Проектът за тунела под Шипка ще струва над 104 хил. лева

shipka

Общо 104 232,40 лв. без ДДС,  ще струва изготвянето на идеен проект за тунела под Шипка, стана ясно по време на подписване на догоовра за изработването му. Съоръжението ще бъде с дължина 3220 метра, а проектът трябва да е говотов за 120 дни. Финансирането е осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт" 2007-2013 г.

Изработването на идейния проект е една от стъпките за стартиране изграждането на тунел под връх Шипка. В момента АПИ изпълнява проекта за обход на гр. Габрово, който включва строителството на участък от 23,254 км, който е разделен на 5 етапа.

Изпълнението на първия етап - рехабилитацията на участък от 7,6 км, завърши в края на миналата година.

В момента се работи по втория етап. Той е с дължина 3,2 км и включва рехабилитацията и реконструкцията на съществуващия път. Трасето минава западно от кв. „Войново" и завършва при с. Чехлевци.

Третият, четвъртият и петият етап са изцяло ново строителство. Третият етап (5 км) е от пътното кръстовище със с. Чехлевци до пътен възел „Дядо Дянко" в Габрово. Четвъртият етап (4,1 км) е връзката на обходния път на Габрово с Шипченския проход. В петия етап е построяването на участък от 10,5 км, включващ и тунела под Шипка с дължина около 3,2 км. Тунелът е предвиден за изграждане до 2020 г.

Проектът е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север - Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.