Тенденции в имейл маркетинга за 2024 г.

Тенденции в имейл маркетинга за 2024 г.

Автор: Netpeak

Като част от бързо развиващата се материя на дигиталния маркетинг, комуникацията с клиентите чрез имейл остава ключова стратегия, която всеки бизнес трябва да прилага. Изкуственият интелект вече е неизменна част от редица маркетингови инструменти и допринася активно за по-бързото възприемане на нови трендове и адаптация към променящите се навици и очаквания на потребителите.

2024 г. не е изключение - пейзажът на CRM & имейл маркетинга се променя с невероятна скорост. Всички тенденции водят към няколко конкретни цели: подпомагане ангажираността на клиентите, използване на интелигентен дизайн и фокус върху персонализацията.

В тази статия ще разгледаме най-новите тенденции в имейл маркетинга за годината, като достъпност на съдържанието, геймификация, сторителинг, използване на модули и др. Тези тенденции не целят само привличане на вниманието на потребителя, но и предоставянето на ангажиращо преживяване и изграждане на връзки.

Разбирането на тези тенденции е от съществено значение за създаването на ефективни имейл кампании, които клиентите да запомнят.

Тема на имейла

Темата на имейла е може би един от елементите на кампанията с най-голяма тежест - посланието, което ще накара вашите клиенти да отворят имейла. Затова е важно да му обърнете специално внимание. Отделете достатъчно време, тествайте различни варианти и се допитвайте до различни мнения.

С мисъл

Внимавайте темата на имейла да не звучи прекалено рекламно, покажете на клиентите си, че на първо място мислите за тях, за техните проблеми. Предложете им нещо, което не могат да откажат. Имайте предвид, че всеки от абонатите ви най-вероятно постоянно получава имейли от други компании, които му предлагат страхотни отстъпки. Ще се откроите, като се поставите на мястото на потребителя и му предложите нещо полезно за него. А след това го опишете в грабваща тема на имейла.

FOMO

Страхът от пропускане на нещо и през тази година остава един от водещите трендове - успешността му се крие в това, че провокира у потребителя усещане за спешност, на което всички сме податливи. Все пак внимавайте с използването на FOMO - направете го интелигентно, без да прекалявате с честотата на имейлите и без да лъжете. Използвайте тази стратегия, когато празничната ви кампания е към края си, или някой продукт е близо до изчерпване.

Повече емоджита, повече настроение

Още една тенденция, която продължава с пълна сила и през тази година. Предайте настроението от имейла си още в темата му. Така клиентите ви ще са подготвени какво ги очаква. Много бизнеси все още се страхуват да използват емоджита, защото смятат, че това ги представя като "несериозни", но истината е, че за измореното от рекламно съдържание око на потребителите малко цвят винаги дава положителни резултати.

Ето и няколко емоджита, които смело да използвате в следващата си кампания:

😃 - Дори и дигиталната усмивка създава по-топло отношение, клиентът ви ще очаква новина, която да го зарадва;

⏰ - Перфектното емоджи за предаване на FOMO;

🔓 - Използвайте катинарчето, за да покажете на абонатите си, че им давате достъп до ексклузивно съдържание;

🔥 - Какво казва "горещи оферти" по-добре от малко огън?;

🎉 - "Време е за празник, зареди се с настроение". И всичко това в един символ!;

🎄 - Никой не може да устои на коледния дух;

🚀 - Ракетата, отлитаща в космоса, е перфектен избор, когато предлагате продукт или услуга, който да помогне на абонатите ви.

📢 - Ясно споделете с потребителите си страхотните оферти, които сте приготвили за тях.

Дизайн

Никой не може да отрече силата на дизайна. Не мислете, че борбата е приключила, когато имейлът ви е отворен - клиентът трябва и да го прочете. Целта тук е да подпомогнете максимално процеса по възприемане на информацията чрез добра структура, завладяващ визуален изказ и неоспорими естетически качества.

Модулен дизайн

През 2024 е изключително важно имейлите да са правилно построени и ефикасно да предават йерархията на информацията. По този начин ще покажете на клиентите си, че цените времето им, защото им позволявате максимално бързо да "сканират" съдържанието.

За да улесните себе си, използвайте модулен дизайн. Това е набиращ популярност подход, напомнящ играта с плочки Lego, при който съдържанието се организира в отделни модули. Тези модули могат лесно да се реорганизират или заменят, което съкращава до 5 пъти времето за създаване на имейл кампания.

Цветове

Цветовете са следващата важна стъпка в графичното оформление на имейл кампаниите ви. Какво е важно да вземете предвид при избора на цветове:

Корпоративни цветове - за да си подсигурите консистентност във всички рекламни кампании;

Цветовете на годината - използвайте смело цветовете на 2024 г., за да покажете на клиентите си, че сте в крак с времето, а и за да разнообразите малко корпоративната палитра.

