Преживяването е това, което кара потребителите да се връщат при определени търговци на дребно.
Преживяването, което давате на клиентите си, е определящо предимство при тази конкуренция в сектора, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Повечето от купувачите е вероятно да се върнат във вашия магазин, ако опитът им с него е положителен - и особено ако изживяването е единствено по рода си, извън кутията.
Както McKinsey обяснява, успешното клиентско преживяване не е стандартизирано, а персонализирано във възможно най-голяма степен.
Медията обобщава шест преживявания в магазина, които търговците могат да предложат на клиентите си, за да се отличат.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Преживяване с изграждане на бранда
Опитът за изграждане на бранд е форма на маркетинг за изживяване на марката. Целта на този тип маркетинг е "да се установи по-дълбока емоционална връзка и по-висок афинитет към марката" между търговеца и купувачите.
Безплатни събития на живо, дисплеи в магазините с участието на ваши партньори и спонсорирани забавления може да се квалифицират като преживявания за изграждане на бранда. Тези преживявания имат целта да изграждат осведоменост и афинитет към търговеца.
Изживявания, фокусирани върху приходите
Изживяването, фокусирано върху приходите, няма за цел да накара клиентите да се чувстват добре. То може не винаги да е особено потапящо или отразяващо принципите на по-големите брандове.
Изживяването, фокусирано върху приходите, кара клиента да купува, просто и лесно.
Подчертаната оферта "купете едно, вземете две" на екран с цифров дисплей е изживяване, фокусирано върху приходите.
Подобни са и надпродажбите в стил "артикули, които смятаме, че бихте искали" във вашите дигитални витрини.
Фокусираните върху приходите преживявания позволяват на клиентите ви да купуват това, което искат, възможно най-бързо. Внедрени ефективно, вашите изживявания, фокусирани върху приходите, ще накарат купувачите да купуват дори повече, отколкото са смятали, че трябва.
Информационни преживявания
Живеем в свят, в който купувачите са непрекъснато бомбардирани с информация за най-новите продукти, сделки и преживявания. Този поток от информация е полезен в някои отношения, но също така натоварва потребителите, затова всеки търговец трябва да предоставя използваема информация на купувачите по ясен и достъпен начин.
Телефоните отдавна са инструмент за купувачите в магазина да проверяват отзиви продукти например. Търговците, които синхронизират своите приложения с пазаруването в магазина, могат да осигурят несравнимо удобство и в крайна сметка да намалят разходите за персонал.
Нещо толкова просто като цифров дисплей може да предостави всичко, което купувачите се надяват да знаят за даден продукт, и в крайна сметка да ги убеди да купят.
Купувачите искат информация. Колкото по-лесно смилаема информация предоставяте, толкова по-вероятно е да си спечелите лоялен клиент.
Факт е, че преживяването е пъзел, състоящ се от много различни елементи, обединени в безпроблемен път на потребителя. Нито един клиент не идва във вашия магазин за едно единствено преживяване. Клиентите могат да купуват артикули онлайн и да ги вземат от магазина за удобство, но също така очакват приятелско обслужване. Тези шест елемента са част от пъзела. Поставете клиентите си в центъра и те няма да имат причина да поглеждат към конкурентите ви.