Samsung откри най-голямата фабрика за производство на смартфори в света в Индия

smartphones-Pixabay

През 2017 г. Samsung загуби първенството по продажби на индийския пазар, но компанията явно не се предава. Днес тя откри най-голямата фабрика за смартфони в света именно там, а лентата бе прерязана от височайши представители на властта – индийския премиер Нерандра Моди и южнокорейския президент Мун Дже-ин. 

Заводът се намира в град Нойда, сателитен на столицата Делхи. Базата на практика ще удвои производствения капацитет на Samsung в Индия от 67 млн. устройства до 120 млн. бройки годишно. Планът на компанията е там да се правят както евтини телефони за под 100 долара, така и премиум модели като Galaxy S9, съобщава economic.bg.

Индия е огромен пазар с над 400 млн. потребители и население от 1.3 млрд. души. Това го прави не просто втория по големина след Китай, но и такъв, който все още притежава голям потенциал за развитие. Ето защо страната е изключително важна за бизнеса.

По данни на IDC през 2017 г. в Индия са доставени 124 млн. смартфона – почти колкото са възможностите на новата фабрика на Samsung.

Корейската компания доскоро можеше да се похвали с лидерство в страната сред смартфон производителите, докато то не ѝ бе отнето наскоро от китайския „нашественик“ Xiaomi. Разширяването на производствените мощности обаче подсказва, че състезанието съвсем не е приключило. Новият завод, според анализаторите, ще помогне за ръст в обема и съкращаване на времето за внедряването на нови модели.

„Едно нещо е много ясно: Samsung не може да си позволи да загуби битката в Индия“, коментира Джайпал Син от IDC, който обръща внимание, че страната все още е най-големият пазар за корейския играч, що се отнася до обемите.

Да останеш на повърхността

Samsung зае безспорното лидерство на индийския пазар на смартфони преди шест години. През миналата обаче нещата се преобърнаха, след като Xiaomi с гръм и трясък успя да разклати и завземе трона.

Корейската компания отстъпи в по-ниския сегмент устройства, струващи до 150 долара. Една от причините е, че Samsung не успя да се възползва достатъчно агресивно от каналите за електронна търговия, смята Туран Патак, асоцииран директор на базираната в Хонконг Counterpoint Analytics, цитиран от Quatrz.

За сметка на това само в рамките на една една година Xiaomi отбеляза ръст от над 250% на своите продажби в Индия.

С това обаче мрачните прогнози за Samsung не свършват. На хоризонта настъпват и други китайски марки като Vivo и Oppo.

Made in India 

Решението на гигант да разшири производството си в Индия е продиктувано и от още нещо. Става дума за инициативата „Make in India” на Моди, която доведе до скок в тарифите върху внесените стоки за някои категории продукти, включително комуникационните устройства. Вследствие на новите правила там на мобилните телефони се налагат мита от 20%.

Компании като Samsung и Xiaomi, които произвеждат своите телефони за индийци в Индия, ще избегнат тежестта на налозите. Това е причината все повече играчи да се ориентират към създаването на производствени бази в страната. Apple например започна да прави там своите евтини телефони от серията SE, а отскоро и iPhone 6S.

Индия крие огромни пазарни възможности, но все още е чувствителна към цените. Разбрала това по трудния начин, сега Samsung – най-големият смартфон производител в света, отваря вратите на най-голямата фабрика за телефони на Земята с надежда.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.