Дистрибуцията: Още едно, често подценявано, предизвикателство пред бизнеса

Business-3-Pixabay

Прекарали сте последните месеци, а може би дори години, в изобретяването на страхотен нов продукт и пазарна ниша. След това обаче идва ново предизвикателство – продуктът да достигне до потребителите, които всъщност не знаят за съществуването му.

С други думи, имате нужда от иновация в дистрибуцията също толкова, колкото от иновациите, свързани със самия продукт, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Да разработите качествен продукт и да създадете жизнеспособна дистрибуционна мрежа са две много приличащи си една на друга стъпки. Когато разработвате продукт, вие разглеждате под лупа пазара, търсите празни ниши и провеждате редица експерименти, за да разрешите проблеми на потребителите. Така се уверявате, че продуктът ви носи ползи на потребителите.

Няма разлика при създаването на дистрибуционна мрежа. С дистрибуцията вие пак тествате различни идеи, за да намерите най-работещата и приложимата.

Традиционните канали за дистрибуция може да се окажат скъпи и неефективни за нов продукт, посочва изданието. Това е така, защото вие се състезавате с вече наложени на пазара играчи, които вече са грабнали вниманието на потребителите.

Това, което трябва да търсите, е пресечната точка между вашия продукт и конкретно решение на проблем или необходимост на потребителите от вашата аудитория.

Определете дали вашият продукт е от първа необходимост, или не

Това е от ключово значение за изготвянето на подходящ дистрибуционен план. Ако хората искат да отидат на кино, купуват си билет и гледат филма, който искат. Ако искат пържола, купуват си месо или отиват на ресторант. Никой обаче не ходи на кино, за да си купи пуканки или снаксове. Така че помислете кои са тези характеристики на вашия продукт, които се отнасят до дистрибуцията.

Определете защо клиентите ви биха поискали вашия продукт

Какви са проблемите, които решавате с вашия продукт, какви са необходимостите, които задоволявате – отговорите на тези въпроси са ключови.

Готови ли сте за мащаб?

Една от големите грешки на бизнеса е да предприемат мащабиране в момент, в който не са готови. Ако го обмисляте, определете дали не сте по-скоро все още на етапа за валидация ПРЕДИ да да сте достигнали етапа за масова дистрибуция. Ако това е така, мащабирането не е мъдро решение, защото продуктът ви може все още да не е идеален за вашите клиенти.

Преценете времето

Точното време е ключово за дистрибуцията. Ако сте сред първите, открили нов дистрибуционен канал, ще имате предимство. Ето и пример – ако вашето приложение е сред първите в Apple Store след пускането на iPhone, то вие сте в позицията на печеливш.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.