Изминалата 2019 г. беше натоварена за маркетолозите. Десетки нови технологии навлязоха на пазара, появиха се стотици хиляди курсове за маркетинг майсторство и видеа за фуниите за продажби. Така прогнозирането на маркетинговите тенденции за 2020 г. стана изключително трудно, пише онлайн изданието business2community.com.
Изданието обобщава осемте топ маркетингови тенденции, които ще наберат скорост през 2020 г. Вижте първите четири от тях.
Предсказуем маркетинг
Живеем в епоха на изобилие от данни, в която хората се ангажират с марки чрез няколко канала, консумират съдържание по неструктуриран начин и добре си подготвят домашното преди да вземат решение за покупка. Предсказуемият маркетинг взема предвид всички тези неструктурирани взаимодействия, като разглежда съществуващите положителни модели на данни и предвижда резултатите.
Все повече и по-зрели платформи започват да говорят за аналитична прогноза и прогнозиране на оценки в оценки в своите блогове и подкасти. Това означава, че се прави научноизследователска и развойна дейност, за да стигне тази възможност и до масовия бизнес. Според GlobeNewswire размерът на пазара за прогнозна аналитика ще достигне почти 11 млрд. долара през 2022 г.
Най-често прогнозната аналитика се използва за идентифициране на вероятността нов клиент да вземе решение за покупка и каква последователност от съобщения да му бъде доставен, за да се подпомогне процеса, както и идентифициране на най-подходящите канали за доставяне на тези съобщения.
Също така иновативните бизнеси за електронна търговия използват предизвестни данни, като история на минали покупки, предпочитания на потребителите и поведението им на сайта, за да препоръчат нов продукт и по-добро персонализирано изживяване за своите купувачи. Никой не го прави по-добре от онлайн гиганта Amazon.
По-интелигентни предложения за реклами
Google и Facebook прибират лъвския пай от разходите за цифрови реклами през 2019 г., според Emarketer. Те вече използват и по-интелигентни опции за офериране на реклами. Всъщност рекламното наддаване е първото нещо, което Facebook и Google рекламните специалисти проповядват по време на обучителни разговори.
Въпреки че оферирането за реклами не е особено ново, и двата гиганта стават креативни с нови опции. Например, наскоро Google обяви по време на Google Marketing Live 2019 по-интелигентно автоматизирано офериране, което използва машинно обучение за оптимизиране към избрани цели за ефективност при всеки търг.
Интелигентното автоматизирано офериране включва също различни видове стратегии за офериране, като целеви CPA, целеви ROAS, увеличаване на реализациите или подобрен СРС. Рекламодателите могат да използват всяка от тези стратегии на ниво кампания, ниво група или портфолио.
Google и Facebook също ще предлагат повече рекламна поддръжка, базирана на бизнес и събития, за да преодолеят разликата между местния опит и рекламодателите.
Постове за покупка
Въпреки че тези постове съществуват вече две години, през 2020 г. ще станем свидетели на експлозия на тези мигащи точки най-вече заради по-лесните, нестандартни интеграции с приложения на трети страни и технологията за електронна търговия.
Тъй като броят на потребителите на Facebook, Instagram и Pinterest нараства и импулсите за купуване се задействат чрез емисии и истории, бизнесът с електронната търговия осъзнава влиянието, което социалните мрежи може да окажат върху продажбите им и трафика. Според Instagram броят на активните потребители в световен мащаб е 1 милиард, а 90% от тях следват търговски марки.
Освен това интерактивните реклами биха намалили степента на отпадане и биха скъсили фунията за продажби, тъй като клиентите получават безпроблемно онлайн пазаруване.
SEO структурирани данни
Според анализаторската компания Jumpshot 49% от търсенията с Google не са довели до кликове първото тримесечие на 2019 г., което означава, че почти половината от тези търсения са изгубени. Така шансът за трафик е изпуснат.
Друга съществена промяна е, че броят на посетителите, които сайтовете получават от органичен трафик заради SEO, се очаква да намалее.
Google дава приоритет на богатите фрагменти за „визуално търсене“ във всичките платформи и устройства, които позволяват на посетителите да получат цялата информация, която търсят, много по-бързо, и да им помогне да решат кой е правилният за тях уебсайт, на който да кликнат. Това усилие от страна на Google ще доведе до по-информирани кликвания и ще намали драстично степента на отпадане.
Втората част на материала можете да видите тук