Как AI променя анализа на ключовите думи за SEO

Как AI променя анализа на ключовите думи за SEO

Практически всеки с онлайн присъствие знае колко е важно да има стабилна стратегия за съдържание. Не са много обаче тези, които отделят време и внимание за процеса на проучване на ключови думи, които са в основата на създаването на съдържание.

Всички сме запознати с актуализациите на алгоритъма на Google. Въпреки че може да не знаем как точно работят, това, което знаем е, че търсачката предлага на своите потребители полезна информация. Всичко това е свързано със семантичния анализ на ключови думи.

Разбиране на семантичния анализ на ключови думи

Нека върнем SEO часовника допреди няколко години. Тогава SEO инструментите бяха използвани за определяне на ключови думи с голям обем на търсене и същите ключови думи се напъхваха в съдържанието многократно, понякога звучейки нелогично.

Това се основава на предположението, че колкото повече време началната ключова дума се появява в текст, толкова по-добре Google ще схване лексикалното значение и ще класира съдържанието по-добре.

С напредъка на много технологии виждаме нарастване на употребата не само на лексикални ключови думи, но и на семантични ключови думи, тъй като Google се насочва към полезното съдържание.

Това е мястото, където влиза семантичният анализ на ключовите думи. Това е важна стратегия за подобряване на уместността на съдържанието и насочването му, тъй като надхвърля традиционното съвпадение на ключови думи, за да разбере по-добре контекста и намерението на потребителите. Просто казано, това означава, че алгоритмите на Google се развиват, за да разберат семантиката зад заявка за търсене и ние също трябва да се адаптираме към тези промени.

AI и обработка на естествен език

Как да се адаптираме обаче? Как да подобрим нашето семантично изследване на ключови думи? Как да ускорим процеса, като същевременно произвеждаме качествени изследователски резултати и съдържание?

Тук изкуственият интелект (AI) може да помогне за постигане на по-голяма ефективност. Някои AI технологии, базирани на обработка на естествен език (NLP), са идеалното приложение за семантичен анализ на ключови думи. Защо? Защото чрез машинното обучение компютрите се учат как да разбират и интерпретират човешкия език.

Правилните AI инструменти могат да помогнат за интерпретирането на важни езикови нюанси, които идентифицират семантичните връзки между думите. Това означава, че NLP може да подобри нашия семантичен анализ на ключови думи при по-малка цена и по-кратко време, отколкото обикновено е необходимо за завършване на задълбочен процес на проучване.

Няколко ключови области, в които определени инструменти за изкуствен интелект могат да помогнат, са подобряване на точността на насочване на съдържанието, разбиране на намерението на потребителя за търсене и подобряване на усилията за оптимизиране на съдържанието.

Стратегии за внедряване

На първо място, трябва да изберете правилния AI инструмент съобразно нуждите на бизнеса и бюджета. Потърсете инструменти, които предлагат цялостен анализ на ключови думи, който включва обем на търсене, потребителско намерение и пропуски в съдържанието.

Второ, идентифицирайте вашите целеви ключови думи - основните и свързаните. Трябва да изберете най-подходящите ключови думи с висок трафик за вашето съдържание, като същевременно се стремите към ниска до умерена конкуренция.

Трето, анализирайте потребителското намерение. Вашият инструмент, задвижван от изкуствен интелект, също трябва да ви го предостави. Когато се погрижите за нуждите на потребителите чрез съдържание, можете да постигнете по-добра онлайн видимост и ангажираност.

Не на последно място, оптимизирайте съдържанието си. Създали сте схема на съдържанието и сте стеснили ключовите думи, които да се използват, значи е време за оптимизация. Вашата основна ключова дума трябва да се появи в заглавието на публикацията, в някои от междинните заглавия на текста, както и в метазаглавията и метаописанията.

Вариациите на основните ключови думи и семантичните ключови думи също трябва да се показват във вашето съдържание, но писането задължително трябва да е естествено. Избягвайте и препълването с ключови думи.

Вашата работа не е приключила, след като натиснете бутона "Публикуване". Тук започва другата работа - да наблюдавате показатели, като органичен трафик, степен на отпадане, време на страница, процент на реализация и други. Данните са важни, за да направите необходимите настройки и да прецизирате съдържанието за оптимална производителност.

Хубаво е да се гледа и бъдещето на семантичния анализ. Експертите по SEO все повече ще прилагат разговорни и дълги ключови думи в частите на съдържанието заради ръста на използването на смартфони и гласови асистенти. Отделно ключовите думи за латентно семантично индексиране (LSI) ще бъдат изгряващата звезда в SEO, защото помагат на търсачките като Google да индексират по-добре съдържанието и да произвеждат по-точни и подходящи резултати от търсенето.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.