Докато Threads и X продължават да се борят за надмощие, една по-малко платформа продължава да разширява потребителската си база, макар и с по-бавни темпове. Bluesky съобщи, че вече има 40 милиона потребители спрямо 38 милиона през август т.г.
Приложението явно отпада от основната надпревара за алтернатива на Twitter. Threads използва връзката си с Instagram, за да се катапултира до 400 милиона активни потребители месечно, а X - наследникът на Twitter, след като Илон Мъск купи платформата, остава стабилен на базата на отчетените потребителски данни, пише socialmediatoday.com.
Bluesky изгради всеотдайна, страстна аудитория от интелигентни сътрудници, но растежът на платформата се забави значително спрямо първоначалните ѝ пикове. Приложението имаше около 5 милиона потребители до август миналата година, преди да забележи приток на интерес, тъй като потребителите започнаха да се отдръпват от X.
Между септември и ноември миналата година Bluesky добави допълнителни 15 милиона потребители - сериозен тласък на растежа. Внезапният интерес със сигурност предизвика и внимание от инвеститорите и по-широката технологична общност.
Оттогава растежът на Bluesky до голяма степен се върна към средните си нива. Между ноември 2024 г. и март 2025 г. компанията добави още 10 милиона потребители, с което достигна общо 30 милиона. А сега, след още 7 месеца, броят им е 40 милиона души, т.е. от около 5 милиона нови потребители месечно платформата сега добавя по около 1,4 милиона. Това е забележителна промяна в популярността, която е малко вероятно да е достатъчна, за да поддържа приложението дългосрочно, особено ако то ще се стреми да се задържи на рекламния пазар.
Поне засега Bluesky все още работи по доизграждането на платформата и през последните месеци добави редица нови функции, включително подобрено споделяне на изображения и видеоклипове, актуализирана класация за "социална близост", публикации с нехаресвания и други.
Наскоро компанията пусна и ново лого, което да отразява развитието ѝ.
Bluesky също така казва, че относителната ангажираност в приложението в различни дискусии в общността се увеличава, като през октомври е достигнала 2 милиарда кумулативни публикации. Което, когато се осредни, се равнява на около 1,4 милиона публикации на ден в приложението от стартирането му през 2021 г. Това е значително постижение и сериозна активност.
Като се имат предвид тези данни, трябва ли брандовете да изграждат присъствие в Bluesky?
Това решение зависи от целевата аудитория и къде тя присъства. Определено си струва да погледнете и да видите какво се случва в приложението около темите, върху които сте фокусирани, и да обмислите какви дискусии се провеждат не само в платформата, но и се прехвърлят в други платформи.
Потребителската база на Bluesky като цяло е доста отдадена и фокусирана върху темите, по които публикува. В този смисъл тя може да е доста влиятелна по определени теми.
Макар че все още няма реклами в Bluesky, много е вероятно такива да се появят в близко бъдеще, защото началното финансиране ще се изчерпи в някакъв момент.