Въпреки че имейл маркетингът все още е ефективен, раздела Gmail Promotions създава допълнителни предизвикателства за търговците и отварянето на имейлите.
През 2013 г. Gmail представи една от най-големите си актуализации, която предизвика голяма вълна в света на маркетинга: раздела Промоции. Някои маркетингови експерти се притесняваха, че това означава край на имейл маркетинга, пише онлайн изданието business.com.
Въпреки че маркетингът по имейл все още е ефективен, в този раздел попадат повечето промоционални имейли, където се затрупват в куп други реклами.
Основният раздел е мястото, където всеки маркетолог иска да попадне. Там стигат имейлите, които потребителят е отварял. При попадане в основния раздел има по-високо ниво на отваряне и увеличаване на продажбите.
Няма еднозначен отговор как можете да предотвратите преминаването на имейли в раздела Промоции, тъй като алгоритмите на Gmail непрекъснато се променят. Има обаче конкретни стъпки, които можете да предприемете, за да увеличите вероятността имейлите ви да попаднат в основния раздел.
Помолете абонатите си да ви добавят в основния раздел или в „белия“ списък
Да поискате от абонатите ви да ви добавят физически към основния раздел е единственият начин да се уверите, че имейлите ви ще попаднат в основната им пощенска кутия. Ще трябва да поискате от тях да щракнат върху иконата „Етикети“ в горната част на Gmail и да махнат отметката от полето Промоции, за да прехвърлите имейла от папката Промоции в основната. Идеята е да премахнат отметката от всеки имейл, докато бъде разпознат и отразен от алгоритъма на Gmail. Въпреки това, това е ръчен процес и има голяма вероятност някои от вашите абонати да не го направят.
Можете също така да помолите вашата аудитория да ви добави в белия списък или да ви добави към списъка им с контакти. Не забравяйте, че вашите абонати вероятно ще бъдат бомбардирани с десетки имейли всеки ден, затова бъдете възможно най-прозрачни и комуникативни.
Персонализирайте имейлите си
Персонализирането на имейлите ви е един от най-добрите начини да предотвратите попадането им раздела Промоции. Структурирайте имейлите си така, сякаш пишете на приятел. Пишете човешки, използвайте думи, които вашите абонати използват, споделяйте истории и правете подходящи шеги, които резонират добре с вашата аудитория.
Персонализирането на маркетинговите имейли показва, че наистина се интересувате от своите абонати и подобрява степента на отваряне и конвертиране.
Сегментирайте абонатите си. Групирайте своите абонати въз основа на това, което знаете за тях - техните навици за пазаруване, възраст, според това от колко време са ви абонати и пр. С тази информация можете да създавате подходящи имейли, специфични за всеки сегмент. Ще можете да изпращате имейли, които вашата целева аудитория иска да прочете, което води до по-висока степен на отваряне, увеличаване на приходите и по-лоялни клиенти.
Избягвайте прекалено честото изпращане на имейли. Избягвайте взривяване на имейлите си. Изпращането на групови имейли до целия ви списък с имейли може да бъде маркирано като промоции или спам, особено ако са изпратени от доставчик на имейл услуги. По-добре е да изпращате имейли до абонати въз основа на това, което те искат. Може да се наложи да ровите малко повече, но допълнителната работа ще се изплати, когато абонатите ви започнат да отварят имейлите, които им изпращате.
Обръщайте се към абонатите си по име. Така е по-вероятно да прочетат ваш имейл, защото им създава усещане за принадлежност.
Калибрирайте внимателно фразите за продажби
Почти всеки маркетолог използва фрази като „Вземете отстъпка сега“, „Безплатна карта за подарък“, „50% отстъпка“, „Безплатно членство“, наред с други фрази, които могат да бъдат маркирани като спам. Gmail автоматично ще пренасочва имейлите със съдържание, което звучи като реклама, към раздела Промоции.
Имайте предвид и този съвет, особено когато пишете темата си. Избягвайте да добавяте знаци за долар или нещо, свързано с продажба и маркетинг. Ако вашият промоционален имейл звучи твърде рекламно, ще отблъснете хората.
Втора част на материала можете да прочетете тук!