Защо застъпничеството е важно за бранда и как да изградите програма за застъпничество в 6 стъпки

Защо застъпничеството е важно за бранда и как да изградите програма за застъпничество в 6 стъпки

Изграждането на марка и маркетингът ѝ пред заинтересовани клиенти е от решаващо значение за успеха. Много фирми обаче пренебрегват един от най-мощните и рентабилни налични маркетингови инструменти: доволните клиенти.

Когато клиентите са толкова доволни от вашите продукти и услуги, че препоръчват вашата марка на други или я популяризират в социалните медии, това е застъпничество за марката. Това трябва да е основна маркетингова стратегия, затова е важно да се създаде програма за застъпничество на марката, която насърчава и възнаграждава органичните промоционални усилия на клиентите, пише business.com.

Бранд застъпничеството е когато удовлетвореността на клиентите и оценката на марката са толкова високи, че хората правят всичко възможно, за да популяризират бранда пред другите. Застъпници на бранда могат да са клиенти, служители, фирмени партньори, доставчици и влиятелни лица в социалните медии.

Застъпниците за марката разпространяват бранда чрез положителни онлайн рецензии на сайта или в Google, Facebook, Yelp и други сайтове за рецензии. Те също така популяризират марката от уста на уста, социални медии, в блог публикации и др. Тези рецензии, споменавания, снимки и коментари за вашата марка се наричат генерирано от потребителите съдържание.

Органичното застъпничество е много по-ценно от всичко, което вашата марка може да купи. Генерираното от потребителите съдържание има мощен обхват, по-влиятелен от всяка рекламна кампания в социалните медии или добре обучен служител. Ако разработите силна програма за застъпничество на марката, вашата компания може да харчи по-малко за реклама и да създаде по-ефективно ангажиране чрез генерирано от потребителите съдържание.

Ето няколко начина, по които застъпничеството за бранда помага за изграждането и утвърждаването на марката.

Застъпничеството разширява обхвата на марката

Застъпничеството за марката разширява обхвата на маркетинга до сегменти от пазара, които преди не сте успявали да достигнете поради логистични или бюджетни фактори. Например Adobe поиска от 900 служители да създадат и споделят съдържание онлайн, с което компанията достигна до допълнителни три милиона души.

Създава шум

Когато клиентите говорят положително за вашата марка - особено онлайн - това създава шум, а шумът провокира любопитство. Колкото повече хора идват на вашия бизнес, толкова повече можете да генерирате потенциални клиенти и да конвертирате потенциални клиенти в продажби.

Увеличаването на уеб трафика може също така да създаде положителна обратна връзка за Google, което ще повиши класирането му в списъка с резултати от търсене и допълнително ще увеличи трафика.

Застъпничеството привлича вниманието на медиите

След като вашата марка генерира известен шум, медиите е по-вероятно да ви забележат. Може да получите обаждания от журналисти и да видите статии онлайн, в които се споменава вашата компания и нейните продукти и услуги. Този вид органични връзки с обществеността ви дава повече доверие и експоненциално увеличава информираността.

Застъпничеството хуманизира марката

Когато бъдещ клиент чуе за вашата марка от трета страна, една безлична компания се превръща в действително лице. Този ефект се засилва, когато застъпниците на марката разказват истории за техния опит с вашата марка и как тя е решила техен проблем. Още по-добре е, ако застъпниците на марката споменават хора във вашата организация, с които са работили, или ако бъдещите клиенти видят посланици на марката във видео препоръки или интервюта.

Спестява време и пари

Застъпничеството за марката не изисква бюджет. Въпреки че може да се наложи да инвестирате известно време и малко пари предварително, когато изграждате програма за застъпничество, тази инвестиция е капка в морето в сравнение със стойността, която ще получите. Когато вашите защитници изпълняват значителна част от вашия маркетинг безплатно, можете да разпределите ресурсите си другаде.

