Три тенденции, които е-търговците на модни стоки да възприемат през 2022 г.

Три тенденции, които е-търговците на модни стоки да възприемат през 2022 г.

Модните е-търговци живеят с мантрата, че "промяната е единствената константа". Поведението при покупка на потребителите се промени значително от началото на пандемията, като търсенето на устойчиви, но достъпни облекла нараства.

Ако сте собственик на моден магазин за електронна търговия, сезонните промени в стила и предпочитанията на потребителите могат да бъдат доста задължаващи. Това отваря обаче и доста възможности за печалби, пише msdynamicsworld.com.

Ето трите водещи тенденции в електронната търговия на модни стоки, които трябва да въведете задължително през 2022 г.

Омниченъл е пътят напред

Когато се сравнява март 2020 г. с март 2019 г., данните на eConsultancy показват 21% ръст на онлайн поръчките на годишна база. В подобно проучване 41% от респондентите посочват, че в момента пазаруват онлайн артикули, които обикновено купуват в магазините.

Благодарение на своето удобство и достъпност, онлайн пазаруването оказа забележимо въздействие върху търговските обекти по главните улици по целия свят. В резултат на това търговците са под огромен натиск да интегрират един и същи опит в търговията на дребно в и извън своите магазини, за да поддържат рентабилността.

Модните търговци на дребно се обръщат към омниканални техники директно към потребителя като един от начините за справяне с този проблем. При балансирането на физическите магазини с печелившите продажби от електронна търговия, модните търговци на дребно могат да използват тези маркетингови стратегии, за да осигурят най-доброто преживяване при онлайн и офлайн пазаруване.

През януари 2018 г. Zara приложи омниканална стратегия, като отвори концептуален магазин с click-and-collect концепция. Физическият магазин има специална зона за взимане на онлайн покупки. Персоналът също така носи мобилни устройства, показващи размери и наличности. Брандът предлага и различни опции за плащане чрез приложението Zara или Inditex group и каси на самообслужване.

За да осигури омниканално пазаруване, Zara използва виртуален инструмент за оформяне, който позволява на клиентите да сканират баркодове на артикули и да смесват и съчетават дрехи и аксесоари, докато се гледат в огледалото.

Nike е една от най-големите модни марки за електронна търговия, която е свидетел на успех с внедряването на DTC. Според годишния отчет на компанията директните онлайн продажби на Nike са нараснали с 35% и изпреварват всички други маркетингови канали. Темпът на растеж се определя от дигиталните DTC продажби, които са ключов двигател на бъдещите продажби на компанията.

Изкуственият интелект (AI) е бъдещето

Една от нарастващите тенденции в индустрията за онлайн търговия на модни стоки е, че все повече и повече купувачи избират да купуват от търговци на дребно, които се фокусират върху персонализирането и уместността. Търговците все повече избират едно популярно решение - изкуствен интелект, особено чатботове с изкуствен интелект, за да се съобразят с променящите се тенденции.

Според изследователски доклад на Hubspot почти 50% от потребителите предпочитат да се свържат с компания чрез чат на живо, отколкото чрез други средства за контакт. Освен това, според проучване, проведено от Ubisend, 35% от потребителите биха били доволни, ако повече компании използват чатботове.

Големи имена в индустрията за модна електронна търговия, като Burberry, Tommy Hilfiger и Levi's, са възприели чатботове, за да се свързват с клиентите по по-персонализиран и удобен начин. Независимо дали създавате препоръки чрез услуга за разговори, или просто поздравявате посетители на социална или уеб страница, AI е жизненоважен за ангажирането на потенциални потребители и задължителен за търговците на дребно.

Удобни опции за плащане

Това е особено валидно за търговците на луксозни модни стоки, така че да ги направят по-достъпни за новата гама купувачи ценители. Купете сега, плащайте по-късно (BNPL) е нова форма на плащане, която показва огромен растеж и се прилага от широк спектър от търговци. Услуги като Affirm позволяват на купувача да купи и получи продукта предварително, докато извършва плащането в продължение на няколко месеца.

Според изследователски доклади до 65% от купувачите предпочитат да не използват кредитни карти за покупки на дребно. Модните марки, които позволяват плащане на вноски, намаляват пречките за клиентите при покупка, особено тези, които се съобразяват с цената и се отказват заради скъпите артикули. Това разширява аудиторията и привлича клиенти, които по-рано не са могли да си купят нещо на бранд, когото ценят.

Shopify вярва, че неговите търговци скоро ще въведат методи на плащане с вноски, включително опции за разделно плащане и микроплащания.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.