Топ тенденции в SEO за 2023 г. (II част)

Топ тенденции в SEO за 2023 г. (II част)

Маркетингът и ПР-ът непрекъснато се променят и развиват. Може би най-аморфният маркетингов поджанр е SEO.

Процесът на удовлетворяване на алгоритъма за повишаване на класирането в резултатите от търсене на вашата марка никога не е бил по-критичен за овладяване, отколкото днес.

Zen Media представя най-интересните SEO тенденции за 2023 г., които всеки търговец и маркетингов експерт трябва да знаят.

Първа част на публикацията можете да прочетете тук

По-интересни резултати от търсенето

Алгоритъмът на Google стана много по-умен през годините благодарение на внедряването на изкуствен интелект. Скорошен пример за това е актуализацията на алгоритъма BERT. Тази актуализация позволява на Google да разбира езика също като човек. Препълването с ключови думи вече не работи и по-скоро би понижило класирането ви в резултати от търсене.

BERT търси ниша, ценно съдържание, което е разговорно по природа. Най-добрата стратегия, за да гарантирате, че отговаряте на стандартите на BERT, е да се съобразите с EAT резултата на Google: опит, авторитет и доверие.

Насоките на Google описват какво означава един сайт да има добър EAT. Марките могат да демонстрират опит със съдържание, като така печелят авторитет и правят сайта си достъпен за много хора.

Анализите са задължителни

Това изглежда като безсмислено твърдение. Дали това е SEO тенденция, която си заслужава? Да! През 2023 г. брандовете трябва да подобрят своите данни - от събирането, през анализа до прозренията. Маркетолозите могат да използват Google Analytics и за SEO прозрения.

Проследявайте лентата за търсене на сайта, за да разберете какво търсят потребителите, когато дойдат на вашия сайт, и дали има празнина в съдържание или услуга, която бихте могли да запълните. Идентифицирайте най-ефективните и по-слабо ефективни страници, които да актуализирате или промените.

Понякога обемът от данни може да е огромен. Има обаче инструменти, които ще автоматизират събирането и анализа на данни, така че да не се налага непрекъснато да наблюдавате и обработвате числата ръчно. Това гарантира, че винаги ще сте в крак с промените в поведението при търсене и ще можете да оптимизирате съответно с тях.

Автоматизирането на задачите за SEO чрез инструменти или софтуер може значително да опрости кампанията за вашия екип и да му позволи да се съсредоточи върху по-уникални човешки и творчески начинания. Задачите, които могат да бъдат автоматизирани, включват проследяване на позицията, обхождане на уебсайтове, анализиране на качеството на съдържанието, докладване, анализ на ключови думи, споменавания на марки и нови връзки.

Оптимизирайте съдържанието за гласово търсене

Ако не оптимизирате за гласово търсене и мобилни устройства, тогава пропускате голяма част от текущия SEO ландшафт. Това ще ви помогне да се класирате по-високо в Google, както и да подобрите процента си на реализация, като предоставите по-добро потребителско изживяване.

Отвъд смартфоните, разпространението на дигиталните асистенти, като Amazon Alexa и Google Assistant, увеличи броя на гласовите търсения през последните няколко години. Текущата статистика показва, че 41% от възрастните използват гласово търсене ежедневно.

При оптимизиране за гласово търсене помага насочването на ключови думи под формата на въпрос. Това обикновено са ключови думи с дълга опашка, които обикновено са доста специфични. Можете да измислите всякакви въпроси, които потенциален клиент би могъл да има за вашия бизнес, и след това да създадете публикации в блогове, за да им отговорите.

Дайте приоритет на удобен за мобилни устройства уебсайт

Оптимизирането за мобилно търсене е изключително важно. Очаква се телефонните търсения да продължат да растат в следващите години. Чудите се доколко вашият уебсайт е удобен за мобилни устройства? Въведете "Google Mobile-Friendly Tool" в лентата за търсене на Google. Това ще покаже поле, където можете да въведете URL адреса на вашия сайт, за да бъде оценен от Google.

За да подобрите ефективността на вашия сайт на мобилни устройства, ще трябва да се уверите, че е създаден с адаптивно кодиране и рамка, така че автоматично да променя начина, по който изглежда в зависимост от устройството, използвано за достъп до него.

Задължително подобрете и времето за зареждане на сайта. Използвайте и метода на Google Accelerated Mobile Pages (AMP) за създаване на удобни за мобилни устройства версии на вашите уеб страници.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.