Бъдещето на SEO - как AI и хората ще работят заедно за максимален успех

Бъдещето на SEO - как AI и хората ще работят заедно за максимален успех

Почти всеки бизнес, който използва SEO като маркетингов канал, адаптира своите стратегии, тъй като изкуственият интелект (AI) променя индустрията.

Бъдещето на SEO дава приоритет на потребителското изживяване, което означава, че професионалистите в индустрията трябва да се научат как да се адаптират бързо, за да са в крачка, пише explodingtopics.com.

AI Overviews ще доминират в SERP

AI Overviews (по-рано Search Generative Experience) е начинът на Google за интегриране на генеративни функции на AI в изживяването при търсене. За много заявки за търсене Google предоставя отговор, генериран от AI, подобно на чатбот като ChatGPT, в горната част на страницата с резултати.

Тези обобщения събират информация от SERP, включително източници, бързо смилаема информация и изчерпателни отговори, без да е необходимо да се отварят уебсайтове.

Тъй като прегледите на AI стават все по-масови, начинът, по който потребителите получават информацията си от търсачките, със сигурност ще се промени. Това също ще накара издателите, SEO специалистите и създателите на съдържание да променят своите стратегии, за да се приспособят. Най-голямото безпокойство е дали прегледите на AI на Google ще намалят честотата на кликване на сайтовете и ако CTR спадне - с колко.

Анализът на Backlinko изчислява, че резултат №1 има среден CTR от 27,6%. Освен това първите 3 SERP резултата получават 54,4% от всички кликвания. С увеличаването на AI Overviews очакванията са, че тези проценти ще намалеят. Въпреки че те все още са нови за страницата с резултати от търсачката, ранните признаци показват, че могат да доведат до 18-64% намаление на органичните кликвания за засегнатите заявки.

Според различни оценки около 15% от SERP съдържат AI Overviews. Този дял се очаква да нарасне през следващите няколко години. За да се приспособят, фирмите и издателите ще трябва да позиционират съдържанието си така, че да бъде включено в генерираните от AI обобщения, вместо да се фокусират единствено върху класирането на уебсайтовете си.

Приемането на LLM продължава да краде пазарен дял от Google

Все повече и повече потребители търсят алтернативи на Google, за да получат по-бързи отговори на своите въпроси. Всъщност през октомври 2024 г. пазарният дял на Google е паднал за първи път под 90% от март 2015 г. Тези данни не включват чатове и LLM като Perplexity AI, ChatGPT и Claude AI.

Големите езикови модели, или LLM, са гореща тенденция за AI и предлагат някои предимства пред Google. Потребителите могат да задават въпроси на естествен език и да получават последователни, контекстуални отговори. Вместо да четат множество уеб страници, потребителите често получават незабавни, синтезирани отговори. Много LLM могат да изпълняват задачи като писане, кодиране и анализ заедно с извличане на информация.

Преминаването на Google към AI Overviews е един от начините, по които платформата се надява да се справи с алтернативите на LLM, за да създаде това изживяване при разговорно търсене. Възможността обаче да задавате последващи въпроси и да получавате бързи резултати без реклами дава предимство на платформи като ChatGPT и Perplexity AI.

Търсачките ще възнаграждават съдържанието, генерирано от потребители

Марките разчитат на генерирано от потребителите съдържание (UGC), за да стимулират органичен трафик и да увеличат продажбите. UGC променя начина, по който брандовете се свързват с аудиторията си, и това се превърна в тенденция, която трябва да се наблюдава за SEO.

Това, което много бизнеси и брандове не са отключили, е силата на генерираното от потребители съдържание за SEO.

Платформи като Reddit и Quora печелят от постоянните усилия на Google да класира съдържание, което най-добре обслужва потребителското намерение, уместност и автентичност. Например трафикът от органично търсене на Reddit е нараснал с 603,41% от юни 2023 г. По подобен начин трафикът на Quora е нараснал с 379,33% от юни 2023 г.

Увеличаването на генерираното от AI съдържание в резултатите от търсенето е една от причините, поради които платформи като тези отбелязват ръст на трафика. Хората искат да четат съдържание от други хора. Reddit, Quora и други нишови форуми са мястото, където хората могат да отидат, за да получат информация и препоръки от реалния живот. Тази тенденция ще се задържи през 2025 г. и след това.

Въпросът е как да се използва UGC за SEO, за да се увеличи органичният трафик. На първо място, присъединяването към такива платформи е ключово, за да се изгради присъствие и да се генерира трафик. Създаването на общност е това, което насърчава дискусиите за продукти и услуги.

AI инструментите ще променят съществуващите SEO работни процеси

Използването на AI в SEO официално стана масово, тъй като 86% от SEO специалистите използват AI в своите работни процеси. Сред компаниите с 200+ служители 83% от тях са отчели подобрения в ефективността на SEO, откакто са започнали да използват AI базирани инструменти. Тези, които използват AI, също спестяват средно 12,5 часа на седмица.

SEO специалистите и търговците ще станат по-ефективни. Високоефективните SEO екипи сега разчитат на AI втори пилоти в различни области на техните работни процеси. Например създаването на базирана на статистика публикация изисква обемни проучвания. С помощта на AI базиран инструмент аспектите на изследователската фаза могат да бъдат автоматизирани.

Има и възможност инструментите за изкуствен интелект да функционират като SEO съветници. Много инструменти са способни да анализират пазарните тенденции, да идентифицират потенциални заплахи и да забелязват възможности.

Въпреки че AI трансформира работните потоци на SEO, той не замества изцяло човешкия опит. Вместо това, той увеличава човешките способности, което позволява на специалистите да се съсредоточат върху стратегически задачи от по-високо ниво.

Издателите ще се нуждаят от E-E-A-T и бранд сигнали повече от всякога

Google непрекъснато актуализира своите алгоритми и фактори за класиране, но два елемента, които остават верни от години, са E-E-A-T (Опит, Експертиза, Авторитетност и Надеждност) и сигнали за марка.

Тъй като търсачките и моделите на AI стават все по-сложни, значението на E-E-A-T и силните сигнали на марката само ще нараства.

Google работи като, в известен смисъл, последното ниво на защита, за да гарантира, че SERP е пълен с качествени резултати за търсещия. Актуализациите на Google засягат най-силно сайтове с висок органичен трафик, но малък или никакъв трафик на марка. Това е мястото, където изграждането на марка извън Google може да бъде полезно за SEO.

Присъствието в платформи като YouTube, Facebook и Instagram или хостването на събития на живо като истинска марка помага за класирането.

Понастоящем Google възнаграждава истински марки, които интернет би пропуснал, ако загубят трафика си от търсене, с връзки към източници и AI Overview.

За да се подготвите за SEO през 2025 г. и след това, вижте програмата и лекторите на SEO Marketing Masterclass, организиран от сп. Enterprise!

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.