Топ тенденции в SEO за 2023 г. (I част)

Топ тенденции в SEO за 2023 г. (I част)

Маркетингът и ПР-ът непрекъснато се променят и развиват. Може би най-аморфният маркетингов поджанр е SEO.

Процесът на удовлетворяване на алгоритъма за повишаване на класирането в резултатите от търсене на вашата марка никога не е бил по-критичен за овладяване, отколкото днес.

Zen Media представя най-интересните SEO тенденции за 2023 г., които всеки търговец и маркетингов експерт трябва да знаят.

TikTok SEO е тук, за да остане

През 2019 г. TikTok надмина Instagram като приложение номер 1 в света за споделяне на снимки и видеоклипове. Според скорошно проучване през 2021 г. TikTok е имал приблизително 656 милиона глобални потребители. Очаква се те да се увеличат с около 15% на годишна база и да достигнат 755 милиона души през 2022 г.

Тъй като повече от 60% от потребителите на TikTok са представители на поколението Z, по-младите потребители сега се обръщат към TikTok вместо към Google, когато търсят информация. С правилния подход можете да използвате целия шум около TikTok, за да увеличите трафика си от органично търсене и да привлечете потенциални клиенти към вашия сайт.

Затова е важно да използвате хаштагове за категоризиране на съдържание в рамките на конкретна ниша, както и ключови думи, подходящи за вашата марка. Това улеснява аудиторията ви да намира вашето съдържание, когато търси подобни теми.

Добавянето на визуални елементи, като изображения и GIF файлове, също може да помогне за разказа на история и привличане на зрителите.

Винаги използвайте структурирани данни

Структурираните данни са информация за уеб страници, които са маркирани с помощта на машинночетими кодове. Това помага на търсачките да разберат какво съдържа всяка страница и как са свързани една с друга. Най-добрият начин да използвате структурирани данни е да ги добавите към кода на уебсайта си.

Структурираните данни са важни за търсачките, защото те трябва да могат да разберат каква информация е налична за вашия уебсайт. Ако не им предоставите правилния вид информация, те няма да могат да индексират правилно вашия сайт.

AI в маркетинга

Изкуственият интелект се превърна в една от най-горещите теми в маркетинга днес. Има няколко начина за внедряване на AI в маркетингови кампании, като използване на чатботове за обслужване на клиенти, автоматизация на имейли и персонализиране на уебсайтове.

Според скорошно проучване през 2021 г. пазарът на изкуствен интелект (AI) в маркетинга се оценява на 15,84 милиарда щатски долара. Източникът прогнозира, че стойността ще се увеличи до повече от 107,5 милиарда до 2028 г.

Опознайте потребителите

Маркетолозите отдавна са обсебени от това да знаят възможно най-много за клиентите си. С приближаването на 2023 г. разбирането на намеренията на потребителите и приоритизирането на потребителското изживяване е от решаващо значение за SEO. Намерението и опитът на потребителите трябва да бъдат вплетени в тъканта на интернет маркетинг стратегиите от първия ден. Те се преплитат, защото работят за една и съща цел: удовлетворяване на нуждите на потребителя или, както някои може да се изразят, решаване на проблема на потребителя.

Съдържанието все още е цар

Няма да разполагаме с данни за анализ, ако не създаваме съдържание, което приоритетните ни аудитории да консумират. Актуалното и висококачествено съдържание е необходимо за SEO, но не само. Визуалното съдържание е задължително и използването на изображения, видео, инфографики и други медии ще стимулира повече трафик и ще направи вашия сайт по-удобен за потребителя. Това увеличава ангажираността и достъпността.

SEO оптимизираното съдържание е свежо, подредено, отговаря на въпросите на потребителите и предлага решенията, които те търсят. Висококачественото съдържание, което отчита намерението и изживяването на потребителя, е важна част от предоставянето на добро изживяване на вашата аудитория на уебсайта ви.

Изключителна сила има видео съдържанието. Проучване, проведено от Wyzowl, показва, че почти осем от всеки 10 потребители са закупили софтуер или приложение, след като са гледали видеоклип на определен бранд. Изследванията показват, че 53% от хората искат повече видео съдържание в бъдеще.

Завладяващ видеоклип на уебсайта ви може да накара хората да се задържат там по-дълго време, което се възнаграждава от Google с по-високи позиции в търсенето.

Втора част на публикацията можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.