„Очакванията на фирмите са, че благодарение на IT системите те ще работят ефективно, и че тази инвестиция ще се изплаща. Как обаче скъпата IT инфраструктурата може да доведе действително по-ефективно управление на процесите?“ Според Стоян Боев, управител на ICB-Интерконсулт България, това е ключовият въпрос, на който всяка фирма трябва да си отговори, преди да започне да внедрява нови IT решения за бизнеса си. Мениджърът взе участие в четвъртата CRM конференция на списание ENTERPRISE, като предупреди, че често закупуването на много системи всъщост задържа и забавя бизнес процесите.
Ето защо трябва да се търси балансът, тъй като от една страна искаме да сме максимално ефективни, а от друга, да сме ефективни и гъвкави, смята Боев. По думите му, дори и една компания да е иновативна, ако е с ниско ниво на комуникации с клиента, то бизнес процесите стават неефективни и фирмата стагнира.
„Съвременната организация уважава много повече комуникацията с клиента, отколкото подписването на договорите с него, трябва да се запитаме дали следваме безусловно бизнес плана или използваме CRM системата така, че да ни помага да бъдем гъвкави.“, категоричен е Боев.
Той предупреди, че понякога се оказва, че внедряването на една промяна е прекалено скъпо и времеемко и изяжда реалната полза от осъществяването на промяната. Затова мениджърите трябва да дефинират къде и в кои процеси може ефективно и по-евтино да се въведе IT решение. Такива случаи могат да бъдат автоматизация на административни процеси (например заявки за отпуски), взаимодействие между няколко процеса или, например, покупка на нова техника.
Целта, особено в период на криза, е да бъдат въведени тези промени, които са икономически издържани, и същевременно подобряват ефективността и продуктивността. А това няма как да стане без интеграция и свързаност.