Три основни грешки на маркетинга, който се опитва да разказва истории

Marketing-Lab

В динамичния и модерен маркетингов пейзаж брандовете не могат да си позволят като поредното безлико цяло. Те трябва да разказват силна история, която да продава това кои са те и да им позволи да се харесат на своята целева аудитория.

Повечето брандове разбират необходимостта от това да разказват силни истории, но много от тях не успяват да се справят с изпълнението. Тези, които се провалят, все пак споделят някои често срещани проблеми, които могат да се идентифицират и коригират с правилните инструменти и техники, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Изданието обобщава три основни грешки.

Вашият маркетинг не е запомнящ се

Ако историята, която се опитвате да разкажете, не е толкова запомняща се, няма да направите трайна връзка с хората. Изследване във Великобритания установява, че 79% от възрастните искат марките да разказват истории като част от маркетинга си, но 85% казват, че не се сещат за запомняща се история. Това означава, че повечето маркетингови усилия не успяват да се издигнат над ежедневния „шум“, който бомбардира клиентите всеки ден, особено на фона на активността в социалните медии.

Данни на Nielsen показват, че средностатистическият американец прекарва по 11 часа на ден, взаимодействайки с различни медии. Това е източник на много възможности, но и означава, че се сблъсква с много други истории, които се състезават за неговото внимание.

Според Станфордското училище за бизнес историите се запомнят 22 пъти по-лесно от фактите. Ако обаче не обвържете историята си с някакъв емоционален елемент, то тя няма да бъде забелязана. Помислете как статистиката, отзивите на клиентите и други маркетингови опции могат да бъдат обвързани заедно като част от сплотен разказ. Една история с емоционално ядро ​​ще постави тези факти в перспектива, така че те да имат по-голямо въздействие върху вашата аудитория.

Не сте изградили "племе" около вашата марка

Много от най-успешните световни компании са постигнали статута си, като са създали племе на марката - група от хора, които вярват в марката и нейната мисия, силно лоялни са към нейните продукти и услуги и я популаризират в ежедневието си. Това е особено разпространено при технологичните марки като Apple или Tesla, които постигнаха високи нива на лоялност, като свързваха своите продукти с уникален набор от ценности и вярвания, споделяни от целевата им аудитория.

Ако аудиторията ви не изглежда много ангажирана или страстна, вероятно ви липсва племето. Вашите съобщения трябва да създават усещане за солидарност и принадлежност сред вашата целева аудитория. Успешният племенен маркетинг надхвърля основната демографска информация и се фокусира върху поведението, което създава по-смислени връзки. Използването на силата на влиянието може да бъде чудесен начин за изграждане на племе. Проучване, проведено от Twitter, установява, че 49 процента от неговите потребители са се обърнали към инфлуенсъри за препоръки на продукти. Те предоставят социално доказателство, което е от особено значение, когато става въпрос за преодоляване на бариерите за доверие или пробиване на нов пазар.

Инфлуенсърите вече са създали племе въз основа на своята личност, споделени интереси и ангажиращ стил на общуване. Партньорство с инфлуенсъри може да помогне да допринесете за растежа на вашето собствено племе на марката.

Не съобщавате своето въздействие

В наши дни не е достатъчно да бъдете забавна или вълнуваща марка. Все повече хора искат да взаимодействат с брандове, които смятат, че оказват положително въздействие върху обществото. Според проучване на Porter Novelli/Cone 72 процента от американските потребители смятат, че е важно да купуват от компании, които отразяват техните ценности, а близо 90 процента съобщават, че има вероятност да купят продукт или услуга от компания, посветена на определена цел или кауза.

Това разкрива два често срещани проблема: фирмите нямат смислена причина или цел, която подкрепят, и/или не успяват да съобщят какво правят във връзка с подкрепата на каузи. Марките, които успяват в дългосрочен план, се опитват да повлияят на живота на своите клиенти по смислен начин. Те също се стремят да направят света по-добро място.

За да има всяко от тези усилия положителен резултат, те трябва да произтичат естествено от стойностите на вашата компания и продуктите и услугите, които предлагате. Намерете подходяща кауза, която да подкрепите. Присъединяването на вашата марка към подобни инициативи и след това интегрирането им във вашия разказ ще подхрани лоялността и ще ви помогне да изградите своето племе.

Имайте предвид обаче, че е важно този елемент на социалното благо да бъде истински. Потребителите са интелигентни и ако въздействието ви не съответства на общия тон на посланието и мисията на вашата марка, няма да постигнете нищо. С качествено разказване на истории вашата марка става далеч по-стойностна и привлекателна за вашата целева аудитория, изгражда силна връзка с хората и се издига на следващо ниво в бизнеса.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.