Онлайн пазарът в България е нараснал над 2 пъти за последните 5 години

online-shopping-Pixabay-2

През последните пет години делът на пазаруващите от всички онлайн потребители в България нараства с бързи темпове, но потенциалът е все още много голям. Данни на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, показват, че към края на миналата година 27% от онлайн потребителите и 18% от всички българи са пазарували от сайтове и онлайн магазини.

Това обаче все още е далеч от средното ниво за ЕС, където близо 70% от всички онлайн потребители са и купувачи, посочват от звеното за потребителско финансиране на банката.

„Клиентското изживяване при онлайн пазаруването е ключов фактор и включва всички компоненти – бързина, лесен достъп и сигурност. Това е сегмент от пазара, който ще расте с бързи темпове и затова ние, с помощта на нашите клиенти, разработваме нови услуги, които да ги улеснят значително“, коментира Левон Хампарцумян, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк по време на събитие за медии.

„Онлайн пазарът е нараснал повече от 2 пъти за последните пет години“, констатира Ивайло Главчовски, главен изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Той обясни, че компанията е разработила и онлайн кандидатстване за стоков кредит, който се приема добре от пазара.

Кой взима стоков кредит онлайн?

Данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг показват, че най-често с онлайн кредит пазаруват семейни мъже на възраст между 30 и 39 години и среден доход над 1 000 лв., които работят на постоянен трудов договор. Покупките, които правят, са на средна стойност 864 лв.

Какво се купува с кредит в България?

От физическите магазини клиентите най-често взимат на изплащане мобилни телефони, домакински електроуреди и черна техника, като трите категории са с относително еднакъв дял от около 20% от всички покупки. Изборът от стоки, които се финансират с кредит при пазаруване онлайн, е сходен – компютрите, черната техника и мобилните телефони са фаворитите тук.

Според статистиката на УниКредит Кънсюмър Файненсинг засега делът на покупките онлайн с кредит е сравнително малък в сравнение с този във физическите магазини, но очакванията на експертите са това да се промени, благодарение и на новата изцяло онлайн услуга. В момента на изплащане се купуват една четвърт от стоките във физическите магазини, а половината се плащат в брой. За сравнение – 5% от броя покупки онлайн се финансират с кредит. Делът на плащанията с карти обаче е еднакъв – точно една четвърт от всички покупки.

Българите предпочитат български онлайн магазини

Потребителите в страната все още предпочитат да пазаруват от български онлайн магазини – близо 90% купуват именно от такива. Така успоредно с увеличението на онлайн купувачите расте и броят на онлайн магазините.

За последните осем години броят на купувачите се е утроил и вече всеки шести българин пазарува онлайн. За същия период броят на българските онлайн магазини е нараснал четири пъти до близо 4 500. Тенденция в последните години е да се купуват по-скъпи стоки онлайн.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.