Три предизвикателства за брандовете с разрастването на маркетплейсите

Три предизвикателства за брандовете с разрастването на маркетплейсите

Бързата доставка, огромният избор от продукти и висококачественото обслужване на клиентите допринасят за нарастващата привлекателност на маркетплейсите, или онлайн пазарите. Ако има някакви проблеми с поръчката например, има доверен посредник между купувача и продавача, поради което потребителите чувстват, че могат да имат по-голямо доверие на маркетплейсите.

Следващата година продажбите на дребно от маркетплейси само в САЩ се очаква да достигнат 516,48 милиарда долара, което представлява 39,1% от общата електронна търговия в страната, според прогноза на Emarketer.

Брандовете, които се насочват към маркетплейси обаче, се сблъскват с огромна конкуренция и необходимост да дефинират по-ясни бизнес цели.

Amazon поддържа доминацията, а новите търговци засилват конкуренцията

Обхватът на маркетплейсите прави по-трудно за марките да оптимизират продажбите по каналите и да достигат ефективно до потребителите. Amazon претендира за 70,1% от продажбите на пазара на дребно в САЩ тази година, но новите играчи Shein и Temu сериозно променят пейзажа, като дават на марките още повече възможности за продажби.

Всеки маркетплейс има свои собствени правила и продуктови списъци, различни процеси на изпълнение и различни рекламни възможности. Затова и толкова много брандове разчитат на партньори трети страни. Те могат да са полезни да установите присъствието си и да управлявате всичко - от планиране на инвентара до медийната реклама.

Повишените очаквания на потребителите увеличават необходимостта от намаляване на триенето

Характеристиките на Amazon Prime оформиха очакванията на потребителите по много начини. Потребителите са свикнали не само с бързи доставки и гъвкаво връщане, но и с безпроблемно изживяване с продукта, който получават.

За да намалят риска от неудовлетвореност на клиентите, което може да се отрази зле и на търговеца, и на бранда, марките трябва да подобрят списъците с продукти с по-точни описания, информация за размерите, фотографиите, за да няма изненади при получаване артикула.

Генеративният изкуствен интелект (AI) може да помогне за приспособяването на продуктовите списъци към пазара, особено ако ресурсите са ограничени.

Стратегиите на пазара трябва да са в съответствие с марката и крайния резултат на бизнеса

Марките трябва да обмислят какви са техните цели при включването им в маркетплейси. Например близо три четвърти (71%) от търговците на дребно в Северна Америка вярват, че ползата от продажбата на продукти чрез маркетплейс е достъпът до по-широка клиентска база, според данни от ноември 2023 г. на Retail Touchpoints.

Независимо дали брандовете се обръщат към маркетплейси за излагане на по-широк обхват потребители или тласък по време на празничното пазаруване, целите са изключително важни. С ясно поставени цели брандовете могат да вземат информирани решения относно своята пазарна стратегия, включително дистрибуция на продукти (например предоставяне на достъп само за най-продаваните артикули, за да привлекат вниманието на потребителите).

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.