИ ХАЙ, Агенция: STUDIO X
- Медиен сайт
- ◦ Победител: Стълбата, Агенция: Vectory Design Ltd.
- Сайт за онлайн услуги
- ◦ Победител: Фигмайстор, Агенция: Agency Hype и Webbies
- Сайт на събитие
- ◦ Победител: SHAPESHIFT Festival 2024, Агенция: NEXT DC
- Личен сайт / блог
- ◦ Победител:com, Агенция: My Super Site
- Сайт на кауза / НПО
- ◦ Победител: Една от 8 - Фондация в подкрепа на пациенти с рак на гърдата
Агенция: Creative Corner Studio
Събитието предостави ценна възможност за обмен на идеи и вдъхновение сред професионалистите и се утвърди като платформа за талантливи български уеб специалисти. Спонсорите на конкурса - Superhosting, Epay и Prim.io, изразиха своята подкрепа за развитието на българската дигитална сцена.