Времето от годината - покрай празника на влюбените е удачно да използвате червено и розово, за Коледа цветовете са червено, зелено, синьо, сребърно, за Хелоуин може да заложите на черно с лилаво или черно с оранжево. Дори без да изписвате името на конкретен празник в някоя от кампаниите, можете да насочите абонатите си към тематиката.

Четливост и контраст - уверете се, че използваните цветове осигуряват достатъчен контраст между фона и текста, за да гарантират лесна четимост на съобщението. За да сте сигурни, че визуалното ви послание ще стигне и до потребителите с някакъв вид цветна слепота, можете да ползвате инструменти като Adobe Color, които тестват избраната палитра за наличие на контраст и доколко цветовете са "разбираеми" за тези хора. Като "бонус съвет" тук ще ви посъветваме да не разчитате само на цветове за предаване на функция - например акцентирайте на хиперлинковете и удебеляването на текста, не само с цвят.

Емоционално въздействие - избраните цветове трябва да комуникират желаните емоции и асоциации у потребителите ви като веселба, спокойствие, доверие или енергия.

Целева аудитория - съобразете избора на цветове с предпочитанията и очакванията на вашата целева аудитория, като вземете предвид културни и демографски различия. Винаги е добре да имате предвид, че по-младите ви потребители ще предпочетат по-ярки цветове с повече контраст, докато по-възрастните ще реагират по-добре на по-меки и земни тонове.

Dark Mode

Предвиждайте как ще изглеждат мейлите ви в тъмен режим.

Шрифтове

На последно, но не и по важност, място е да изберете подходящи шрифтове. Те помагат да комуникирате правилно посланията си и така имат отношение не само към потребителското преживяване, а и към емоционалната реакция на клиента.

Освен това правилно подбраният шрифт може да е вашата бранд "котва" дори когато не сте използвали цветовете на марката си.

Съдържание

След като обсъдихме тенденциите във визуалната част на имейл кампаниите през 2024 г., време е да обърнем поглед и към съдържанието.

Синемаграф

Тази позабравена техника на анимация се завръща с пълна сила като елемент на успешния имейл маркетинг. Чрез комбинацията от статични и динамични елементи синемаграфът може да привлече и задържи вниманието много по-ефективно от обикновена снимка или илюстрация. Можете да предадете страхотно настроение и с малко усилия да се отличите от конкурентите си.

Освен това динамичните елементи на синемаграфите могат да насърчат по-висока степен на ангажираност, като увеличават кликванията и взаимодействията с имейла, особено когато се използват за подчертаване на ключови послания или продукти.

Геймификация

Един от най-силните трендове в последните години, който не спира да набира популярност. Ефикасността на бюлетините, съдържащи игрови елементи, е неоспорима. През 2024 г. е важно да намерите креативни начини да ги вмъкнете в комуникацията си, за да си осигурите висок процент ангажираност от страна на клиентите.

Динамично съдържание и интерактивност

С навлизането на вертикалния формат късометражни клипове във всички онлайн платформи е по-важно от всякога да добавяте достатъчен брой "движещи се" елементи в имейлите си (разбира се, с мярка). Включването на динамично съдържание и интерактивни елементи в имейлите има редица предимства:

-позволява създаването на персонализирани имейли, които са насочени директно към интересите и нуждите на отделния клиент, което повишава ангажираността и интереса;

-интерактивните елементи (анкети, куизове, анимирани бутони и др.) стимулират потребителите да взаимодействат с имейл бюлетина, което увеличава възможността за по-дълго задържане на вниманието и усилва ефективността на посланието.

-интерактивността в имейлите позволява по-лесното събиране на данни и обратна връзка от потребителите, което улеснява анализа на поведението на аудиторията и оптимизирането на бъдещите кампании.

Защита на данните

Това е, може би, най-важният тренд за тази година. Потребителите са все по-чувствителни относно това какви лични данни предоставят и за какво се използват от бизнесите. Ако изпращате опознавателни имейл кампании, в които подканяте клиентите си да споделят данни (като рожден ден, имена, локация), с цел по-добро обслужване и таргетиране, обяснете им как ще използвате тази информация, както и че ще бъде съхранявана по сигурен начин.

Важно е да поддържате високо ниво на прозрачност относно събраните данни, тяхното използване и споделяне, и да предоставите ясна информация за тези практики в политиката за поверителност.

Да не забравяме изкуствения интелект

Използването на инструменти, задействани от изкуствен интелект, в имейл маркетинга бележи скок от около 60% за последната година, а голяма част от маркетолозите казват, че това им помага неимоверно в създаването на кампании. Ако все още не сте се потопили в света на генеративния AI, то през 2024 ще се наложи да наваксате, тъй като все повече платформи го интегрират, а конкурентите ви най-вероятно вече създават с лекота цели кампании за минимално време.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.