Застъпници на бранда могат да се появят изневиделица, но е хубаво всяка компания да има стратегия за изграждане на програма за застъпничество. Ето и шест конкретни стъпки за това.

Идентифицирайте двигателите на евентуално застъпничество

За да създадете ефективна програма за застъпничество за бранда, идентифицирайте конкретните причини, поради които клиентите обичат вашата конкретна марка. Често застъпничеството произтича от качествени продукти или услуги, но отличното обслужване на клиентите и персонализираната ангажираност също могат да ви откроят от конкуренцията.

За да установите вашите конкретни двигатели за защита на марката, не правете предположения. Попитайте директно клиентите си и слушайте внимателно какво ви казват, вкл. и отрицателните коментари.

Фокусирайте се върху взаимоотношенията

Развиването на силни, персонализирани взаимоотношения с клиентите е от решаващо значение за печеленето на застъпничество и стимулиране на продажбите. Според SaaSquatch State of Referral Marketing Report клиентите, препоръчани от други клиенти, са с 18% по-лоялни, имат 16% по-висока стойност през целия живот и харчат 13,2% повече пари от другите клиенти.

В днешната дигитална ера потребителите лично се идентифицират с марките, които обичат, и искат да се чувстват така, сякаш са част от историите на тези марки. Затова предложете стойност и изградете доверие. Процесът на изграждане на взаимоотношения между марката и клиента е двупосочна улица, която изисква внимание и мислене, за да се установи дългосрочна и честа ангажираност. Бъдете прозрачни с потребителите си, но не се опитвайте да стимулирате продажбите директно.

Изграждането на тези взаимоотношения може да отнеме време и ресурси, затова наблюдавайте вашата общност и я ангажирайте непрекъснато.

Вдъхновете и изненадайте своите клиенти и потенциални клиенти

Създайте моменти, за които клиентите ви да говорят. Ако изненадате клиентите си с изключително обслужване и неочаквани подаръци, много по-вероятно е те да Свържете се с потребителите, за да ги поканите на VIP изживяване. Изберете влиятелни последователи или създайте защитници на марката от нищо неподозиращи фенове.

Един от начините да намерите такива клиенти е да наблюдавате отзивите си в социалните канали. Намерете потребителите, които показват, че обичат бранда ви, и им предложете нещо специално, дори да е дребно, дори да е просто лично поднесена благодарност.

Не забравяйте, че застъпничеството на марката може да бъде заразно и качествените взаимоотношения стимулират продажбите.

Насърчавайте застъпниците

Помогнете на вашите защитници да бъдат чути. Включете опции за споделяне на съдържанието, така че потребителите да могат по-лесно да споделят привързаността си към вашата марка в техните социални канали.

Когато потребителите говорят за вашата марка, повторете техните похвали в социалните си канали, за да увеличите обхвата и да развиете допълнително тяхното застъпничество. Не забравяйте да наградите най-големите си фенове.

Измервайте успеха на кампаниите за застъпничество

За да разберете обхвата на вашите кампании за застъпничество, разгледайте кой, какво, къде, кога и защо:

-произвежда съдържание за бранда ви;

-казва на своите последователи за вас;

-споделя най-много съдържание;

-потребителите са ангажирани;

-говори за вашата марка.

Наблюдавайте анализите на уебсайта и процентите на реализация, за да оцените възвръщаемостта на инвестициите. Използвайте тези знания, за да разработите своята стратегия за застъпничество и да създадете ценни дългосрочни взаимоотношения, които стимулират продажбите.

Награждавайте действията на защитниците на марката

Много компании имат програми за лоялност, които възнаграждават клиентите въз основа на това колко харчат или колко пъти купуват. Това е отправна точка за идентифициране на потенциални защитници на марката, но не възнаграждава действията им в сферата на застъпничеството. Помислете за създаване на система, която присъжда точки на застъпниците на марката за конкретни действия, като публикуване на рецензии, публикуване на снимки, посещение на събитие или препоръка.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.